سیستم رانندگی خودکار تویوتا

تویوتا با معرفی اولین سیستم رانندگی خودکار پیشرفته خود، تسلا را به چالش خواهد کشید

تویوتا برنامه دارد با عرضه یک شاسی بلند برقی جدید، سیستم رانندگی خودکار پیشرفته خود را به بازار معرفی کند؛ سیستمی که تسلا را نگران خواهد کرد.

وقتی صحبت از تکنولوژی رانندگی خودکار در میان باشد، تسلا، مرسدس بنز و بی ام و اولین نام‌هایی‌ هستند که به ذهن می‌آیند. در اخبار خودرو هم بارها دستاوردهای این خودروسازان در راستای توسعه این تکنولوژی پیشرو را دیده‌اید. با این حال، خودروساز بزرگ ژاپنی تویوتا هم به دنبال این است تا با معرفی سیستم رانندگی خودکار پیشرفته خود، سهمی در ایجاد تحول در صنعت خودرو داشته باشد.

سیستم رانندگی خودکار جدید تویوتا، رقیب تکنولوژی تسلا

تویوتا در همکاری با جی ای سی یا همان گک، شریک آن در چین، قرار است سال آینده میلادی یک شاسی بلند برقی جدید با نام Bozhi 3X با سیستمی مشابه سیستم رانندگی خودکار تسلا را به بازار چین معرفی کند. خودرو مذکور از قابلیت‌های کمک‌راننده پیشرفته مثل رانندگی خودکار در جاده‌ها، عبور از موانع و پارکینک بهره می‌برد.

شاسی بلند تویوتا Bozhi 3X با سیستم رانندگی خودکار

تصویر منتشر شده از شاسی بلند برقی Bozhi 3X توسط جی ای سی تویوتا

تولید این خودرو بر عهده شرکت مشترک تویوتا و جی ای سی است که این دو خودروساز با سرمایه‌گذاری برابر تاسیس کرده‌اند و حالا حدود 20 سال از شروع به کار آن می‌گذرد. شرکت مشترک تویوتا و جی ای سی که به‌تازگی این خبر را در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد، هدف از این دارد که از فاصله خود با مدعیانی مثل بی وای دی، تسلا، نیو و ایکس پنگ بکاهد و بتواند با آن‌ها در بازار چین در فناوری خودران رقابت کند.

فناوری رانندگی خودکار تویوتا در همکاری با «مومنتا» (Momenta)، استارتاپ فعال در این حوزه مستقر در پکن توسعه داده شده است. مرسدس بنز هم برای توسعه سیستم رانندگی خودکار نسخه تولیدی کانسپت مرسدس بنز CLA برقی از این استارتاپ آینده‌دار کمک می‌گیرد. در واقع، تویوتا و مرسدس بنز هر دو در این شرکت نوپای چینی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تویوتا همچنین برای تولید باتری باتری لیتیم آهن فسفات تا سال 2027 برنامه دارد. ژاپنی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که با توسعه این باتری بتوانند هزینه تولید را تا 40 درصد نسبت به هزینه تولید کنونی کراس اوور تمام برقی bZ4X کاهش بدهند. این صرفه‌جویی در هزینه می‌تواند نقش مهمی در کسب سهم بیشتر از بازار چین توسط تویوتا ایفا کند. این خودروساز ژاپنی پس از مواجهه با کاهش 22 درصدی فروش خود در چین طی چهار ماه اول سال 2024 در تلاش است موجی جدید از مشتریان را جذب کند.

تویوتا bZ4X

باید منتظر ماند تا دقیقاً دید که تکنولوژی رانندگی خودکار تویوتا چه قابلیت‌هایی خواهد داشت. در حال حاضر اغلب سیستم‌های این‌چنینی در سطح 2 یا نهایتاً 3 قرار می‌گیرند، در حالی که 5 به‌عنوان بالاترین سطح این تکنولوژی تعریف شده است. در ایران هم خودروهایی نظیر اکستریم VX به رانندگی خودکار سطح 2 مجهز هستند که بیشتر نقشی کمکی برای راننده دارد، به‌جای این‌که عملاً امکان خودمختاری خودرو را فراهم کند.

در گجت نیوز بخوانید:
اجماع جهانی ضد خودروهای چینی؛ کانادا هم تعرفه واردات ماشین چینی ها را افزایش می‌دهد این تویوتا یاریس یک شاهکار مهندسی است؛ ۱۰۰۰ اسب بخار خروجی از موتور ۱.۶ لیتری! مدیرعامل تویوتا چپ کرد + ویدیو خبر بد برای طرفداران تویوتا هایلوکس در سراسر جهان

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*