معاینه فنی موتورسیکلت

معاینه فنی موتورسیکلت هم در ایران الزامی شد + جزئیات

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به لزوم سنجش آلایندگی تمامی وسایل نقلیه، از الزامی شدن دریافت معاینه فنی موتورسیکلت در کشور خبر داد.

داشتن گواهی معاینه فنی یکی از واجبات ضروری برای تردد وسایل نقلیه سواری، نیمه سنگین و سنگین در کشورمان به شمار می رود و نداشتن آن می‌تواند جریمه های سنگینی به مالک وسایل نقلیه تحمیل کند. حال بر اساس آخرین اخبار داخلی، سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا از این به بعد  اخذ این گواهی برای دارندگان موتورسیکلت نیز ضروری است و دارندگان این نوع وسایل نقلیه باید مراحل سنجش را در مراکز معاینه فنی طی کنند.

ضرورت دریافت معاینه فنی موتورسیکلت در کشور

معاینه فنی موتورسیکلت

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور در لزوم دریافت معاینه فنی موتورسیکلت‌ها گفت:

از نظر ما هیچ تفاوتی بین موتورسیکلت و خودرو وجود ندارد و موتورسیکلت‌ها نیز باید مراحل سنجش آلایندگی را در مراکز معاینه فنی، طی کنند. اگر چه بیشتر این موتورسیکلت‌ها ابزار کار و منبع معیشت اقشار ضعیف جامعه هستند، اما با تخلفاتی که مرتکب می‌شوند امنیت جامعه را با مخاطره مواجه می‌کنند و امنیت و حفظ جان مردم نیز خط قرمز پلیس است.

همچنین وی با بیان اینکه برخی از این راکبان موتورسیکلت‌ها گاهی حتی مدارک شناسایی هویتی نیز ندارند، معتقد بود عدم داشتن اوراق شناسایی کار کنترل ترافیکی این موتورسیکلت‌های متخلف را سخت می‌کند. وی در ادامه گفت:

ساماندهی موتورسیکلت‌ها به ویژه موتورسیکلت‌های فرسوده یک عزم ملی و مشارکت دیگر نهاد‌های ذی‌ربط را می‌خواهد و باید همه نهاد‌ها با قدرت به این موضوع وارد شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به این نکته که ۹۰ درصد از موتورسیکلت‌های کشور دچار فرسودگی هستند، ابراز کرد که باید دولت با تمام توان برای نوسازی و خارج کردن این موتورسیکلت‌ها از سطح خیابان وارد شود؛ زیرا تنها راه گذار از بحران‌های مستقیم و غیرمستقیم موتورسیکلت‌های فرسوده ورود پرقدرت دولت به این موضوع است. وی در انتها از سازوکار مقابله پلیس در برابر موتورسیکلت های متخلف و فاقد معاینه فنی گفت و اظهار داشت این دسته نیز دقیقا مطابق دیگر وسایل نقلیه اعمال قانون خواهند شد.

همچنین بخوانید:
کاهش سن دریافت گواهینامه رانندگی موتورسیکلت در ایران اگر روغن موتور خودرو را درون موتورسیکلت بریزیم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ چرا موتورسیکلت ها کمربند ایمنی ندارند؟