پاگانی هوایرا اپیتوم - Epitome

پاگانی هوایرا اپیتوم، هیولای 850 اسب بخاری با گیربکس دستی به‌نمایش گذاشته شد

پاگانی از نسخه ویژه هوایرا با نام اپیتوم پرده برداشت. فقط یک دستگاه از این هایپرکار با پیشرانه فوق‌العاده قدرتمند و گیربکس دستی ساخته می‌شود.

حدود دو هفته قبل بود که رونمایی از بوگاتی توربیون، هایپرکار فرانسوی 1800 اسب بخاری با طراحی خیره‌کننده خبرساز شد. حالا نوبت به ایتالیایی‌ها که تبحر خاصی در ساخت سوپرکارها دارند رسیده است تا ساخته جدید خود را به نمایش بگذارند. آخرین اخبار خودرو نشان می‌دهند که خودروساز ایتالیایی پاگانی از نسخه ویژه جدید هایپرکار هوایرا با نام «اپیتوم» (Epitome) رونمایی کرد. این نسخه را یک مشتری فوق‌العاده ثروتمند به این شرکت سفارش داده است که به‌شدت خواهان تجربه لذت رانندگی با این ابرخودرو با گیربس دستی بود.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

مشخصات فنی پاگانی هوایرا اپیتوم

اپیتوم اولین نسخه از پاگانی هوایرا به حساب می‌آید که از گیربکس دستی برای انتقال قدرت بهره می‌برد. گیربکس به کار رفته در این نسخه، یک نمونه 7 سرعته ساخته شرکت «ایکس‌ترک» (Xtrac) است که برای انتقال بهتر گشتاور جدیدترین کلاچ سه صفحه‌ای را به کار می‌گیرد. در پیروی از پاگانی یوتوپیا، این گیربکس در یک فریم آلومینیومی باز قرار دارد.

یک پیشرانه 6 لیتری V12 توئین توربو ساخته مرسدس ای ام جی نیرو محرکه هوایرا اپیتوم را تامین می‌کند که توان تولید قدرت 852 اسب بخار و گشتاور 1100 نیوتن متر را دارد و همچنین دور موتور آن به 6700 دور بر دقیقه می‌رسد. با اتکا به این پیشرانه، اپیتوم می‌تواند به حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

پاگانی همچنین در نسخه اپیتوم سیستم تعلیق هوایرا را ارتقا بخشیده است تا حالا بدنه با حرکت کمتر به هر طرف، در طول رانندگی مستحکم‌تر باقی بماند. البته این هایپرکار از یک حالت تحت عنوان Super Soft هم برخوردار خواهد بود که سواری را برای گشت‌وگذار در خیابان‌ها در راحت‌ترین حالت قرار می‌دهد. در صورتی که راننده از سرعت 150 کیلومتر بر ساعت بگذرد، خودرو از این حالت خارج می‌شود.

طراحی نمای بیرونی نسخه Epitome هوایرا

پاگانی هوایرا اپیتوم - Epitome

هرچند گیربکس و پیشرانه مهم‌ترین ویژگی‌های این نسخه ویژه از Huayra هستند، باید اشاره کرد که تغییراتی جزئی در طراحی نمای بیرونی آن هم صورت گرفته است.

پاگانی هوایرا اپیتوم - Epitome

بدنه فیبر کربنی آبی تیره، سپرهای جلو و عقب بازطراحی شده، جلوپنجره بزرگ‌تر برای بهبود جریان هوا، المان‌های نورپردازی ال‌ای‌دی، بال عقب بزرگ یکپارچه با بدنه و رینگ‌های طلایی برخی از ویژگی‌های برجسته نمای بیرونی این خودرو سوپر اسپرت هستند.

قیمت پاگانی هوایرا سفارشی

هوایرا اپیتوم را بخش ویژه سفارشی‌سازی پاگانی پس از 9 ماه تدارکات و 10 ماه ساخت تحویل سفارش‌دهنده داده است. مشخص نیست که این نسخه چقدر هزینه برای سفارش‌دهنده داشت، ولی با توجه به سفارشی و تک بودن آن انتظار می‌رود خیلی بیشتر از قیمت پایه 3 میلیون دلاری این سوپرکار ارزش‌گذاری شده باشد.

از دست ندهید:
تماشا کنید: مرسدس بنز AMG وان با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت اتوبان را به خاک و خون می‌کشد استون مارتین والیانت؛ سوپرکار فوق‌العاده خاص ۲.۵ میلیون دلاری که پیست را به آتش می‌کشد هیسپانو سویزا کارمن ساگررا معرفی شد؛ سوپرکار ۱۱۰۰ اسب بخاری از خودروساز از گور برگشته فراری 12Cilindri از راه رسید؛ بازگشت به ریشه‌ها با پیشرانه بنزینی 12 سیلندر