فراری 12 سیلیندری - 12Cilindri

فراری 12Cilindri از راه رسید؛ بازگشت به ریشه‌ها با پیشرانه بنزینی 12 سیلندر

فراری از «12 سیلیندری» (12Cilindri) پرده برداشت؛ یک خودرو سوپر اسپرت 12 سیلندر تنفس طبیعی با طراحی نوستالژیک برای طرفداران قدیمی سوپرکارها.

امروزه حتی سوپرکارسازها به الکتریکی کردن ساخته‌های خود روی آورده‌اند؛ لامبورگینی اوروس پلاگین هیبرید و مازراتی گرن کابریو فولگوره فقط تعدادی از نمونه‌های جدیدند. فراری هم به‌عنوان یک خودروساز همیشه پیشرو در تکنولوژی، این روزها برای استفاده از قوای محرکه الکتریکی در ساخته‌های خود تلاش می‌کند، ولی سوپرکار جدید آن با در پیش گرفتن مسیری متفاوت دوباره سری به ریشه‌ها زده است. جدیدترین اخبار خودرو حکایت از این دارند که فراری «12 سیلیندری» (12Cilindri) به‌عنوان جایگزین فراری 812 سوپرفست در دو نسخه کوپه و اسپایدر (کانورتیبل) با پیشرانه بنزینی 12 سیلندر به نمایش گذاشته شد.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی فراری 12Cilindri 

سوپر اسپرت جدید فراری از لحاظ طراحی نمای بیرونی شباهت زیادی به فراری روما دارد و از همان نگاه اول می‌توان متوجه این شباهت شد. با وجود این، در این خودرو جدید جزئیات بیشتری در طراحی به کار رفته است. همچنین پنل مشکی کاپوت و بین چراغ‌ها هم یادآور پنل شیشه‌ای مشابه‌ای است که اولین نمونه‌های فراری 364 جی‌تی‌بی/4 دیتونا از آن برخوردار بودند. به‌صورت کلی، فراری 12Cilindri شبیه به نسخه مدرن فراری دیتونا به نظر می‌رسد.

مشخصات فنی فراری 12 سیلیندری

فراری 12 سیلیندری از نسخه تکامل یافته پیشرانه 12 سیلندر F140 بهره می‌برد که اولین بار در فراری انزو به کار رفته بود. این پیشرانه 6.5 لیتری که نه موتور الکتریکی در کنار خود دارد و نه حتی از توربوشارژر استفاده می‌کند، می‌تواند 819 اسب بخار قدرت در 9250 دور بر دقیقه و 677 نیوتن متر گشتاور در 7250 دور بر دقیقه تولید کند. جالب است که فراری بدون استفاده از قوای محرکه الکتریکی موفق شده است استانداردهای مربوط به انتشار آلایندگی‌ها و حفظ محیط زیست را پشت سر بگذارد.

نمای عقب فراری 12 سیلیندری - 12Cilindri

این خودرو سوپر اسپرت نیرو محرکه را از طریق یک گیربکس دوکلاچه هشت سرعته در عقب به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. سرعت تغییر دنده این گیربکس 30 درصد نسبت به قبل افزایش پیدا کرده و سیستمی جدید به نام Aspirated Torque Shaping با استفاده از اجزای الکترونیکی، منحنی گشتاور در دنده‌های سوم و چهارم را اصلاح می‌کند. تایرهای در نظر گرفته شده برای رینگ‌های 21 اینچی این خودرو هم نسبت دنده را تا 0.5 درصد کاهش می‌دهند تا شتاب‌گیری حتی بهتر از قبل شود.

به ادعای فراری، سوپرکار 12Cilindri می‌تواند طی 2.9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و ظرف 7.9 ثانیه به 200 کیلومتر بر ساعت برسد. نسخه اسپایدار یا کانورتیبل این خودرو سرعت پایین‌تری دارد و برای شتاب گرفتن از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت نیازمند 2.95 ثانیه زمان است، در حالی که رسیدن آن به 200 کیلومتر بر ساعت 8.2 ثانیه طول می‌کشد. با این حال، هر دو نسخه معرفی شده از این ساخته فراری حداکثر سرعت بیش از 340 کیلومتر بر ساعت دارند.

12 سیلیندری به جدیدترین سیستم‌های کنترلی فوق پیشرفته فراری از جمله Side Slip Control 8 برای تخمین سطح چسبندگی تایر و همچنین سیستم فرمان‌پذیری چهار چرخ برخوردار است.

وزن خالص نسخه‌های کوپه و اسپایدر بدون احتساب سوخت به ترتیب 1568 کیلوگرم و 1619 کیلوگرم اعلام شده است. با در نظر گرفتن سوخت و سایر تجهیزات اولیه مورد نیاز، این دو نسخه به ترتیب باید 1678 کیلوگرم و 1723 کیلوگرم وزن داشته باشند. همچنین فراری اعلام کرد که استحکام و سفتی این خودرو 15 درصد بیشتر از قبل شده است.

کابین سوپرکار 12 سیلندر جدید فراری

داخل کابین ماشین جدید Ferrari بر خلاف خیلی از محصولات اخیر آن یک نمایشگر مرکزی سیستم مولتی مدیا در مرکز داشبورد تعبیه شده است. فرمان هم همان شکل و شمایل همیشگی فرمان‌های فراری با کنترل‌های متعدد را دارد. در واقع بخش عمده کابین به‌جز ردیف عقب شبیه به فضای داخلی فراری پوروسانگ، اولین شاسی بلند این خودروساز ایتالیایی است.

قیمت سوپرکار 12Cilindri فراری

فراری 12 سیلیندری - 12Cilindri

نسخه کوپه فراری 12 سیلیندری 423 هزار دلار و نسخه اسپایدار یا کانورتیبل آن 435 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. انتظار می‌رود کل تعداد دستگاه‌های در نظر گرفته شده برای این سوپرکار 12 سیلندر جدید فراری در همین مقطع به فروش رسیده باشد.

از دست ندهید:
فراری لافراری ساخت ایران با قیمت ۲ میلیون دلار رونمایی شد! هایپر SSR، سوپرکار چینی با شتاب صفرتاصد زیر 2 ثانیه از راه رسید لامبورگینی هوراکان STJ معرفی شد؛ خداحافظی با سوپرکار 10 سیلندر افسانه‌ای تماشا کنید: هایپرکار ۱۸۲۶ اسب بخاری بوگاتی بولاید آسفالت را به آتش می‌کشد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*