شیائومی ۱۵ نخستین گوشی با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۴

شیائومی ۱۵، نخستین گوشی جهان با چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴

شیائومی ۱۵ – Xiaomi 15، پرچمدار آتی غول چینی نخستین گوشی جهان خواهد بود که با چیپست توانمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام عرضه می‌شود.

گزارش هفته گذشته حاکی از آن بود که شیائومی حق عرضه اولیه انحصاری برای پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 آینده کوالکام را دارد. امروز شایعه جدیدی زمان دقیق این عرضه را به ما می گوید. طبق گزارش Digital Chat Station، تحلیلگر برجسته دنیای فناوری، اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 4 که شیائومی ۱۵ خواهد بود، احتمالاً در اواسط اکتبر (اوایل آبان ماه) عرضه می‌شود.

شیائومی ۱۵ نخستین گوشی با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۴

اگر گزارش قبلی در مورد حق انحصاری شیائومی صحت داشته باشد، این احتمال وجود دارد که گوشی پرچمدار Xiaomi 15 (و شاید نسخه پرو آن) در اواسط اکتبر به‌طور رسمی معرفی شوند.

البته تا آن زمان ممکن است تغییرات زیادی رخ دهد، زیرا هنوز فاصله زیادی با آن زمان داریم. اما جالب است بدانید که شیائومی ۱۴ نیز در 26 اکتبر سال گذشته معرفی شد. بنابراین، عرضه در اواسط اکتبر امسال تنها به معنای معرفی یک تا دو هفته زودتر از اتفاقی است که در سال 2023 رخ داد که قطعا دور از انتظار نیست.

درباره گوشی شیائومی ۱۵ چه می‌دانیم؟

یکی از برجسته‌ترین شایعاتی که در مورد این گوشی شنیده می‌شود، تعبیه یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر آن است. این فناوری در مقایسه با حسگرهای اپتیکال موجود در شیائومی 14 پرو، پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. این حسگرها با استفاده از امواج صوتی، تصویری سه‌بعدی اثر انگشت کاربر را ثبت می‌کنند و در مقایسه با حسگرهای اپتیکال سنتی، از امنیت و دقت بالاتری برخوردارند.

شیائومی ۱۵ نخستین گوشی با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۴

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای، دیگر ویژگی مورد انتظار در سری Xiaomi 15 است. این فناوری نوآورانه امکان برقراری ارتباط مستقیم با ماهواره‌ها را فراهم می‌کند و به کاربران این اجازه را می‌دهد تا حتی در مناطق دور افتاده یا مواقع اضطراری، همچنان متصل بمانند.

طبق شایعات، سری شیائومی 15 از مجموعه دوربین قدرتمندی برخوردار خواهد بود. همانند گذشته، به احتمال زیاد شیائومی 15 پرو به لنز زوم پریسکوپی مجهز خواهد شد. این فناوری پیشرفته دوربین که از طراحی لنز تاشو بهره می‌برد، نویدبخش قابلیت‌های زوم استثنایی است و در عین حال، ضخامت کم کلی دستگاه را حفظ می‌کند. سری شیائومی 15 به‌عنوان یک پیشرو در حوزه فناوری، استانداردهای جدیدی را برای طراحی، عملکرد و تجربه کاربری گوشی‌های هوشمند تعیین می‌کند.

شیائومی ۱۵ نخستین گوشی با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۴

لازم به ذکر است که عرضه اولیه شیائومی 15 احتمالاً فقط به بازار چین محدود خواهد بود. طی چند سال گذشته نیز شاهد وقوع این تصمیم برای پرچمداران کمپانی شیائومی. به‌طور مثال گوشی شیائومی ۱۴ در فوریه گذشته در نمایشگاه MWC بارسلونا برای بازار جهانی معرفی شد.

طبق گفته‌های Digital Chat Station، امتیاز عملکرد تک هسته‌ای اسنپدراگون 8 نسل 4 در بنچمارک گیک‌بنچ حدود 2،700 و امتیاز عملکرد چند هسته‌ای آن حدود 10،000 است. گفته می‌شود پردازنده مرکزی این تراشه دارای دو هسته بسیار بزرگ با فرکانس 3.6 تا 4 گیگاهرتزی است. این تحلیلگر انتظار پیشرفت‌های نسبتاً زیادی را در عملکرد آن هم از نظر CPU و هم GPU دارد.

پیشینه خبر:
گوشی های شیائومی ۱۵، پرچمداران سامسونگ و اپل را خجالت زده خواهند کرد گوشی های سری شیائومی ۱۵ به پیشرفته‌ترین حسگر اثر انگشت جهان مجهز می‌شوند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*