شیائومی 15 پرو

گوشی شیائومی 15 پرو با قدرتمندترین پردازنده کوالکام و ارتباط ماهواره‌ای می‌آید

دو قابلیت جذاب قادرند گوشی شیائومی 15 پرو – Xiaomi 15 Pro را یک سر و گردن بالاتر از سایر پرچمداران سال 2024 قرار دهند. در ادامه با این قابلیت‌های فوق‌العاده آشنا خواهیم شد.

بر اساس اخبار و اطلاعات موجود از سری گوشی‌های پرچمدار شیائومی 15، کمپانی Xiaomi قصد دارد با نسخه پرو این گوشی تحولی چشمگیر را در بازار پرچمداران رقم بزند. این دستگاه فوق‌العاده قرار است از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده کند که تضمین‌کننده عملکرد فنی سرآمد و مصرف انرژی شگفت‌انگیز آن خواهد بود. علاوه بر این گفته می‌شود که گوشی شیائومی 15 پرو قرار است از سیستم ارتباط ماهواره‌ای بهره برده و به محصولی حرفه‌ای‌تر و کارآمدتر تبدیل شود.

در گجت نیوز بخوانید:

شیائومی ۱۵ ؛ از مشخصات لو رفته تا انتظارات کاربران

در ادامه این متن به معرفی مهم‌ترین ویژگی‌های فنی و سخت افزاری گوشی پرچمدار Xiaomi 15 Pro پرداخته و شایعات و اخبار موجود پیرامون آن را با هم بررسی خواهیم نمود.‌

با قابلیت‌های جدید شیائومی 15 پرو آشنا شوید

جدیدترین شایعات پیرامون پرچمدار نسل آینده شیائومی توسط افشاگر معروف شبکه وایبو، Digital Chat Station، منتشر شده است. این کاربر ادعا کرده که شیائومی هم‌اکنون در مرحله تست قابلیت ارتباط ماهواره‌ای‌ست. این افشاگر معمولا اطلاعاتی درست را از گجت‌ها و گوشی‌های مختلف لو داده و پیش‌بینی‌هایش عموما درست از آب درمی‌آیند. نمونه‌ای از پیش‌بینی‌های این کاربر، تست قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در شیائومی 14 بود که به‌طور رسمی توسط مسئولین شیائومی تایید شد. این قابلیت البته در نهایت راهی به پرچمداران سال 2023 شیائومی نیافت!

اطلاعات Xiaomi 15 Pro

علاوه بر این، Digital Chat Station همچنین پیش‌بینی کرده که شیائومی 15 پرو از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 هم استفاده خواهد کرد که ظاهرا قرار نیست از نسخه عمومی معماری پردازنده ARM استفاده کند و در عوض از هسته NUVIA بهره می‌برد. Xiaomi 15 Pro نخستین گوشی موبایلی خواهد بود که از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 4 بهره خواهد برد.

تراشه Snapdragon 8 Gen. 4؛ عصر جدیدی از عملکرد فنی و پردازشی

شیائومی 15 پرو

نسل بعدی تراشه‌های کمپانی کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4 نام خواهد داشت که قرار است سرعت و قدرتی غیرقابل رقابت را ارائه داده و مصرف انرژی فوق‌العاده پایینی داشته باشد. تمرکز تراشه‌های آتی کوالکام بیش از هرچیز روی بهبود تجربه کاربری حین بازی، تصویربرداری و استفاده از اپلیکیشن‌ها معطوف شده و هوش مصنوعی را بسیار جدی خواهد گرفت. این تراشه قصد دارد استاندارد جدیدی در طراحی تراشه‌های پرچمدار موبایل تعریف کند.

شیائومی همچنین به‌تازگی در وبلاگ اختصاصی خود نمونه‌هایی مهندسی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 را به معرض نمایش گذاشته است. این تراشه در تست‌های اولیه عملکرد بسیاری خوبی داشته و نویدبخش ظهور یک چیپست واقعا پرچمدار است. به‌طور خاص، عملکرد این تراشه در گیمینگ مورد توجه قرار گرفته و امتیاز چندهسته‌ای آن از 10 هزار هم گذر کرده است! علاوه بر این، نتایج بنچمارک‌های این تراشه نیز به‌طور مشابه شگفت‌انگیز هستند؛ به‌طوریکه امتیاز آن در تست‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب برابر با 2845 و 10628 بوده است.

از طرف دیگر بر اساس اخبار منتشر شده توسط @Tech_Reve تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 امسال روانه بازار خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که امسال اسنپدراگون برای ساخت تراشه‌های سه نانومتری پرچمدارش تنها از معماری TSMC بهره ببرد. با وجود این که هنوز زمان بسیار زیادی تا رونمایی این چیپست‌های باقی مانده، مدل مهندسی آن همین الان در چندین تست و بنچمارک مختلف شرکت کرده و امتیازاتی باورنکردنی را به ثبت رسانده است. به‌عنوان مثال امتیاز تراشه Snapdragon 8 Gen. 4 در دیتابیس تست 3DMark Wild Life Extreme حدود 10 درصد بالاتر از امتیاز چیپست اپل M2 است. به این ترتیب اسنپدراگون 8 نسل 4 به‌راحتی قادر خواهد بود به قدرتمندترین تراشه موبایلی در تمام دنیا تبدیل شود.

البته توجه به این نکته ضروری است که مدل‌های مهندسی اساسا چندان قابل اتکا نبوده و در بسیاری مواقع تفاوت‌هایی بزرگ با محصول نهایی دارند. نمونه‌های مهندسی ممکن است به‌طور قابل توجهی قدرتمندتر یا ضعیف‌تر از نمونه نهایی باشند و بر همین اساس نتایج تست‌های آن‌ها چندان حائز اهمیت نیست.

ارتباطات ماهواره‌ای؛ حلقه گم‌شده درخشش پرچمداران شیائومی

ارتباط ماهواره‌ای

یکی دیگر از جنبه‌های جذاب عملکردی شیائومی 15 پرو احتمالا تجهیز آن به سیستم ارتباطات ماهواره‌ای خواهد بود. بر اساس جدیدترین اخبار رسیده از Xiaomi 15 Pro این گوشی پرچمدار هم‌اکنون در حال پشت سر گذاشتن مراحل تست قابلیت ارتباط ماهواره‌ای‌ست. در صورتی که این قابلیت سرانجام در نسخه نهایی شیائومی 15 پرو تعبیه شود، توانایی‌های ارتباطی و در نتیجه ارزش آن به‌طور فوق‌العاده‌ای افزایش خواهد یافت. اطلاعات تکمیلی در خصوص جزئیات سیستم ارتباط ماهواره‌ای البته هنوز در دسترس نیست؛ اما همین اطلاعات اولیه نیز هیجان فراوانی پیرامون گوشی Xiaomi 15 Pro ایجاد کرده است.

البته شیائومی نخستین کمپانی چینی نیست که از فناوری ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌هایش استفاده می‌کند. پیش از این گوشی میت 50 هوایی مجهز به این قابلیت روانه بازار شد و پس از آن پرچمداران دیگری مثل آنر مجیک 6 یا اوپو فایند ایکس 7 نیز با پشتیبانی از این قابلیت به جرگه دستگاه‌های قادر به برقراری تماس ماهواره‌ای اضافه شدند. شایعات همچنین حاکی از این هستند که قبل از شیائومی 15 پرو، محصولاتی دیگر از Xiaomi مثل شیائومی 14 اولترا یا شیائومی میکس فلیپ از ارتباط ماهواره‌ای بهره‌مند خواهند شد. فناوری برقراری ارتباط یک‌طرفه یا دوطرفه ماهواره‌ای احتمالا جایگاه مهمی در آینده صنعت گوشی‌سازی در دنیا خواهد داشت و به همین دلیل شیائومی اصلا دوست ندارد از رقبای خود عقب بیفتد. به همین دلیل است که Xiaomi 15 Pro از اهمیت فراوانی برای این کمپانی برخوردار است.

همچنین بخوانید:

شیائومی ۱۴ اولترا و هرآنچه می‌دانیم؛ از مشخصات فنی تا تاریخ رونمایی و قیمت

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده و با در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری کلان شیائومی روی فناوری‌های ارتباطی ماهواره‌ای می‌توان انتظار داشت که شیائومی 15 پرو که اواخر سال 2024 معرفی خواهد شد حتما به این قابلیت مجهز باشد. این گوشی همچنین نخستین گوشی پرچمدار سری شیائومی پرو خواهد بود که از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد.

جمع بندی

تمامی شواهد و اطلاعات موجود پیرامون گوشی شیائومی 15 پرو به این مساله اشاره دارند که این گوشی می‌تواند موفقیتی باورنکردنی برای کمپانی Xiaomi باشد. مهم‌ترین قابلیت‌های این گوشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 و ارتباطات ماهواره‌ای هستند که قادرند شیائومی را به لبه تکنولوژی و عملکرد دنیای گوشی های موبایل رسانده و Xiaomi 15 Pro را به پرچمداری بی‌رقیب در بازار تبدیل کنند.

شیائومی 15 پرو

نسل بعدی تراشه‌های کوالکام سرعت و قدرتی مثال‌زدنی را با عملکرد فوق‌العاده بهینه ترکیب خواهد کرد و عملکردی راحت و روان را در سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اندرویدی ارائه خواهد داد. شیائومی همیشه اصرار زیادی به دریافت حداکثر توان ممکن از تراشه‌های به کار رفته در پرچمدارانش داشته و احتمالا این روند را در نسل بعدی هم ادامه خواهد داد. به این ترتیب، شیائومی 15 پرو احتمالا پرچمداری بسیار قدرتمند خواهد بود.

علاوه بر این، بهره بردن از سیستم ارتباطات ماهواره‌ای هم پیشرفت خیره‌کننده‌ای در بخش ارتباطات و توانایی‌های کاربردی پرچمدار نسل بعدی شیائومی به شمار رفته و می‌تواند مانع از عقب افتادن شیائومی از رقیبانی مثل اپل، هواوی و آنر شود که مدتی است از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*