هواوی میت 50

هواوی میت 50 با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 رسما رونمایی شد

گوشی پرچمدار هواوی میت 50 – Huawei Mate 50 با مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1، قابلیت تماس ماهواره‌ای و قیمت پایه 720 دلاری رونمایی شد.

هواوی دقایقی پیش نسل جدید از گوشی‌های پرچمدار خانواده Mate خود را پس از نزدیک به دو سال معرفی کرد. نسل قبلی از این خانواده، میت 40 در ماه نوامبر سال 2020 رونمایی شده بود و اکنون نسل جدید این خانواده با مشخصاتی قدرتمند معرفی شده‌اند. در ادامه این متن به معرفی مدل پایه این خانواده پرچمدار خواهیم پرداخت.

طراحی و صفحه نمایش هواوی میت 50

در نگاه اول طراحی پرچمدار جدید هواوی بسیار شبیه به سری میت 40 است. این گوشی لبه‌های خمیده داشته و در قسمت پشت آن نیز ماژول دوربین دایره‌ای بزرگ قابل مشاهده است. البته این ماژول دوربین دایره‌ای، تفاوت‌هایی با نمونه حاضر در Mate 40 دارد. به طور خاص، امسال ماژول دوربین دایره‌ای طراحی یکنواخت‌تری دارد و بر خلاف طراحی دونات شکل ماژول دوربین میت 40، دوربین‌های به صورت مربعی در وسط آن جای گرفته‌اند!

صفحه نمایش به کار گرفته شده در این گوشی پرچمدار 6.7 اینچی است و از پانل‌های اولد استفاده می‌کند. این صفحه نمایش رزولوشن فول اچ دی پلاس (2700 در 1224 پیکسل) داشته و حفره دایره‌ای دوربین سلفی در قسمت بالا و وسط آن جای گرفته است.

نرخ رفرش صفحه نمایش هواوی میت 50 برابر با 90 هرتز و نرخ نمونه‌برداری تاچ آن 300 هرتز است. این صفحه نمایش همچنین قادر به پشتیبانی از HDR بوده و تمام محدوده رنگی P3 را نمایش می‌دهند.  هواوی همچنین حسگر اثر انگشت را هم در زیر این صفحه نمایش قرار داده است.

مشخصات فنی Huawei Mate 50

بر خلاف شایعات پیشین، هواوی از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس در پرچمدار جدیدش استفاده کرده و آن را با حداقل هشت گیگ رم همراه نموده است. پیش از این انتظار می‌رفت که در این گوشی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و یا حتی اسنپدراگون 888 استفاده شود. بنابراین تعبیه این تراشه‌های قدرتمند سورپرایز جالبی برای هواداران میت 50 بود.

البته حتی علیرغم استفاده از قدرتمندترین تراشه دنیای اندروید، محصول جدید هواوی تنها قادر به پشتیبانی از نسل چهارم فناوری‌های مخابراتی خواهد بود که بخش اعظم آن به خاطر تحریم‌های دولت آمریکا بر این کمپانی است.

در گجت نیوز بخوانید: هواوی میت ۵۰ پرو قبل از رونمایی، بنچمارک گیگ بنچ را به آتش کشید

بعلاوه، این دستگاه پریمیوم هواوی به یک باتری 4460 میلی آمپر ساعتی مجهز است و از شارژ سریع 66 واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین شارژ بی سیم 50 واتی نیز دیگر قابلیت جذاب این گوشی در بخش باتری و توان شارژ است.

هواوی میت 50

هواوی همچنین در این گوشی یک مد اضطراری باتری را نیز تعبیه کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد که حتی در صورت به اتمام رسیدن شارژ گوشی هم بتوانند به برقراری تماس بپردازند.

چینی‌ها همچنین قابلیت برقرار تماس ماهواره‌ای را نیز در Mate 50 تعبیه کرده‌اند. به این ترتیب صاحبان این گوشی قادر خواهند بود در نقاط دورافتاده‌ای که دسترسی به شبکه‌های مخابراتی نسل سوم، چهارم یا پنجم فراهم نیست هم به برقراری تماس و ارسال پیامک بپردازند.

از دیگر قابلیت‌های هواوی میت 50 هم می‌توان به اسپیکرهای استریو، نوار ضد اثر انگشت و محافظت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت اشاره کرد. البته گوشی جدید چینی‌ها ظاهرا هیچ گونه استانداردی را در این زمینه کسب نکرده است!

دوربین هواوی میت 50

مدل پایه Huawei Mate 50 به یک ماژول سه‌گانه دوربین در پشت مجهز است. حسگر اصلی این ماژول از نوع IMX766 سونی و 50 مگاپیکسلی است. همچنین در کنار این دوربین هم یک حسگر 13 مگاپیکسلی IMX688 سونی به همراه لنز فوق عریض قرار گرفته است. بعلاوه، سومین دوربین این ماژول نیز 12 مگاپیکسلی و زوم است که قادر به ارائه بزرگنمایی نوری پنج برابری بوده و از لرزشگیر نوری هم پشتیبانی می‌کند.

این گوشی همچنین نخستین محصولی است که از تکنولوژی جدید XMAGE استفاده می‌کند. این فناوری به بهبود کیفیت عکسبرداری کمک شایانی خواهد کرد.

در این میان، دوربین سلفی پرچمدار جدید و قدرتمند هواوی نیز 13 مگاپیکسلی خواهد بود.

قیمت و رنگ‌بندی هواوی Mate 50

هواوی میت 50

هواوی پرچمدار جدیدش را در رنگ‌بندی و ظرفیت‌های مختلف حافظه روانه بازار خواهد کرد. این محصول به طور خاص در پنج رنگ و سه ظرفیت 128 گیگ، 256 گیگ و 512 گیگ رونمایی شده است. مدل 128 گیگ از این محصول، قیمتی حدودا 720 دلاری دارد؛ در حالی که نسخه‌های 256 گیگ و 512 گیگ از این محصول به ترتیب 791 و 935 دلار قیمت خواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*