هواوی میت 50 پرو

هواوی میت 50 پرو معرفی شد؛ بازگشت غول چینی با تماس ماهواره‌ای و سیستم عکاسی منحصر به فرد

گوشی‌های هواوی میت 50 پرو و Huawei Mate 50 Pro RS Porsche Design با مشخصات فنی بالارده، تشخیص چهره سه‌بعدی، سیستم عامل هارمونی او اس ۳.۰ و سیستم دوربین XMAGE رونمایی شدند.

پس از تأخیر نسبتاً زیاد، هواوی از گوشی پرچمدار سری میت ۵۰ خودش رونمایی کرد. گوشی هواوی میت ۵۰ پرو و میت ۵۰ پرو RS Porsche Design امکانات جذابی دارند که می‌تواند از آن‌ها یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ را بسازد.

علیرغم مشخصات فنی مشابهی که این دو گوشی با یکدیگر دارند، اما مدل پورشه دیزاین از طراحی باکیفیت‌تر، ظرفیت رم بیشتر و دوربین‌های متفاوتی بهره می‌برد.

هواوی میت 50 پرو و میت 50 پرو RS Porsche Design

طراحی و نمایشگر

در حالی که اپل می‌خواهد ناچ عریض بالای نمایشگر آیفون ۱۴ پرو را حذف کند، هواوی دوباره به طراحی ناچ اسکرین روی آورده است. علت اصلی آن هم حضور یک سیستم پیشرفته تشخیص چهره سه‌بعدی برای رقابت با فیس آیدی اپل، در بالای نمایشگر گوشی پرچمدار Mate 50 Pro است. در حالی که این ناچ در نسخه پرو لبه‌های گردی دارد، مدل پورشه دیزاین به سبک ماژول دوربین ۸ ضلعی روی قاب سرامیکی پشت خودش، از یک ناچ ۸ ضلعی نیز استفاده می‌کند. این سبک طراحی الهام گرفته از ابرخودروها است. در نسخه پرو، فریم میانی گوشی فلزی و قاب پشتی آن شیشه‌ای است. هر دو این گوشی‌ها همچنین دارای گواهی ضد آب IP68 هستند.

هواوی میت 50 RS Porsche Design

سازنده چینی در جلوی این گوشی از یک نمایشگر ۶.۷۴ اینچی با پنل LTPO OLED (ساخت شرکت چینی BOE) و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (۲۶۱۲ در ۱۲۱۲ پیکسل) استفاده می‌کند که می‌تواند نرخ رفرش متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمس ۳۰۰ هرتزی را ارائه کند.

گوشی Huawei Mate 50 Pro

مشخصات فنی هواوی میت ۵۰ پرو

شاید مهم‌ترین ویژگی این دیوایس، چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ کوالکام باشد، در حالی که شایعه شده بود این شرکت به خاطر تحریم‌های آمریکا ناچار به استفاده از یک تراشه قدیمی مثل اسنپدراگون ۸۸۸ در زیر قاب پرچمدار جدیدش است. البته که این تراشه فقط از شبکه‌های 4G پشتیبانی می‌کند و خبری از اینترنت 5G در آن نیست.

گوشی‌ساز چینی این دیوایس را در نسخه‌های مختلفی با ۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی، ۱۲ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی و ۱۲ گیگ رم + ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی وارد بازار خواهد کرد. رنگ‌بندی آن هم شامل بنفش، مشکی، نقره‌ای و نارنجی می‌شود.

اما در حالی که شاید نبود اینترنت 5G باعث دلسرد شدن مشتریان شود، هواوی در عوض یک قابلیت ارتباطی منحصر به فرد را در گوشی جدید خودش رونمایی کرده که می‌تواند به جذابیت‌های آن اضافه کند. آن هم چیزی نیست جز «تماس ماهواره‌ای». بله، این گوشی به کاربران خودش اجازه می‌دهد در نقاطی مثل کوهستان که آنتن‌دهی نداد و نیاز دارند فوراً با شخصی ارتباط برقرار کنند، به لطف این فناوری تماس تلفنی و پیام ارسال کنند.

هواوی میت 50 پرو

ظرفیت باتری این گوشی ۴،۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت باشد که شاید تصور کنید برای یک پرچمدار در سال ۲۰۲۲ کافی نباشد؛ اما این ظرفیت به لطف هماهنگی خوب با سیستم عامل هارمونی او اس ۳.۰ هواوی می‌تواند عمر باتری بالایی را ارائه کند. علاوه بر این، با توان شارژ ۶۶ واتی، خیلی زمان زیادی طول نمی‌کشد تا این باتری شارژ شود. همچنین هر دو گوشی از ظرفیت شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس نیز برخوردارند. از دیگر امکانات ارتباطی آن‌ها می‌توان به بلوتوث ۵.۲، وای فای 802.11ax، جی‌پی‌اس با فرکانس دوگانه، NFC‌ پورت USB‌ تایپ C‌ اشاره کرد.

سیستم دوربین XMAGE

گوشی Huawei Mate 50 Pro

اما یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های گوشی هواوی میت ۵۰ پرو، سیستم دوربین منحصر به فردی به نام XMAGE است که هواوی به صورت انحصاری آن را برای گوشی‌های سری Mate 50 خود توسعه داده است. بنابراین گرچه هواوی با لایکا قطع همکاری کرده، اما قدرتمندتر از گذشته موفق به توسعه سیستم دوربین گوشی خودش شده تا یکی از بهترین‌های بازار باشد. این سیستم دوربین بر پایه یک واحد پردازش عصبی سفارشی ساخت خود Huawei HiSilicon طراحی و اجرا شده است تا هواوی در این بخش هم اعلام استقلال کند.

در پشت قاب این گوشی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی Sony IMX766 حضور دارد که درست مثل دوربین‌های حرفه‌ای DSLR بازار، دیافراگم متغیر را ارائه می‌کند. و به لرزشگیر اپتیکال تصویر مجهز است. این دیافراگم بین f/1.4 تا f/4.0 است که می‌توانید با استفاده از آن عمق میدان را در تصاویر تنظیم کرده و عکس‌هایی با پس زمینه تار را به بهترین شکل ثبت کنید.

این دوربین از فوکوس خودکار لیزری و سوپر زوم ۲۰۰ برابری نیز برخوردار است. در کنار آن یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی پریسکوپی، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض این درحالیست که در مدل پورشه دیزاین، هواوی دوربین پریسکوپی را با یک سنسور ۴۸ اینچی با زوم ۳۵ برابری تله ماکرو و لرزشگیر اپتیکال تصویر جابجا کرده است.

در جلوی گوشی هم شاهد حضور یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت به همراه یک دوربین سه‌بعدی تشخیص چهره هستیم.

سیستم عامل هارمونی او اس ۳.۰

سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS 3.0 روی این گوشی نصب است که به گفته هواوی برتری‌های محسوسی نسبت به پلتفرم اندروید داشته و هیچ محدودیتی را پیش روی کاربرانش نخواهد گذاشت. یکی از امکانات جذابی که این پلتفرم در اختیار کاربران می‌گذارد، امکان برقراری تماس حتی با وجود خالی بودن شارژ باتری است.

حالت اضطراری جدیدی که به این گوشی اضافه شده، این امکان را در اختیار کاربران می‌دهد تا نه تنها با گوشی بدون شارژ‌ خود تماس بگیرند، بلکه بتوانند پیام متنی فرستاده یا حتی کدهای QR را هم اسکن کنند.

قیمت

هواوی میت ۵۰ پرو با قیمت پایه ۹۷۷ دلاری عرضه می‌شود که این مبلغ می‌تواند تا ۱،۱۲۰ دلار هم افزایش پیدا کند. قیمت نسخه‌های ویژه Kunlun آن بین ۱،۰۰۰ تا ۱،۱۴۹ دلار خواهد بود.

برای خرید نسخه پورشه دیزاین گوشی هواوی میت ۵۰ پرو نیز باید ۱،۸۶۸ دلار بپردازید. این نسخه فقط با یک پیکربندی حافظه حاوی ۱۲ گیگ رم + ۵۱۲ گیگ فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود.