حسگر اثر انگشت پیشرفته در گوشی های سری شیائومی ۱۵

گوشی های سری شیائومی ۱۵ به پیشرفته‌ترین حسگر اثر انگشت جهان مجهز می‌شوند

افشاگران می‌گویند گوشی های سری شیائومی ۱۵ به یک حسگر اثرانگشت اولتراسونیک مجهز می‌شوند که امنیت خانواده Xiaomi 15 را چند برابر خواهد کرد.

بعد از اینکه شیائومی چند هفته پیش گوشی توانمند شیائومی ۱۴ اولترا خودش را بعد از مدت‌ها انتظار رونمایی کرد، حالا تمام توجه‌ها به نسل آتی گوشی‌های پرچمدار این شرکت چینی است.

یک پیشرفت مهم امنیتی در گوشی های شیائومی ۱۵

گوشی های سری شیائومی ۱۵ که در سه مدل معمولی، پرو و اولترا عرضه خواهد شد، ویژگی جدیدی خواهند داشت که آن‌ها را نسبت به تمام رقبا متمایز می‌کند. ظاهرا شیائومی در حال آزمایش یک حسگر اثر انگشت تک نقطه‌ای اولتراسونیک در زیر نمایشگر این گوشی‌ها است. این حسگر نسبت به اسکنرهای اثر انگشت اپتیکال موجود در اکثر گوشی‌های هوشمند، پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت. البته در حال حاضر حسگر اثر انگشت گوشی‌های فعلی این کمپانی نیز در مقایسه با دیگر چینی‌های بازار، عملکرد خوبی را ارائه می‌دهد. ما در مقاله‌ای جداگانه به نحوه استفاده از قفل اثر انگشت در گوشی های شیائومی پرداخته‌ایم که دیدن آن برای کاربران این محصولات خالی از لطف نیست.

گوشی شیائومی ۱۴ اولترا

این اطلاعات جدید را یک بلاگر مشهور چینی که با نام DigitalChatStation شناخته می‌شود، منتشر کرده است. به گفته او، شیائومی در حال آزمایش یک حسگر اثرانگشت تک نقطه‌ای اولتراسونیک به‌نام “Huiding” روی گوشی های Xiaomi 15 است. این سنسور احتمالا نامش را از توسعه‌دهنده خودش، یعنی شرکت شنژن هویدینگ تکنولوژی دریافت کرده است.

اسکنرهای اثر انگشت اولتراسونیک چه تفاوتی با اپتیکال دارند؟

اسکنرهای اثر انگشت اولتراسونیک برای ایجاد نقشه سه‌بعدی اثر انگشت کاربر، از امواج صوتی با فرکانس بالا استفاده می‌کنند و در مقایسه با همتایان اپتیکال خود، سطح بالاتری از دقت و امنیت را ارائه می‌دهند. اسکنرهای اثر انگشت نوری با استفاده از نور تصویر دو بعدی اثر انگشت را ثبت می‌کنند که گرچه سریعتر است، اما به طور بالقوه در برابر جعل آسیب‌پذیری بیشتری دارد.

حسگر اثر انگشت پیشرفته در گوشی های سری شیائومی ۱۵

در گجت نیوز بخوانید:
نتایج تکان دهنده تحقیقات جدید درباره امنیت اسکنر اثر انگشت در گوشی‌های اندرویدی قابلیت های جالب سنسور اثر انگشت گوشی های شیائومی که از آن بی‌اطلاعید

حال گفته می‌شود شیائومی می‌خواهد روی دو مدل گران قیمت‌تر Xiaomi 15 Pro و Xiaomi 15 Ultra از یک مدل اولتراسونیک استفاده کند. قابلیتی که روی پرچمداران گران قیمت سامسونگ و اخیرا در چند گوشی چینی نظیر اوپو فایند X7 اولترا استفاده شده است. فناوری اثر انگشت اولتراسونیک تک نقطه‌ای مد نظر شیائومی، راه حل امن‌تری از حسگرهای اثر انگشت نوری سنتی است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که گوشی های سری شیائومی ۱۵ با وجود این قابلیت جدید، اما همچنان طراحی نمایشگر نسل‌های قبلی خود را حفظ خواهند کرد. نسخه استاندارد همچنان به یک صفحه نمایش تخت کوچک‌تر مجهز است، در حالی که دو مدل گران قیمت‌تر به طراحی خمیده پایبند هستند.

حسگرهای اثرانگشت اولتراسونیک چه مزایایی دارند؟

حسگر اثر انگشت پیشرفته در گوشی های سری شیائومی ۱۵

این حسگرهای پیشرفته مزیت‌های فراوانی نسبت به مدل‌های سنتی اپتیکال دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

✓ امنیت

دقت بالاتر: حسگرهای اولتراسونیک از امواج صوتی با فرکانس بالا برای ایجاد یک نقشه 3D از اثر انگشت شما استفاده می‌کنند، در حالی که حسگرهای اپتیکال فقط یک تصویر 2D ثبت می‌کنند. این امر جعل اثر انگشت را با حسگرهای اولتراسونیک دشوارتر می‌کند.

مقاوم در برابر جعل: حسگرهای اولتراسونیک می‌توانند بین اثر انگشت واقعی و جعلی (مانند عکس یا قالب) تفاوت قائل شوند.

✓ عملکرد

سرعت بالا: حسگرهای اولتراسونیک می‌توانند اثر انگشت شما را به سرعت و به طور دقیق اسکن کنند.
قابلیت استفاده در شرایط مختلف: حسگرهای اولتراسونیک تحت تأثیر نور، رطوبت یا کثیفی قرار نمی‌گیرند.

قابلیت‌های دیگر: قابلیت تشخیص ضربان قلب: برخی از حسگرهای اولتراسونیک می‌توانند ضربان قلب شما را نیز اندازه‌گیری کنند.

قابلیت تشخیص رگ‌های خونی: برخی از حسگرهای اولتراسونیک می‌توانند رگ‌های خونی شما را نیز اسکن کنند و برای احراز هویت یا پرداخت امن استفاده شوند.

در مجموع، حسگرهای اثرانگشت اولتراسونیک مزایای امنیتی و عملکردی زیادی نسبت به حسگرهای اپتیکال دارند. با این حال، آنها معمولاً گران‌تر و ضخیم‌تر هستند. این یعنی احتمالا استفاده از حسگرهای اثر انگشت اولتراسونیک پیشرفته، می‌تواند منجر به افزایش قیمت گوشی های سری شیائومی ۱۵ شود.

پیشینه خبر:
شیائومی ۱۵ و هر آنچه که تاکنون از گوشی پرچمدار آتی چینی‌ها می‌دانیم شیائومی ۱۵ ؛ از مشخصات لو رفته تا انتظارات کاربران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*