قابلیت های جالب سنسور اثر انگشت گوشی های شیائومی

قابلیت های جالب سنسور اثر انگشت گوشی های شیائومی که از آن بی‌اطلاعید

سنسور اثر انگشت گوشی های شیائومی به جز باز کردن قفل صفحه، قابلیت های جالب دیگری هم دارند که می‌توانند استفاده از موبایل را لذت‌بخش‌تر کنند.

گوشی های شیائومی هم مثل خیلی از گوشی‌های دیگر به سنسور اثر انگشت مجهز هستند و می‌توانید از آن برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید. اما کار این سنسور فقط باز کردن صفحه گوشی نیست؛ بلکه کارهای بیشتری را هم انجام می‌دهد که احتمالا از آن‌ها بی‌اطلاعید.

بیشتر بخوانید:

اضافه شدن یک قابلیت جذاب به اسکرین شات های شیائومی، ردمی و پوکو

سنسور اثر انگشت گوشی های شیائومی چه کارهایی می‌کند؟

شما می‌توانید با استفاده از این حسگر کارهای زیادی روی گوشی‌تان انجام دهید. اما لازمه آن، فعالسازی قابلیت شورتکات است. برای انجام این کار، کافیست به صفحه تنظیمات گوشی خود رفته و سپس به‌مسیر Additional Settings > Gesture shortcuts بروید. اکنون از زیر بخش “Double touch the fingerprint sensor” آن کاری که می‌خواهید با دو بار لمس اثر انگشت اتفاق بیافتد را انتخاب کنید. این می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • یک اسکرین شات بگیرید
  • چراغ قوه را فعال کنید
  • کنترل سنتر را فرا بخوانید
  • نوار نوتیفیکیشن را ببندید
  • دستیار صوتی گوگل را اجرا کنید
  • اپلیکیشن دوربین را اجرا کنید
  • به برنامه ماشین حساب بروید
  • گوشی‌تان را سایلنت کنید
  • گزارش مشکلات گوشی‌تان را دریافت کنید

چگونه از شورتکات‌های سنسور اثر انگشت استفاده کنیم؟

قابلیت های جالب سنسور اثر انگشت گوشی های شیائومی

فقط کافیست یکی از گزینه‌های بالا را از بخش تنظیمات به‌حالت فعال دربیاورید. سپس کافیست دو بار‌ با انگشتتان آرام روی سنسور ضربه بزنید تا این قابلیت کار کند. به‌طور مثال دو بار روی آن ضربه بزنید تا چراغ قوه گوشی روشن شود.

اگر می‌خواهید این قابلیت به‌درستی کار کند، باید مطمئن شوید که اثر انگشتتان را به شکل صحیحی روی سنسور گوشی ثبت کرده‌اید. در غیر این صورت ممکن است شورتکات‌ها سنسور اثر انگشت گوشی های شیائومی به‌خوبی کار نکند. همچنین مراقب باشید که به‌صورت اتفاقی دو بار اثر انگشت را لمس نکنید.

چرا که در این صورت، ممکن است در شرایط ناخواسته‌ای شورتکات اعمل کرده و به‌طور مثال چراغ قوه گوشی فعال شود. علاوه بر این‌ها، می‌توانید از این حسگر برای اجرای برنامه‌ها نیز استفاده کنید. فقط کافیست لمس طولانی مدتی روی آن انجام دهید تا فهرستی از اپلیکیشن‌هایی که قادر به باز کردن آن‌ها با حسگر فینگرپرینت گوشی هستید، به‌نمایش درآید.

در مجموع استفاده از شورتکات‌های فینگرپرینت، می‌تواند کار با گوشی را برای شما آسان‌تر کند. بنابراین کمی وقت بگذارید و از بخش تنظیمات آن را فعال کنید و نتیجه آن را در استفاده روزمره از گوشی‌تان ببینید.