شیائومی 14 اولترا - Xiaomi 14 Ultra

شیائومی 14 اولترا از راه رسید؛ تجربه عکاسی حرفه‌ای با پرچمدار جدید شیائومی

شیائومی 14 اولترا با چهار دوربین، کیت اختصاصی دوربین و… رسماً معرفی شد. در ادامه شاهد مشخصات و تصاویر گوشی پرچمدار Xiaomi 14 Ultra باشید.

شیائومی پاییز گذشته شیائومی 14 را به‌عنوان پرچمدار جدید خود معرفی کرد که با بازخوردهایی مثبت و فروش چشمگیر مواجه شد. بنا به جدیدترین اخبار تکنولوژی، این غول فناوری چینی حالا پس از گذشت چند ماه از نسخه جدید گوشی پرچمدار خود با نام اولترا رونمایی کرده است. شیائومی 14 اولترا با ویژگی‌های مختلفی که دارد، این گوشی را حتی یک پله بالاتر می‌برد. در ادامه بیشتر درباره مشخصات فنی، دوربین، طراحی و نرم‌افزار آن مطالعه کنید.

فهرست عناوین

معرفی رسمی شیائومی 14 اولترا

نمایشگر Xiaomi 14 Ultra

نمایشگر شیائومی 14 اولترا - Xiaomi 14 Ultra

شیائومی 14 اولترا یک نمایشگر 6.73 اینچی LTPO AMOLED با رزولوشن 3200 در 1440 و نرخ تازه‌سازی یا رفرش ریت 120 هرتز دارد. این نمایشگر تا 1 میلیارد رنگ را پوشش می‌دهد و حداکثر روشنایی آن به 3 هزار نیت می‌رسد. ضمن این‌که از فناوری‌های دالبی ویژن و HDR10 پلاس برای نمایش تصاویری فوق‌العاده باکیفیت بهره می‌برد. شیائومی برای این نمایشگر محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 شرکت کورنینگ را هم در نظر گرفته است که از سطح محافظتی بالای آن حکایت دارد.

مشخصات فنی نسخه اولترا شیائومی 14 شامل چیپست و دوربین 

دوربین شیائومی 14 اولترا - Xiaomi 14 Ultra

توان پردازشی این گوشی پرچمدار چینی را چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 متشکل از پردازنده‌ای 8 هسته‌ای و واحد پردازش گرافیکی آدرنو 750 تامین می‌کند. این گوشی همچنین به یک باتری 5300 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که از شارژ سیمی 90 وات، شارژ بی‌سیم 50 وات و شارژ معکوس 10 وات پشتیبانی می‌کند. این محصول شیائومی 12 تا 16 گیگابایت ظرفیت رم و 256 گیگابایت تا 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی دارد.

دوربین اصلی Xiaomi 14 Ultra یک سنسور ساخته سونی با وضوح 50 مگاپیکسلی است که مثل نسخه پرو دیافراگم متغیر دارد. به ادعای شیائومی، مصرف انرژی این دوربین تا 43 درصد کاهش پیدا کرده است. اولترا واید 50 مگاپیکسلی، تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم 3.2 برابری و پریسکوپ 50 مگاپیکسل با زوم 5 برابری بقیه دوربین‌های این موبایل هستند. در ناحیه جلو آن هم دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در اختیار کاربر قرار دارد. پیش‌تر نمونه تصاویر دوربین شیائومی ۱۴ اولترا به نوبه خود عملکرد چشمگیر این گوشی در تصویربرداری را به نمایش گذاشته بودند.

زوم 30 برابری شیائومی 14 اولترا - Xiaomi 14 Ultra

نسخه اولترا شیائومی 14 به‌عنوان «قدرتمندترین گوشی اندرویدی در زمینه ضبط ویدیو» توصیف شده است. این گوشی توانایی ضبط ویدیو 4K با نرخ فریم 60 بر ثانیه و زوم پیوسته را دارد و فراتر از این، می‌تواند با همه لنزها ویدیو 8K بگیرد. همچنین برای صحنه‌های اسلوموشن ویدیو 4K با نرخ فریم 120 بر ثانیه می‌گیرد. علاوه بر این‌ها اعلام شده است که 14 اولترا با اتکا به هوش مصنوعی می‌تواند تا 30 برابر زوم کند.

نرم افزار گوشی جدید شیائومی

این محصول پرچمدار بر پایه سیستم عامل HyperOS کار می‌کند و با بلوتوث 5.4 و وای فای 7 سازگار است. قابلیت ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه هم یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این مدل است که به نظر می‌رسد حداقل در مقطع کنونی فقط در دسترس کاربران چینی قرار می‌گیرد.

کیت مخصوص عکاسی گوشی شیائومی 14 اولترا

شیائومی برای آن دسته از کاربرانی که علاقه به عکاسی دارند تدارکی ویژه دیده است و یک کیت ویژه مخصوص عکاسی از لایکا را برای شیائومی 14 اولترا ارائه می‌کند. این کیت که به گوشی شکل و شمایلی شبیه به دوربین‌های حرفه‌ای می‌دهد، از طریق پورت USB-C وصل می‌شود.

کیت دوربین لایکا از دکمه شاتر، دکمه ضبط ویدیو (با قابلیت تغییر کاربری) و چرخانه‌ای جهت تنظیم دیافراگم، شاتر، وایت بالانس، ISO و… برخوردار است. علاوه بر این، یک باتری 1500 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فست شارژ 90 وات هم دارد که در صورت کاهش شارژ موبایل به پایین 80 درصد، آن را شارژ می‌کند؛ این یعنی عملاً یک باتری بیرونی پشتیبان. در ضمن، یک پورت USB برای آن در نظر گرفته شده است تا کاربر همزمان هم این کیت و هم موبایل خود را شارژ کند.

تاریخ عرضه و قیمت نسخه Ultra شیائومی 14

قیمت نسخه های Xiaomi 14 Ultra

گوشی پرچمدار شیائومی 14 اولترا در نسخه‌های زیر با رنگ‌های مشکی، سفید و آبی عرضه می‌شود. کیت دوربین آن هم در دو رنگ سفید و مشکی موجود خواهد بود. تا به اینجا مشخص نشده است که این محصول دقیقاً در چه زمانی به‌صورت رسمی روانه بازار جهانی می‌شود.

  • نسخه دارای 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی: 903 دلار
  • نسخه دارای 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی: 973 دلار
  • نسخه دارای 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی: 1085 دلار
  • نسخه ویژه Titanium با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی: 1224 دلار

شیائومی این مدل جدید را سه روز دیگر طی کنگره جهانی موبایل 2024 در شهر بارسلونا به بازار جهانی معرفی خواهد کرد. در آخر، شما کاربران گجت نیوز نظر خود درباره Xiaomi 14 Ultra را با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید:
جهش خیره کننده شیائومی در تولید گوشی با افتتاح پیشرفته‌ترین کارخانه در چین از کجا بفهمیم که آپدیت هایپر او اس شیائومی برای گوشی ما می‌آید یا نه؟ این شما و این جدیدترین تصاویر شیائومی ۱۴ اولترا، رقیب قدرتمند پرچمداران سامسونگ