آموزش استفاده از حسگر تشخیص چهره و قفل اثر انگشت در گوشی های شیائومی

استفاده از حسگر تشخیص چهره و قفل اثر انگشت باعث راحتی و سهولت در باز کردن قفل و استفاده از گوشی‌های شیائومی می‌شود.

سیستم عامل MIUI برای حفظ امنیت کاربرانش، روش‌های امنیتی بیومتریک مثل تشخیص اثر انگشت و چهره ارائه کرده است. این قابلیت‌های امنیتی استفاده از گوشی را سریع‌تر و راحت‌تر کرده و در عین حال از حریم شخصی کاربران محافظت می‌کند.

استفاده از حسگر اثر انگشت در گوشی‌های شیائومی

قابلیت تشخیص اثر انگشت بسیار سریع و ایمن است. کاربران برای باز کردن قفل گوشی می‌توانند به راحتی انگشت خود را روی سنسور اثر انگشت فشار داده یا آن را لمس کنند. با این حال، قبل از آنکه بتوانید از اثر انگشت خود استفاده کنید، باید یکی از روش‌های شناسایی بیومتریک را در گوشی شیائومی خود داشته باشید. در گوشی شما یک روش سنتی مثل رمز عبور، پین یا الگو باید فعال باشد. برای فعال کردن و استفاده از حسگر اثر انگشت در گوشی شیائومی باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در صفحه هوم گوشی خود روی Settings ضربه بزنید.
  • سپس در تنظیمات گزینه‌ی Fingerprints,face data and screen lock را لمس کنید.
  • در نهایت، گزینه‌ی Fingerprint unlock را انتخاب کرده و بعد روی گزینه‌ی Add fingerprint ضربه بزنید، اکنون اثر انگشت خود را اضافه کنید.

امروزه این سنسور اغلب در زیر صفحه نمایش دیده می‌شود یا با دکمه پاور ادغام شده است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا چندین اثر انگشت روی سنسور ثبت شود تا افراد دیگری که از آن دستگاه استفاده می‌کنند هم بتوانند با اثر انگشت خود به آن دسترسی داشته باشند.

استفاده از حسگر تشخیص چهره در گوشی‌های Xiaomi

سیستم عامل MIUI این ویژگی امنیتی را برای گوشی‌هایی که فناوری تشخیص چهره دارند، ارائه کرده است. کاربران می‌توانند گوشی‌های خود را با استفاده از فناوری تشخیص چهره قفل کنند. قابلیت تشخیص چهره از دوربین جلوی گوشی برای شناسایی چهره کاربر و باز کردن قفل گوشی استفاده می‌کند که بسیار سریع و آسان عمل می‌کند. به عبارت ساده‌‌تر پس از آنکه دستگاه صورت کاربر را شناسایی کرد، قفل آن باز خواهد شد. برای استفاده از این قابلیت، اول از همه باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در صفحه هوم گوشی خود روی Settings ضربه بزنید.
  • سپس در تنظیمات گزینه‌ی Fingerprints,face data and screen lock را لمس کنید.
  • در نهایت، روی گزینه‌ی Face unlock و بعد گزینه‌ی Add face data ضربه بزنید. حالا آماده اضافه کردن چهره شماست.

در محیط‌های کم نور، برای استفاده از این قابلیت بهتر است، میزان روشنایی صفحه نمایش را افزایش دهید. قبل از استفاده از حسگر تشخیص چهره در گوشی‌های شیائومی، گوشی شما باید یکی از روش‌های بیومتریک را داشته باشد. همچنین یکی از متدهای قفل سنتی مثل رمز عبور، پین و پترن باید در گوشی شما فعال باشد.

نتیجه‌گیری

در نتیجه استفاده از حسگر تشخیص چهره و قفل اصر انگشت در گوشی‌های شیائومی به کاربران این امکان را می‌دهد تا علاوه بر حفظ حریم شخصی، به راحتی و به سرعت قفل گوشی خود را باز کنند. علاوه بر این، ویژگی‌های امنیتی بیومتریک، امنیت بیشتری را برای تلفن هوشمند شما به ارمغان می‌آورند. با سهولت شناسایی چهره، به راحتی می‌توان با یک نگاه ساده به نمایشگر گوشی قفل آن را باز کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*