گوشی اندرویدی گلکسی اس 24 پلاس

به جای گلکسی اس 24 پلاس یکی از این 5 گوشی اندرویدی فوق‌العاده را خریداری کنید

اگر دنبال خرید یک گوشی پرچمدار اندرویدی داشته و به هر دلیلی قصد خرید گلکسی اس 24 پلاس – Galaxy S24 Plus را ندارید، در ادامه با ما همراه باشید تا 5 جایگزین عالی برای آن را معرفی کنیم.

اگر قصد ارتقای گوشی اندرویدی خود در سال 2024 را داشته باشید و دنبال یک پرچمدار تمام‌عیار بگردید، گلکسی اس 24 پلاس گزینه‌ای ایده‌آل است. این گوشی عضو وسط خانواده کهکشانی Galaxy S24 سامسونگ بوده و با ارائه طراحی زیبا، مشخصات سخت افزاری قدرتمند و دوربین فوق‌العاده می‌تواند یک گوشی ایده‌آل برای چند سال آینده شما باشد.

بهترین گوشی‌های جایگزین گلکسی اس ۲۴ پلاس سامسونگ

با این وجود اگر به هر دلیلی تمایل به خرید این گوشی سامسونگ نداشته باشید، گزینه‌های فوق‌العاده دیگری در بازار پرچمداران اندرویدی وجود دارند که به‌خوبی قادرند جایگزینی فوق‌العاده برای اس 24 پلاس باشند. در ادامه به معرفی 5 جایگزین فوق‌العاده برای گلکسی اس 24 پلاس می‌پردازیم که به‌خوبی قادرند کیفیتی هم‌تراز با یک پرچمدار واقعی را ارائه نمایند.

گلکسی اس 24 اولترا

گلکسی اس 24 اولترا واضح‌ترین جایگزین برای اس 24 پلاس است. این گوشی، پریمیوم‌ترین گزینه‌ای‌ست که سامسونگ در سال 2024 ارائه داده و احتمالا بهترین پرچمدار اندرویدی حال حاضر جهان به شمار می‌رود.

گوشی Galaxy S24 Ultra

اندازه صفحه نمایش اس 24 اولترا 6.8 اینچ است که اندکی بزرگتر از مدل پلاس به شمار می‌رود. علاوه بر این، مدل اولترا از لایه محافظ Gorilla Armor کمپانی کورنینگ نیز بهره برده که در مقایسه با Gorilla Glass Victus 2 به مراتب مقاوم‌تر و باکیفیت‌تر است. همچنین قاب S24 Ultra نیز به‌جای آلومینیوم از تیتانیوم طراحی شده که دوام بالاتری داشته و حس لوکس بودن بسیار بیشتری به کاربر القا خواهد کرد.

در صورتی که به عکسبرداری و فیلمبرداری با گوشی اندرویدی خود علاقمندید، گلکسی اس 24 اولترا یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین تجربه‌ها را در اختیارتان قرار خواهد داد. ماژول چهارتایی دوربین به کار رفته در این پرچمدار سامسونگ از یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری سه برابری، یک دوربین تله فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری پنج برابری و یک ماژول فوق عریض 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد. لنز پریسکوپ این ماژول دوربین با ارائه بزرگنمایی نوری پنج برابری احتمالا مهم‌ترین قابلیت دوربین S24 اولترا خواهد بود که در تصویربرداری از مناظر طبیعی و رویدادهای زنده عملکردی خیره‌کننده دارد.

اس 24 اولترا همچنین بر خلاف مدل پلاس در تمامی بازارها از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره می‌برد که به‌طور اختصاصی برای استفاده از گوشی‌های سامسونگ بهینه‌سازی شده و سرعت کلاکی اندکی بالاتر از مدل‌های استاندارد دارد. در کنار این قابلیت‌های فنی، قلم S Pen نیز دیگر ویژگی جذاب مدل اولتراست که برای مسیریابی، یادداشت‌برداری یا حتی ثبت آنی وقایع عالی بوده و می‌تواند نقش ریموت کنترل حین عکسبرداری یا ارائه محتوا در جلسات را نیز ایفا کند.

گلکسی اس 24 اولترا همچنین در مقایسه با مدل پلاس از یک باتری بزرگتر 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و شارژدهی بهتری دارد. در عین حال سرعت شارژ هر دو مدل برابر با 45 وات است که هرچند قابل قبول به نظر می‌رسند؛ اما در برابر دستاوردهای گوشی‌سازان چینی حرفی برای گفتن نخواهند داشت!

البته قیمت Galaxy S24 Ultra اندکی بالاتر از S24 Plus است. با این حال با پرداخت این هزینه اضافی می‌توانید به بهترین و پریمیوم‌ترین محصول اندرویدی سامسونگ تا کنون دست پیدا کرده و از کار با آن لذت ببرید. نباید فراموش کنید که حداکثر ظرفیت حافظه داخلی قابل ارائه در مدل اولترا یک ترابایت و در مدل پلاس 512 گیگابایت است.

پیشینه خبر:
کدام مدل از گوشی های خانواده گلکسی S24 مناسب شماست، استاندارد، پلاس یا اولترا؟

گلکسی اس 23 پلاس

یکی دیگر از بهترین گوشی های اندرویدی جایگزین گلکسی اس 24 پلاس، نسل قبلی خود این دستگاه، یعنی اس 23 پلاس است. مدل پلاس سال گذشته کهکشانی‌های سامسونگ همان صفحه نمایش بزرگ مدل جدید را ارائه کرده و ضمن ارائه قابلیت‌های فنی درخور توجه ارزش خرید بسیار بیشتری هم پیدا کرده است.

گوشی اندرویدی گلکسی اس 24 پلاس

از نظر طراحی، به جز حاشیه‌های تخت‌تر قاب اس 24 پلاس، تفاوت‌های چندانی میان این دو گوشی پرچمدار مشاهده نمی‌شود. علاوه بر این، اندازه صفحه نمایش مدل پلاس 2024 نیز تنها 0.1 اینچ بزرگتر از سال قبل (6.7 در برابر 6.6 اینچ) است که شاید در استفاده‌های معمولی اصلا متوجه آن هم نشوید! در عین حال حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش S23 Plus برابر با 1750 نیت و S24 Plus برابر با 2600 نیت است. این تفاوت، شاید روی کاغذ زیاد به نظر برسد؛ اما در استفاده معمولی، هر دو به‌خوبی زیر نور خورشید قابل رویت هستند.

شاید تعجب کنید؛ اما ماژول دوربین به کار رفته در گلکسی اس 24 پلاس دقیقا مشابه با چیزی است که سال گذشته در اس 23 پلاس شاهد بودیم! علاوه بر این، ظرفیت حافظه داخلی هر دو گوشی نیز کاملا مشابه یکدیگر است. البته S23 پلاس از 8 گیگ رم بهره برده و S24 پلاس رم 12 گیگابایتی دارد.‌ همچنین تراشه به کار رفته در پرچمدار سال گذشته سامسونگ نیز طبیعتا در مقایسه با امسال یک نسل قدیمی‌تر است. البته باید خاطرنشان کنیم که چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 مخصوص گلکسی همچنان بسیار قدرتمند بوده و عملکردی کم‌رقیب دارد.

علیرغم آن که سامسونگ از قابلیت‌های هوش مصنوعی خود همزمان با سری پرچمدار گلکسی اس 24 رونمایی کرد، اما برخی پرچمداران قدیمی‌تر این کمپانی از جمله سری اس 23 نیز به‌طور کامل از این قابلیت‌های جذاب بهره‌مند خواهند شد. بنابراین تمامی ویژگی‌های مبتنی بر AI، مانند Circle to Search، ویرایش تصاویر مبتنی بر هوش مصنوعی مولد، ترجمه زنده، دستیار یادداشت‌برداری و سایر موارد در S23 Plus هم قابل دسترسی خواهند بود.

همان‌طور که مشاهده فرمودید، پیشرفت‌های گلکسی اس 24 پلاس در مقایسه با نسل قبل واقعا ناچیز است. بنابراین اگر صرفا به خاطر اندازه بزرگ اس 24 پلاس قصد خریدش را دارید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بسیار پایین‌تر، مدل سال گذشته را خریداری کنید. با این کار، شما 90 درصد از عملکرد اس 24 پلاس را با کسری از قیمت آن تجربه خواهید کرد.

وان پلاس 12

برای افرادی که قصد خرید یک پرچمدار واقعا باارزش را دارند، وان پلاس 12 گزینه‌ای غیرقابل بحث است. پیش‌تر در گجت نیوز گفته شد که وان پلاس 12 حتی در برخی شرایط نسبت به گلکسی اس 24 اولترا هم محصول بهتری است! به همین جهت مقایسه آن با اس 24 پلاس احتمالا بسیاری هواداران سامسونگ را ناامید خواهد کرد!

وان پلاس 12

OnePlus 12 یک صفحه نمایش 6.82 اینچی دارد و برای ارائه تجربه کار بهتر، لبه‌های آن، خمیده طراحی شده‌اند. از سوی دیگر، وان پلاس گوشی پرچمدارش را با حداکثر روشنایی 4500 نیت روانه بازار کرده که در مقایسه با روشنایی 2600 نیتی اس 24 پلاس بسیار بالاتر است. بنابراین اگر از گوشی خود در محیط‌های روشن زیاد استفاده می‌کنید، وان پلاس 12 گوشی بهتری خواهد بود.

وان پلاس 12 همچنین همانند اس 24 پلاس از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره خواهد برد. البته مدل به کار رفته در این گوشی، نسخه استاندارد این تراشه است که فاقد بهینه‌سازی‌های مخصوص کوالکام برای سامسونگ خواهد بود. با این وجود بعید به نظر می‌رسد که کسی متوجه تفاوت اندک توان پردازشی این دو تراشه شود! از طرف دیگر اما تعبیه 12 یا 16 گیگ رم (بسته به ظرفیت حافظه داخلی) به همراه رابط کاربری فوق‌العاده روان وان پلاس 12 آن را به یکی از سریع‌ترین گوشی های اندرویدی تبدیل کرده؛ به‌طوری که شاید حتی گلکسی اس 24 پلاس هم یارای رقابت با آن را نداشته باشد!

در این بین، دوربین سه‌گانه وان پلاس 12 که با همکاری هاسلبلاد طراحی و بهینه‌سازی شده نیز دیگر برگ برنده این پرچمدار چینی به شمار می‌رود و عملکردی فوق‌العاده دارد. حسگر اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی است و در کنار آن نیز شاهد تعبیه یک دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی پریسکوپ با بزرگنمایی نوری سه برابری و یک دوربین 48 مگاپیکسلی فوق عریض برای ثبت تصاویر پرجزئیات هستیم. در کنار تمام این موارد، دوربین سلفی نیز کیفیت بسیار بالایی داشته و رزولوشن 32 مگاپیکسلی خواهد داشت.

در کنار تمامی این موارد، OnePlus 12 همچنین از یک باتری بزرگ 5400 میلی آمپر ساعتی نیز بهره‌مند است که با توان 100 وات شارژ شده و باعث می‌شود شارژ 45 واتی اس 24 پلاس چیزی شبیه به یک شوخی به نظر برسد! این شارژر قادر است صفر تا صد باتری 5400 میلی آمپر ساعتی OnePlus 12 را طی یک ساعت شارژ کند. علاوه بر این، شارژدهی باتری این پرچمدار نیز حداقل دو روز ارزیابی شده است.

به جز این موارد، شارژ بیسیم 50 واتی و شارژ معکوس 10 واتی نیز از دیگر قابلیت‌های برجسته پرچمدار OnePlus به شمار رفته و چندین پله بالاتر از استاندارد بازار قرار می‌گیرند.

وان پلاس 12 همچنین علیرغم تمامی این مزیت‌ها 200 دلار ارزان‌تر از گلکسی اس 24 پلاس بوده و با حداقل قیمت تنها 800 دلار به دست مشتریان خواهد رسید. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی واقعا پرچمدار هستید و تعصبی هم روی گلکسی اس 24 پلاس ندارید، وان پلاس 12 را نباید از دست بدهید!

پیشینه خبر:
وان پلاس ۱۲ در برابر آیفون ۱۵ پرو مکس؛ قاتل پرچمدار چینی به آیفون هم رحم نمی‌کند

گوگل پیکسل 8 پرو

جدیدترین پرچمدار گوگل، پیکسل 8 پرو هم دیگر گوشی اندرویدی جذابی است که هم‌قیمت گلکسی اس 24 پلاس بوده و می‌تواند جایگزین فوق‌العاده‌ای برای آن باشد.

گوشی اندرویدی گلکسی اس 24 پلاس

این گوشی از یک صفحه نمایش فوق‌العاده باکیفیت 6.7 اینچی بهره می‌برد که حداکثر روشنایی 2400 نیت را ارائه داده و از لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس 2 هم برای محافظت از آن استفاده می‌کند. تا اینجای کار، همه‌چیز بین دو گوشی مشابه است؛ اما مهم‌ترین مزیت پیکسل 8 پرو این است که توسط خود گوگل ساخته  و روانه بازار شده است!

پیکسل 8 پرو بر خلاف تمامی گوشی‌سازان اندرویدی دیگر، از نسخه خالص اندروید 14 و رابط کاربری استوک گوگل استفاده می‌کند که احتمالا با سلیقه علاقمندان به تجربه بی‌آلایش و ساده اندروید سازگارتر خواهد بود.‌ این گوشی همچنین از تراشه تنسور G3 استفاده می‌کند که توسط خود گوگل طراحی و برای سیستم عامل اندروید بهینه‌سازی شده است. گوگل ادعا کرده که در نسل جدید تراشه‌هایش ایرادات نسل‌های قبلی مثل تولید حرارت بیش از حد را برطرف نموده و توازنی منطقی میان قدرت فنی و مصرف انرژی ایجاد کرده است. البته بنچمارک مقایسه شارژدهی پرچمداران سال 2024 حاکی از عملکرد نه چندان قدرتمند این تراشه در بخش مصرف انرژی بود. با این وجود تراشه Tensor G3 همچنان یکی از چیپست‌های پرچمدار دنیای گوشی های اندرویدی به شمار می‌رود.

پیکسل 8 پرو همچنین سیستم دوربین سه‌گانه باکیفیت‌تری در مقایسه با اس 24 پلاس ارائه می‌کند. در قسمت پشت این گوشی شاهد تعبیه دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری پنج برابری و حسگر فوق عریض 48 مگاپیکسلی هستیم. در این زمینه بد نیست بدانید که سری گوشی‌های پیکسل بر خلاف کهکشانی‌های سامسونگ که به ثبت تصاویر با رنگ‌بندی‌های مصنوعی و بیش از حد اشباع معروف بوده‌اند، تصاویری با رنگ‌های طبیعی ثبت می‌کنند.

ظرفیت باتری پیکسل 8 پرو 5050 میلی آمپر ساعت است که در برابر شارژ 4900 میلی آمپر ساعتی اس 24 اولترا بالاتر است. با این وجود پرچمدار گوگل در استفاده معمولی شارژدهی به‌مراتب پایین‌تری دارد! از طرف دیگر، شارژ سیمی پرچمدار گوگل با توان حداکثر 30 وات انجام شده و شارژ بیسیم آن با توان 23 وات انجام می‌پذیرد.

در مقایسه‌ای کلی، گلکسی اس 24 پلاس سامسونگ را باید از نظر عملکرد فنی و کیفیت صفحه نمایش گوشی بهتری به شمار آورد. با این وجود اگر اولویت شما از خرید یک پرچمدار عکسبرداری بهتر و رابط کاربری سرراست‌تر است، پیکسل 8 پرو گزینه بسیار بهتری برای شماست.

پیشینه خبر:
به جای پیکسل ۸ گوگل یکی از این ۵ گوشی جذاب را خریداری کنید

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5

اگر به‌خاطر صفحه نمایش فوق‌العاده 6.7 اینچی گلکسی اس 24 پلاس قصد خریدش را دارید، چرا گلکسی زد فلیپ 5 را انتخاب نمی‌کنید که همان صفحه نمایش را به فرم تاشو در اختیارتان قرار داده و حس دستگاهی از آینده را به شما القا خواهد کرد؟

گلکسی زد فلیپ 5

Galaxy Z Flip 5 به‌خاطر ماهیت تاشوی خود علیرغم ارائه صفحه نمایش 6.7 اینچ، گوشی بسیار جمع و جورتری در مقایسه با S24 Plus به شمار می‌رود. همچنین علاوه بر این صفحه نمایش داخلی فوق‌العاده، گلکسی زد فلیپ 5 همچنین یک صفحه نمایش بیرونی 3.4 اینچی هم در اختیار دارد که قادر به اجرای تمامی اپلیکیشن‌های اندرویدی است و برای ثبت تصاویر سلفی با دوربین اصلی گوشی فوق‌العاده به شمار می‌رود.

گوشی تاشو پرچمدار سامسونگ همچنین از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مخصوص گلکسی بهره می‌برد و قدرت بسیار بالای این تراشه را در کوچکترین ابعاد ممکن به کاربران ارائه می‌دهد. در عین حال، ماژول دوربین این گوشی تنها از دو دوربین بهره برده و در مقایسه با اس 24 پلاس اندکی ضعیف‌تر خواهد بود. ماژول دوربین این گوشی متشکل از یک حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی ثانویه است. با این وجود خبری از دوربین تله فوتو در زد فلیپ 5 نیست و دوربین سلفی نیز رزولوشنی 10 مگاپیکسلی دارد.

دیگر قربانی طراحی شگفت‌انگیز گلکسی زد فلیپ 5 نیز باتری آن است که ظرفیتی تنها 3700 میلی آمپر ساعتی داشته و یک روز کامل شارژدهی خواهد داشت. علاوه بر این، شارژ سیمی 25 واتی، شارژ بیسیم 15 واتی و شارژ معکوس 4.5 واتی نیز دیگر قابلیت‌های این باتری به شمار می‌روند.

اگر دنبال یک تنوع در خرید گوشی‌های پرچمدار اندرویدی هستید، گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ گزینه‌ای ایده‌آل برای شماست. این گوشی در حالت باز اندازه‌ای نزدیک به اس 24 پلاس دارد. با این وجود اندازه بسیار جمع و جورتر آن در حالت بسته، امکان ثبت تصاویر سلفی با دوربین اصلی و از همه مهم‌تر، طراحی آینده‌نگرانه و جذاب آن از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که می‌توانند دلایل محکمی برای خرید آن به جای گلکسی اس 24 پلاس به شمار روند.

در گجت نیوز بخوانید:
5 گوشی اندرویدی جذاب که می‌توانید به جای گلکسی S24 خریداری کنید ۵ گوشی پرچمدار اندرویدی که می‌توانید به جای گلکسی اس ۲۴ اولترا خریداری کنید ۵ گوشی جذاب که می‌توانید به جای آیفون ۱۵ خریداری کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*