وان پلاس 12 آیفون 15 پرو مکس

وان پلاس 12 در برابر آیفون 15 پرو مکس؛ قاتل پرچمدار چینی به آیفون هم رحم نمی‌کند

عملکرد خیره‌کننده وان پلاس 12 – OnePlus 12 و قیمت فوق‌العاده مناسب آن، باعث شده این گوشی حتی برای آیفون 15 پرو مکس – iPhone 15 Pro Max نیز خط و نشان بکشد! اما واقعا کدام یک از این دو پرچمدار محصول بهتری است؟

وان پلاس 12 واقعا گوشی شگفت‌انگیزی است. این قاتل پرچمدار جدید چینی با وجود تجهیز به بهترین و جدیدترین تراشه دنیای اندرویدی و برخورداری از مشخصات سخت افزاری هم‌تراز با گلکسی اس 24 اولترا، قیمتی فوق‌العاده مناسب‌تر از آن داشته و همان‌طور که پیش‌تر در گجت نیوز هم اشاره کردیم در برخی زمینه‌ها واقعا محصول بهتری در مقایسه با پرچمدار پرادعای سامسونگ است.

به همین دلیل نبرد این گوشی در برابر آیفون 15 پرو مکس اپل می‌تواند بسیار جذاب و تماشایی باشد؛ چراکه به‌خوبی گویای این مساله است که عملکرد دو گوشی با این حد از اختلاف قیمتی تا چه حد می‌تواند به یکدیگر نزدیک باشد! وان پلاس 12 علاوه بر تجهیز به بروزترین سخت افزارهای حال حاضر دنیا، قابلیت‌هایی اختصاصی مثل اسلایدر مخصوص صدای زنگ گوشی یا سرعت شارژ فوق‌العاده بالا را ارائه می‌کند. در عین حال آیفون 15 پرو مکس اپل نیز شاید محبوب‌ترین گوشی حال حاضر دنیا باشد که با ارائه عملکرد فنی بی‌رقیب، قابلیت‌های تصویربرداری شگفت‌انگیز یا طراحی تیتانیومی خلاقانه و باکیفیت توانسته روند فروش شگفت‌انگیز خانواده iPhone Pro Max را ادامه دهد.‌

اگر قصد خرید یک گوشی پرچمدار قدرتمند در سال 2024 را دارید و وان پلاس 12 و آیفون 15 پرو مکس هر دو در لیست شما قرار دارند در ادامه این متن با گجت نیوز همراه باشید. در اینجا قصد داریم با مقایسه این دو گوشی پرچمدار جذاب حال حاضر دنیا، ارزش خرید آن‌ها را بررسی کرده و شما را برای خرید مناسب‌ترین گزینه یاری کنیم.

بررسی مختصر مشخصات فنی وان پلاس 12 در برابر آیفون 15 پرو مکس

پیش از مقایسه دو گوشی پرچمدار OnePlus 12 و iPhone 15 Pro Max بد نیست نگاهی مختصر به مشخصات فنی هریک از این دو گوشی داشته باشیم. جدول زیر دربرگیرنده مشخصات فنی این دو دستگاه است.

مشخصاتوان پلاس 12آیفون 15 پرو مکس
ابعاد6.47 در 2.98 در 0.36 اینچ6.29 در 3.02 در 0.32 اینچ
وزن220 گرم221 گرم
قیمت پایه800 دلار1200 دلار
صفحه نمایش6.82 اینچی اولد6.7 اینچی اولد
نرخ رفرش1-120 هرتز1-120 هرتز
دوربین پشت
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
  • دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی
  • دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسلی 3X
  • دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی
  • دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی
  • دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی 5X
دوربین سلفی32 مگاپیکسلی12 مگاپیکسلی
تراشهاسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکاماپل A17 Pro
رم
  • 12 گیگابایت
  • 16 گیگابایت
8 گیگابایت
حافظه داخلی
  • 256 گیگابایت
  • 512 گیگابایت
  • 256 گیگابایت
  • 512 گیگابایت
  • یک ترابایت
باتری5400 میلی آمپر ساعت4441 میلی آمپر ساعت
سرعت شارژ
  • 100 وات سیمی
  • 50 وات بیسیم
  • 20 وات سیمی
  • 15 وات بیسیم
رنگبندی
  • سبز
  • مشکی
  • تیتانیوم طبیعی
  • مشکی تیتانیوم
  • سفید تیتانیوم
  • آبی تیتانیوم

مقایسه طراحی OnePlus 12 و iPhone 15 Pro Max

مقایسه OnePlus 12 و iPhone 15 Pro Max

وان پلاس 12 از یک طراحی پریمیوم و کلاسیک بهره می‌برد که متشکل از صفحه نمایش 6.82 اینچی، لبه‌های خمیده نمایشگر و قاب‌های کناری آلومینیومی است. علاوه بر این، اسلایدر خاطره‌انگیز محصولات وان پلاس که برای تعییر حالت صدای زنگ و اعلان‌ها بین نرمال، ویبره و سایلنت به کار می‌رود نیز روی قاب این پرچمدار قابل مشاهده است.

در گجت نیوز بخوانید:
۵ دلیل که وان پلاس ۱۲ از گلکسی اس ۲۴ اولترا گوشی بهتری است مقایسه سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا با آیفون ۱۵ پرو مکس؛ جدال بزرگان راهنمای خرید بهترین گوشی های پرچمدار شهریور ۱۴۰۲

از سوی دیگر طراحی آیفون 15 پرو مکس نیز به اعتلای کامل رسیده و با بهره‌گیری از حاشیه‌های تخت صفحه نمایش و رنگ‌بندی مات و جذاب تیتانیومی حس و حالی فوق‌العاده‌ای به کاربران می‌بخشد. این گوشی همچنین کلید دوحالته سایلنت را با دکمه جدید اکشن جایگزین کرده که از طریق منوی تنظیمات قابل برنامه‌ریزی بوده و کاربری بسیار گسترده‌تری به این گوشی می‌بخشد.

با نگاهی مختصر به اندازه این دو گوشی می‌توان متوجه اندک ضخامت و کشیدگی بیشتر وان پلاس 12 و البته عریض‌تر بودن آیفون 15 پرو مکس شد. این تفاوت‌ها البته چندان زیاد نیست و به‌طور کلی می‌توان این دو گوشی را هم‌اندازه و هم‌وزن توصیف کرد.

گوشی وان پلاس 12 موفق به کسب استاندارد IP65 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت شده که هرچند از نسل قبلی خود بالاتر است، اما در برابر استاندارد IP68 آیفون حرفی برای گفتن ندارد. از طرف دیگر اما پرچمدار OnePlus از قابلیت جذاب Aqua Touch بهره می‌برد که کیفیت تعامل با صفحه نمایش لمسی با دستان خیس را به‌طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد. این مساله زمانی که زیر بارش باران از گوشی خود استفاده می‌کنید بسیار مشهود خواهد بود.

از طرفی وان پلاس همچنان به ارزش‌های قدیمی پایبند بوده و فرستنده مادون قرمز را در پرچمدار جدیدش تعبیه کرده است. این قابلیت که آیفون‌داران هرگز قادر به دسترسی به آن نیستند امکان کنترل تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع و سایر دستگاه‌هایی که به کنترل نیازمند هستند را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

OnePlus 12 اما تنها در دو رنگ آشنای مشکی و سبز با طرح‌های دوست‌داشتنی و البته آشنا روانه بازار شده؛ درحالیکه علاقمندان به خرید جدیدترین آیفون پریمیوم اپل با چهار رنگ مات تیتانیوم طبیعی، مشکی تیتانیومی، آبی تیتانیومی و سفید تیتانیومی طرف خواهند بود.

صفحه نمایش وان پلاس 12 در برابر آیفون 15 پرو مکس

وان پلاس 12 آیفون 15 پرو مکس

صفحه نمایش وان پلاس 12 رزولوشن اندکی بالاتر 1440 در 3168 پیکسل (QHD) را ارائه کرده می‌کند؛ درحالیکه صفحه نمایش اپل نیز به پانل‌هایی با رزولوشن 1290 در 2796 پیکسل مجهز است. همچنین صفحه نمایش هر دو گوشی نیز نرخ رفرش 1 تا 120 هرتزی ارائه می‌کنند که باعث دستیابی همزمان به سرعت بالای نمایش محتوا و مصرف بهینه شارژ می‌شود.

جدول زیر برخی مشخصات فنی صفحه نمایش دو گوشی پرچمدار OnePlus و iPhone را با یکدیگر مقایسه می‌کند.

مشخصاتوان پلاس 12آیفون 15 پرو مکس
دقت رنگ (پایین‌تر = بهتر)0.20.14
پوشش ناحیه رنگی DCI-P378.9 درصد84.5 درصد
حداکثر روشنایی1115 نیت1550 نیت

علیرغم این که میزان روشنایی صفحه نمایش وان پلاس 12 روی کاغذ بسیار بیشتر از آیفون است، اما تست‌های واقعی گویای عملکرد بهتر پرچمدار اپل در این بخش است. آیفون همچنین در پوشش ناحیه رنگی و دقت رنگ هم عملکرد بهتری ارائه می‌کند.

مقایسه دوربین OnePlus 12 در برابر iPhone 15 Pro Max

دوربین‌ها و لنزهای انتخاب شده برای دو گوشی وان پلاس 12 و آیفون 15 پرو مکس تقریبا یکسان هستند. با این وجود وان پلاس از حسگرهای با رزولوشن بالاتری برای تمامی دوربین‌های به کار رفته در گوشی خود بهره می‌برد. این گوشی از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی، یک نمونه تله فوتوی 64 مگاپیکسلی 3X و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی استفاده می‌کند؛ درحالیکه اپل در آیفون 15 پرو مکس از یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک حسگر فوق عریض 12 مگاپیکسلی و و یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی 5X بهره خواهد برد و به یک دوربین 12 مگاپیکسلی سلفی هم مجهز است. در ادامه اما به بررسی تصاویر ثبت شده توسط دوربین این دو گوشی خواهیم پرداخت.

بررسی را با دوربین اصلی شروع می‌کنیم. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌فرمایید، وان پلاس 12 در شرایطی که نور محیط کافی باشد نورپردازی را بهتر از آیفون 15 پرو مکس به تصویر می‌کشد. برای متوجه شدن تفاوت این دو، بهتر است به بازتاب نور از سطح مجسمه دقت کنید! این گوشی همچنین تصاویری روشن‌تر و با رنگ‌هایی سردتر را ثبت می‌کند. در عین حال سطح جزئیات ثبت شده در تصاویر هر دو گوشی و شفافیت آن‌ها تقریبا یکسان بوده و تفاوتی در عملکرد دوربین این دو گوشی وجود نخواهد داشت.

از سوی دیگر در تصویربرداری فوق عریض، این پرچمدار اپل است که تصاویر روشن‌تری را به ثبت می‌رساند! البته با نگاهی موشکافانه‌تر می‌توان متوجه ثبت جزئیات بهتر توسط گوشی وان پلاس 12 شد؛ اما به‌طور کلی آیفون هم عملکرد ایده‌آلی را در این شرایط ارائه می‌کند.

در گام بعدی به مقایسه تصاویر تله فوتو این دو گوشی خواهیم پرداخت. این مقایسه در دو مرحله انجام خواهد شد. مرحله نخست، تصاویر تله فوتو بزرگنمایی 3X که حداکثر میزان بزرگنمایی دوربین تله فوتو وان پلاس 12 است را به مقایسه گذاشت. همان‌طور که مشاهده می‌شود، با وجود این که جزئیات در آیفون 15 پرو مکس اندکی بهتر از وان پلاس ثبت شده، اما رنگ‌بندی تصاویر آیفون اندکی بیش از اندازه گرم است. در عین حال تصاویر ثبت شده توسط وان پلاس 12 نیز سطح جزئیات قابل قبولی داشته و رنگ‌هایی طبیعی‌تر را نسبت به رقیب ارائه می‌کنند.

همچنین در گام دوم نوبت به مقایسه تصاویر تله فوتو این دو گوشی با بزرگنمایی پنج و شش برابری می‌رسد. به‌طور خاص، در این بخش تصاویر با بزرگنمایی 5X آیفون را با عکس‌های تله فوتو 6X وان پلاس 12 که بزرگترین میزان زوم پیش‌فرض در تنظیمات اپلیکیشن Camera این گوشی به شمار می‌رود، مقایسه خواهیم کرد. در این بزرگنمایی، آیفون به‌طور واضح دست بالاتر را در اختیار داشته و تصاویر باجزئیات‌تری را ثبت می‌کند.البته تصاویر این دوربین همچنان گرم‌تر بوده و اشباع رنگ بیشتری دارند؛ اما لنز تله فوتو با بزرگنمایی پنج برابری در این گوشی به‌خوبی توانسته وظیفه‌اش را به انجام برساند.

البته وان پلاس هم در این میان کیفیت عکسبرداری بسیار خوبی را ارائه داده و به جز عدم ثبت برخی جزئیات در مد عکسبرداری 6X در دیگر شرایط عملکردی فوق‌العاده ارائه داده است.

بعلاوه در ثبت تصاویر سلفی نیز شاهد افکت بوکه قوی‌تر و رنگبندی گرم‌تر در آیفون هستیم. با این وجود هردوی این پارامترها سلیقه‌ای بوده و برای افراد مختلف متفاوت خواهند بود. در عین حال هر دو گوشی OnePlus 12 و iPhone 15 Pro Max عملکردی عالی را در ثبت تصاویر سلفی ارائه داده و نمی‌توان یکی از این دو را واقعا از دیگری برتر دانست.

به‌طور کلی محصولات پیشین وان پلاس عموما با انتقادات زیادی در خصوص عملکرد نامناسب دوربین روبرو بوده‌اند. با این وجود وان پلاس 12 کاملا گویای پیشرفت بزرگ این کمپانی در ماه‌های گذشته بوده و توانسته عملکرد تحسین برانگیزی را در برابر یکی از بهترین دوربین‌های صنعت گوشی‌سازی ارائه دهد. البته به‌ور کلی اگر قرار به مقایسه دو گوشی وان پلاس 12 و آیفون 15 پرو مکس در بخش دوربین باشد، پرچمدار اپل برنده قطعی رقابت خواهد بود؛ چراکه هم عملکرد متنوع‌تری نسبت به رقیب ارائه می‌دهد و هم به‌طور کلی از هماهنگی سخت افزاری و نرم افزاری بیشتری در بخش دوربین بهره می‌برد.

مقایسه عملکرد فنی پرچمداران اپل و وان پلاس

گوشی OnePlus 12

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 به کار رفته در OnePlus 12 و دیگر پرچمداران شناخته‌شده اندرویدی عملکردی بسیار قدرتمند داشته و حتی از انتظارات اولیه نیز بهتر عمل کرده است! به همین دلیل مقایسه عملکرد این تراشه با چیپست A17 Pro اپل به کاری سخت‌تر از هر سال تبدیل شده؛ به‌طوری که دیگر نمی‌توان چیپست اپل را برنده قطعی نبرد تراشه‌های پرچمدار آیفون و اندرویدی‌ها دانست.

تست‌های انجام شده روی OnePlus 12 حاکی از عملکرد فوق‌العاده این گوشی پرچمدار در بنچمارک‌های مختلف، خصوصا در بخش گرافیکی بود. با این وجود آیفون 15 پرو مکس هنوز محصول برتر در زمینه پردازش عمومی و گرافیکی به شمار رفته و امتیازات بالاتری را در بنچمارک‌های گیک بنچ و Adobe Premier Rush به ثبت رسانده است. تست ادوبی پریمیر راش توانایی تراشه در تبدیل ویدیوهای 4K به 1080p را مورد بررسی قرار می‌دهد. جدول زیر عملکرد تراشه و واحد گرافیکی دو گوشی وان پلاس 12 و آیفون 15 پرو مکس را مقایسه می‌کند:

بنچمارکوان پلاس 12آیفون 15 پرو مکس
گیک بنچ 6 (تک هسته‌ای)21882783
گیک بنچ 6 (چندهسته‌ای)65256945
3DMark Wild Life Extreme Unlimited (امتیاز و نرخ فریم)5073 – نرخ 30.3 فریم بر ثانیه3481 – نرخ 20.8 فریم بر ثانیه
Adobe Premiere Rush (زبان تبدیل)55 ثانیه24 ثانیه

در بخش حافظه هم با 8 گیگ رم در آیفون 15 پرو مکس و 12 یا 16 گیگ رم در وان پلاس 12 روبرو هستیم. البته میزان رم پایین‌تر در آیفون را نمی‌توان لزوما به معنای عملکرد ضعیف‌تر آن در مالتی تسکینگ و سایر وظایف مرتبط دانست؛ چراکه اساسا سیستم عامل iOS عملکردی بسیار بهینه داشته و قادر است با میزان رم پایین‌تر عملکرد ایده‌آلی ارائه دهد. در این خصوص البته باید خاطرنشان کرد که هر دو گوشی پرچمدار مورد بحث کاربری روزمره فوق‌العاده‌ای داشته و بدون کوچکترین ایرادی از پس انجام تمامی امور برخواهند آمد.

در عین حال چیزی که شاید در بخش حافظه این دو گوشی اهمیت بیشتری داشته باشد، میزان حافظه داخلی آن‌هاست. هر دو گوشی وان پلاس 12 و آیفون 15 پرو مکس از حداقل حافظه 256 گیگ بهره برده و گزینه 512 گیگ را نیز پیش روی خریداران قرار می‌دهند. البته علاقمندان به پرچمداران اپل همچنین می‌توانند iPhone 15 Pro Max را در ظرفیت یک ترابایتی نیز خریداری کنند. البته همان‌طور که انتظار می‌رود اختلاف قیمت مدل‌های 256 گیگ و 512 گیگ وان پلاس 12 بسیار کمتر از رقیب است.‌ به‌طور خاص اختلاف قیمت حافظه‌های 256 و 512 گیگ OnePlus 12 حدود 100 دلار است؛ درحالیکه برای ارتقای مشابه در آیفون باید 200 دلار پرداخت کرد!

مقایسه باتری و شارژ OnePlus 12 و iPhone 15 Pro Max

همان‌طور که اشاره شد، ظرفیت باتری پرچمدار وان پلاس 5400 میلی آمپر ساعت و آیفون 15 پرو مکس 4441 میلی آمپر ساعت است. هر دو گوشی شارژدهی فوق‌العاده‌ای دارند؛ اما ظرفیت بالاتر باتری OnePlus 12 باعث شارژدهی بالاتر آن در عمل شده است.

قابلیتوان پلاس 12آیفون 15 پرو مکس
شارژدهی باتری (به ساعت و دقیقه)17:4114:02
درصد شارژ باتری پس از 15 دقیقه60 درصد (80 وات)20 درصد (20 وات)
درصد شارژ باتری پس از 30 دقیقه100 درصد (80 وات)41 درصد (20 وات)

شارژ سریع 80 واتی پرچمدار وان پلاس (100 وات در برخی بازارهای جهان) در کنار شارژ بیسیم 50 واتی آن باعث می‌شود این گوشی یکی از سریعترین رکوردهای شارژ در دنیا را به نام خود ثبت کند. توسط این شارژر فوق‌العاده می‌توان 60 درصد از ظرفیت باتری را در تنها 15 دقیقه و تمام آن را در نیم ساعت شارژ کرد.

وان پلاس 12 آیفون 15 پرو مکس

از سوی دیگر آیفون 15 پرو مکس شارژ سیمی 20 واتی و شارژ بیسیم 15 واتی را به کاربران ارائه می‌کند که شاید با استانداردهای شارژ سریع امروز خنده‌دار به نظر برسند! گوشی پریمیوم و گران‌قیمت اپل ظرف 15 دقیقه قادر است از حالت خالی باتری به ظرفیت 20 درصد برسد؛ درحالیکه ظرف تنها نیم ساعت شارژ باتری به فقط 41 درصد می‌رسد. بیشترین میزان تفاوت این دو گوشی پرچمدار در این بخش است؛ جایی که آیفون در آن فرسنگ‌ها عقب‌تر از پرچمدار جدید وان پلاس ایستاده است!

عملکرد نرم افزاری و قابلیت‌های فنی وان پلاس 12 و آیفون 15 پرو مکس

گوشی OnePlus 12 به‌صورت پیش‌فرض به سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری اکسیژن او اس 14.0 مجهز است؛ درحالیکه آیفون 15 پرو مکس به آی او اس 17 مجهز شده است. این دو سیستم عامل از اساس با یکدیگر متفاوت بوده و هریک قابلیت‌های خاصی را به کاربرانشان ارائه می‌کنند. از یک طرف iOS 17 ویژگی‌های جذابی مثل مد هوشمند صفحه نمایش استندبای، پیام‌های صوتی لایو یا ابزار کاربردی Check In برای اطلاع‌رسانی از رسیدن مطمئن به مقصد داشته و قابلیت ساخت سریع استیکرها در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را در خود دارد.

وان پلاس 12 آیفون 15 پرو مکس

از سوی دیگر اندروید 14 نیز بیشتر روی قابلیت‌های کاربردی و ارتقای تجربه کاربری متمرکز بوده و ویژگی‌هایی جدید را در این راستا ارائه می‌کند. به‌عنوان مثال اشتراک‌گذاری یا کپی پیست کردن هوشمندانه‌تر یا بازنگری سیستم شخصی‌سازی لاک اسکرین از جمله مواردی هستند که می‌توانید از Android 14 انتظار داشته باشید. بعلاوه، وان پلاس نیز خود برخی ویژگی‌های منحصربفرد را در رابط کاربری OxygenOS تعبیه کرده که می‌توانند برای بسیاری افراد مفید باشند. مثلا قفسه ویجت‌ها یا مد Zen برای جلوگیری از حواس‌پرتی کاربر از این دسته قابلیت‌ها هستند. در کنار این موارد ابزارهای جدیدی مثل Magic Compose یا Emojify نیز به‌زودی توسط گوگل منتشر خواهند شد تا با تکیه بر هوش مصنوعی، کار با این گوشی را لذت‌بخش‌تر کنند.

وان پلاس همچنین وعده داده که پرچمدار جدیدش چهار نسخه بعدی اندروید و پنج سال بروزرسانی‌های امنیتی این سیستم عامل را دریافت خواهد کرد. مدت زمان پشتیبانی نرم افزاری این گوشی قابل قبول به نظر می‌رسد؛ هرچند که معرفی سری گلکسی اس 24 سامسونگ با وعده هفت سال پشتیبانی کامل نرم افزاری انتظارات را از سایر پرچمداران نیز بسیار بالاتر برده است. از طرفی اپل مثل همیشه هیچ جزئیات رسمی در خصوص مدت زمان آپدیت آیفون‌های 2023 را با کاربران به اشتراک نگذاشته؛ اما می‌توان انتظار داشت که خانواده iPhone 15 نیز پنج تا شش سال توسط این کمپانی پشتیبانی شوند.

کیفیت صدا و ویبره OnePlus 12 و iPhone 15 Pro Max

کیفیت فیدبک ارتعاشی در گوشی‌های وان پلاس مدتی است که به حدی عالی رسیده و وان پلاس 12 نمونه‌ای بارز از همین دستاورد فنی فوق‌العاده است. این گوشی هر بار لمس کردن صفحه و تعامل با آیتم‌های مختلف روی نمایشگر را با لرزش‌هایی ریز اما محسوس همراه کرده و تجربه‌ای بسیار عالی را برای کاربر خلق می‌کند. از سوی دیگر کیفیت صوتی این گوشی نیز در حد بسیار خوبی ارزیابی می‌شود و با این که در حجم صدای بالا با اندکی پیچش همراه می‌شود، اما برای گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و کاربری روزمره ایده‌آل ارزیابی می‌شود.

از طرف دیگر عملکرد صوتی آیفون 15 پرو مکس شگفت‌انگیز است؛ به‌طوری که گاهی تعجب می‌کنید اسپیکرهای کوچک این گوشی چطور قادر به ارائه این حجم صدا و باس بالا هستند.‌ بنابراین کاربران این گوشی اگر قصد برگزاری مهمانی یا مراسم را نداشته باشند، هیچ نیازی به تهیه کردن اسپیکرهای جداگانه نخواهند داشت! البته پخش صداهای متوسط در این گوشی با اندکی پیچش همراه می‌شود که آن را به محصولی نه چندان مناسب برای برخی ژانرها تبدیل می‌کند! همچنین کیفیت ویبره و فیدبک‌های ارتعاشاتی این گوشی نیز همانند نسل‌های اخیر iPhone بی‌رقیب بوده و یکی از برترین تجربه‌ها در دنیای گوشی‌های موبایل به شمار می‌رود.

قیمت وان پلاس 12 در برابر آیفون 15 پرو مکس

iPhone 15 Pro Max از ماه سپتامبر سال 2023 روانه بازار شده؛ درحالیکه وان پلاس 12 بسیار جدیدتر بوده و تنها چند روز از عرضه رسمی آن به بازار می‌گذرد. قیمت مدل پایه OnePlus 12 برابر 800 دلاراست که هرچند از پرچمدار سال گذشته این کمپانی ارزان‌تر به شمار می‌رود، اما هنوز فاصله بسیار زیادی با قیمت 1200 دلاری مدل پایه آیفون 15 پرو مکس با همان ظرفیت حافظه (256 گیگ) دارد.

جمع‌بندی؛ کدامیک از دو گوشی OnePlus 12 یا iPhone 15 Pro Max محصول بهتری است؟

با توجه به آن‌چه در این متن گفته شد، جمع‌بندی نهایی پیرامون دو گوشی پرچمدار وان پلاس و اپل از دو جنبه قابل ارائه است. اگر دنبال خرید بهترین گوشی با بالاترین مشخصات فنی، حرفه‌ای‌ترین دوربین و بهترین عملکرد فنی و گرافیکی هستید که از اکوسیستم نرم افزاری بسیار گسترده و غنی بهره‌مند باشد، طبیعتا آیفون 15 پرو مکس گزینه ایده‌آل شما خواهد بود.

وان پلاس 12 آیفون 15 پرو مکس

با این وجود باید در نظر داشته باشید که قیمت، مساله فوق‌العاده مهمی در خرید یک گوشی هوشمند تلقی شده که فاکتور اصلی در تعیین ارزش خرید محصولات به شمار می‌رود. در صورتی که از دید ارزش خرید بالاتر به این دو پرچمدار نگاه کنید، برنده قطعی وان پلاس 12 خواهد بود که مشخصات فنی خیره‌کننده و عملکردی واقعا نزدیک به رقیب کوپرتینویی‌اش را با قیمتی بسیار مناسب‌تر ارائه می‌کند.

همچنین بخوانید:
بهترین گوشی‌ های بازار با بودجه ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان در بهمن ۱۴۰۲ بهترین گوشی های اندرویدی جهان برای بازی با موبایل در سال ۲۰۲۳

دقت کنید که در بخش ظرفیت باتری و سرعت شارژ، آیفون 15 پرو مکس هیچ شانسی در برابر وان پلاس 12 ندارد. با این وجود عملکرد بهتر صفحه نمایش، توان پردازشی بالاتر و دوام و استحکام بیشتر، در کنار آپدیت‌های منظم‌تر و البته اکوسیستم نرم افزاری بی‌رقیب iOS از جمله مزیت‌های این گوشی پرچمدار در برابر حریف قدر و ارزان‌تر چینی به شمار می‌روند. بنابراین انتخاب نهایی بین این دو گوشی پرچمدار به اولویت‌های شما، شرایط اقتصادی و پارامترهای دیگری مرتبط است که می‌تواند هریک را به محصولی بهتر از دیگری تبدیل کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*