بهترین گوشی اندرویدی بازی 2023

بهترین گوشی های اندرویدی جهان برای بازی با موبایل در سال 2023

در اینجا به معرفی پنج مورد از بهترین گوشی های اندرویدی مخصوص بازی در سال 2023 می‌پردازیم که عملکرد فنی خیره‌کننده را با قابلیت‌های گیمینگ جذاب ترکیب کرده‌اند.

هرچه سخت افزارهای به کار رفته در گوشی‌های موبایل قدرتمندتر شده و سیستم عامل‌های نصب شده روی آن‌ها پیشرفته‌تر می‌شوند، بازار بازی‌های موبایل نیز داغ‌تر و داغ‌تر می‌گردد. در حال حاضر بسیاری گوشی‌های پریمیوم یا حتی میانرده اندرویدی قادر به اجرای برترین بازی‌های روز هستند و می‌توانند از لحاظ سخت افزاری این بازی‌های پرجزئیات را پشتیبانی کنند. با این وجود صرفا اجرای بازی‌های موبایل کافی نیست و گیمرهای موبایل دنبال چیزی بیشتر هستند.

برخی نام‌های شناخته شده مانند سامسونگ یا ایسوس سال‌هاست که بازار گوشی‌های اندرویدی گیمینگ جهان را در سلطه خود گرفته‌اند و پرفروش‌ترین محصولات بازار در این دسته را روانه بازار می‌کنند. در عین حال برخی برندهای دیگر نیز در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند با افزودن قابلیت‌هایی مثل قیمت پایین‌تر، مشخصات سخت افزاری برجسته یا اکسسوری‌های مرتبط با بازی سهمی از این بازار در اختیار بگیرند.

پیش از این که در خصوص انتخاب گوشی گیمینگ مناسب خود تصمیم بگیرید لازم است کمی راجع به این که قصد تجربه چه بازی‌هایی را دارید و مایل به دریافت چه تجربه‌ای از این عناوین هستید، اندکی تصمیم گیری کنید؛ چرا که پاسخ به این سوالات تاثیر مستقیمی روی انتخاب گوشی مورد نظرتان خواهد داشت. به‌عنوان مثال اگر قصد دارید با گوشی خود بازی‌های اکشن سریع و پر زد و خوردی مثل کال آف دیوتی را بازی کنید، نرخ رفرش بالا برای‌تان بیشترین اهمیت را پیدا می‌کند.‌ از سوی دیگر اگر دنبال تجربه بازی‌های آنلاین و مالتی پلیری مانند League of Legends هستند باید دستگاهی با صفحه نمایش بزرگ و عمر باتری بالا را انتخاب کنید. با این وجود، مشخصاتی مانند تراشه قدرتمند یا ظرفیت بالای حافظه و رم از جمله ملزومات هر گوشی گیمینگ به شمار می‌روند.

در گجت نیوز بخوانید:

راهنمای خرید گوشی گیمینگ؛ بهترین موبایل های مخصوص بازی در سال ۲۰۲۳

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های اندرویدی مناسب بازی در سال 2023 می‌پردازیم که برترین تجربه گیمینگ را ارائه داده و می‌توانند ساعت‌ها شما را سرگرم کنند.

بهترین گوشی های اندرویدی مخصوص بازی سال 2023 کدامند؟

لیست زیر تعدادی از بهترین محصولات اندرویدی را شامل می‌شود که علاقمندان به بازی‌های موبایل می‌توانند بسته به نیاز خود، یکی را انتخاب کنند.‌ هریک از آن‌ها در بخش خاصی از تجربه گیمینگ برتر از سایرین است. بنابراین همان‌طور که اشاره شد، پیش از انتخاب هریک از آن‌ها اولویت‌های خود را تعیین کنید.

زد تی ای نوبیا رد مجیک 8 پرو

رد مجیک 8 پرو

علاقمندان به گوشی‌های گیمینگ اندرویدی حتما با Nubia RedMagic 7S Pro و قابلیت‌های شگفت‌انگیز مخصوص بازی آن آشنا هستند. اگر چنین است باید بدانید که نسل جدید این گوشی، رد مجیک 8 پرو هم محصولی همان‌قدر جذاب و شگفت‌انگیز است و قابلیت‌های گیمینگ متعددی در اختیارتان قرار خواهد داد. این پرچمدار به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز بوده و در نسخه‌های مختلف با 8 و 12 و 16 گیگ رم قابل خرید خواهد بود. علاوه بر این، ظرفیت حافظه داخلی این گوشی هم 128 تا 512 گیگابایت خواهد بود.

صفحه نمایش به کار رفته در RedMagic 8 Pro اندازه‌ای 6.8 اینچی داشته و از پانل‌های امولد با رزولوشن 1116 در 2480 پیکسل و نرخ رفرش 120 هرتز استفاده می‌کند. البته نباید فراموش کرد که این گوشی محصولی مخصوص گیم است. بنابراین طبیعی است که با یک گوشی ضخیم و با اندازه نامتعارف روبرو باشیم. این مساله البته بی‌دلیل هم نیست؛ چرا که این گوشی به یک سیستم تهویه داخلی مجهز است که عملکرد خنک آن در جلسات طولانی مدت بازی را تضمین می‌کند. در کنار این قابلیت، کلیدهای بامپر و نورپردازی RGB تنظیم‌پذیر قاب پشتی از جمله ویژگی‌هایی هستند که آن را به یک گوشی گیمینگ پیشرو تبدیل می‌کنند.

جدیدترین گوشی گیمینگ ZTE همچنین از یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که عملکرد متوسطی دارد. یکی از بررسی‌های اخیر انجام شده روی باتری این گوشی حاکی از شارژدهی پنج ساعته آن در حال تجربه بازی Genshin Impact با حداکثر جزئیات و فعال بودن فن داخلی است.

یکی دیگر از قابلیت‌های اختصاصی رد مجیک 8 پرو که آن را در شمار بهترین گوشی های اندرویدی مخصوص بازی سال 2023 قرار می‌دهد، مد گیمینگ آن است که با یک کلید فیزیکی فعال شده و لانچر مخصوص اجرای گیم را اجرا کرده و امکان مشاهده، مدیریت و اجرای بازی‌های مختلف را به کاربر می‌دهد.

شیائومی بلک شارک 5 پرو

بهترین گوشی اندرویدی بازی 2023

یکی دیگر از بهترین گوشی های اندرویدی مخصوص بازی در سال 2023 بلک شارک 5 پرو شیائومی است که قیمتش از 800 دلار شروع می‌شود و در کلاس گوشی‌های گیمینگ یک محصول میانرده و حتی اقتصادی به شمار می‌رود! دلیل آن است که Black Shark 5 Pro همانند دیگر گوشی های گیمینگ بازار از قدرتمندترین سخت افزار ممکن بهره‌مند بوده و مشخصات فنی شگفت‌انگیزی دارد.

این گوشی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام بهره برده و به 8 الی 16 گیگ رم مجهز است. همچنین حداقل و حداکثر ظرفیت حافظه داخلی این گوشی هم 128 و 512 گیگ هستند. بلک شارک 5 پرو یک صفحه نمایش اولد 6.67 اینچی دارد که رزولوشن 1080 در 2400 پیکسلی داشته و نرخ رفرش 144 هرتز ارائه می‌کند.

طراحی بلک شارک 5 پرو در مقایسه با دیگر گوشی‌های گیمینگ بازار بسیار رام‌تر است؛ به‌طوری که خبری از خط و خطوط تهاجمی و لبه‌های تیز در این گوشی نیست. با این وجود کلیدهای تریگر مغناطیسی که قابلیت مخفی شدن دارند، از جمله مشخصاتی هستند که آن را در کلاس گوشی های گیمینگ قرار می‌دهند. البته باتری 4650 میلی آمپر ساعتی این گوشی یکی از نقاط ضعف آن به شمار می‌رود که شارژدهی محدودتری در مقایسه با بسیاری محصولات گیمینگ دارد. با این وجود شیائومی موفق شده با استفاده از شارژ سریع 120 واتی، این نقص را برطرف کرده و شارژ صفر تا صد این گوشی را ظرف تنها 15 دقیقه امکان‌پذیر سازد!

بلک شارک 5 پرو همچنین به رابط کاربری Joy UI 13 شیائومی مجهز بوده و به‌طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 12 استفاده می‌کند. یکی از نکات مثبت این رابط کاربری، مرکز کنترل بازی آن است که کاربری فوق‌العاده‌ای داشته و حتی در میانه بازی نیز امکان تغییر تنظیمات بازی و گوشی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در این پانل می‌توانید ضمن فعال‌سازی یا غیرفعال کردن برخی قابلیت‌های گیمینگ گوشی، ژست‌های حرکتی مختلفی را برای فرامین گوناگون تعریف کنید یا حتی ماکرو بسازید!

این گوشی گیمینگ جذاب شیائومی همچنین صدای استریو بسیار واضح، بلند و شفافی هم تولید می‌کند؛ به‌طوریکه وبسایت معتبر DXO Mark آن را در صدر لیست بهترین گوشی‌ها از نظر صدای تولید شده قرار داده است.

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

گلکسی اس 23 اولترا

شاید از حضور جدیدترین و بهترین کهکشانی سامسونگ در لیست بهترین گوشی های اندرویدی مخصوص بازی سال 2023 تعجب کرده باشید! گلکسی اس 23 اولترا البته به‌طور خاص یک گوشی گیمینگ نیست. با این حال عملکرد فنی این گوشی به‌حدی قدرتمند است که انگار هیچ گوشی اندرویدی بهتر از آن برای گیمرها تولید نشده است!

سامسونگ در این پرچمدار از مدلی سفارشی‌سازی شده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بهره برده که سرعت کلاک بالاتری داشته و از تراشه حاضر در تمامی پرچمداران این لیست قدرتمندتر است. همچنین در کنار این تراشه هم شاهد استفاده از 8 یا 12 گیگ رم و حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی هستیم. علاوه بر این، گوشی پرچمدار سامسونگ همچنین از یک صفحه نمایش 6.8 اینچی امولد با رزولوشن 1440 در 3088 پیکسل بهره می‌برد که پانل‌های امولد داشته و نرخ رفرش متغیر 120 هرتز را ارائه می‌کند. همچنین تغذیه این اجزای سخت افزاری قدرتمند نیز توسط یک باتری صورت می‌گیرد که به عقیده بسیاری کارشناسان، بدون نیاز به شارژ می‌تواند حداقل یک روز کامل کاربر را همراهی کند.

البته به‌جز مشخصات فنی قدرتمند، برخی قابلیت‌های فیزیکی در طراحی این گوشی پرچمدار سامسونگ هم آن را به گزینه‌ای مناسب برای گیمرها تبدیل می‌کنند. به‌عنوان مثال این گوشی لبه‌های تختی دارد که در دست گرفتن آن در حالت افقی را ساده‌تر خواهد کرد.‌ گلکسی S23 اولترا همچنین قابلیت مخفی شگفت‌انگیز دیگری هم دارد که به واسطه آن می‌توان در حین شارژ دستگاه، انرژی را به‌جای باتری، مستقیما به سی پی یو فرستاد. این مساله هم جلوی داغ کردن و تحلیل رفتن باتری را می‌گیرد و هم باعث می‌شود که گوشی، عملکرد بهتری را در حین شارژ شدن به معرض نمایش بگذارد.

البته در کنار تمامی این موارد باید خاطرنشان کنیم که S23 اولترا یک گوشی بسیار گرانقیمت به شمار می‌رود که از حیث قابلیت‌ها، اکسسوری‌ها، سیستم خنک کننده، نرم افزارهای مخصوص گیمینگ و بسیاری موارد دیگر در حد و اندازه‌های سایر محصولات حاضر در این لیست نیست. بنابراین علیرغم تمامی نکات مثبت، ممکن است به مذاق برخی گیمرهای شش‌دانگ چندان خوش نیاید!

وان پلاس 11 5G

وان پلاس 11

وان پلاس 11 هم مانند گلکسی اس 23 اولترا در اصل یک گوشی گیمینگ نیست؛ اما یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی است که هر گیمری می‌تواند خریداری کند! این گوشی از یک تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره برده و در نسخه‌های مختلف ظرفیت‌های 8 و 12 و 16 گیگابایتی رم ارائه می‌کند. علاوه بر این، ظرفیت حافظه داخلی این گوشی هم بین 128 تا 512 گیگ در تغییر است.

صفحه نمایش این گوشی هم از نظر مشخصات بسیار شبیه به Galaxy S3 Ultra است؛ به‌طوری که شاهد به‌کارگیری نمایشگری 6.7 اینچی و امولد با رزولوشن 1440 در 3216 پیکسل و نرخ رفرش متغیر 120 هرتز در این گوشی هستیم. البته اندازه کوچکتر صفحه نمایش وان پلاس 11 در مقایسه با گلکسی اس 23 اولترا به معنای چگالی پیکسل بالاتر آن است.

همان‌طور که اشاره شد OnePlus 11 5G برای بازی ساخته نشده؛ اما رابط کاربری اکسیژن او اس 14 که بر پایه اندروید 13 طراحی شده، از یک پانل مخصوص گیم بهره می‌برد. این پانل امکان مشاهده و تغییر برخی تنظیمات مربوط به بازی را برای گیمرها فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال امکان تغییر نرخ فریم بازی، تغییر تنظیمات پردازشگر گرافیک یا مشاهده برخی اطلاعات و تنظیمات مربوط به بازی‌های ویدیویی از این جمله قابلیت‌های تنظیم‌پذیر هستند. البته برای دستیابی به این بخش که Game Board نام دارد، باید از گوشه پایین صفحه نمایش به سمت بالا سوایپ کنید. این کار اندکی دشوار است و ممکن است دسترسی به پانل گیمینگ در میانه بازی را کمی سخت‌تر کند.

در کنار تمامی قابلیت‌های فوق‌العاده وان پلاس 11، آنچه این گوشی را به یک برنده ذاتی تبدیل می‌کند، قیمت باورنکردنی 700 دلاری آن است که برای دستگاهی با این مشخصات فنی به یک رویا شبیه است! البته که بسیاری قابلیت‌های نرم افزاری و اکسسوری‌های مرتبط با گیمینگ توسط OnePlus 11 5G ارائه نمی‌شوند؛ اما اگر دنبال یک نقطه شروع خوش‌قیمت برای ماجراجویی در دنیای بازی‌های اندرویدی می‌گردید، گزینه‌ای بهتر از وان پلاس 11 پیش روی‌تان نخواهد بود.

ایسوس راگ فون 7 و راگ فون 7 آلتیمیت

راگ فون 7 آلتیمیت

سری گوشی های ROG ایسوس مدت‌هاست که ستاره درخشان آسمان بازی‌های موبایل به شمار می‌روند! هر نسل از این گوشی‌ها تاثیر بسزایی در پیشرفت گوشی های گیمینگ اندرویدی ایفا کرده و نسل جدید آن، ROG Phone 7 و ROG Phone 7 Ultimate نیز از این قضیه مستثنی نیستند. به‌طور خاص، قابلیت‌هایی مثل رهگیری پرتو (Ray Tracing)، کلیدهای AirTrigger و هدف‌گیری ژیروسکوپی از جمله قابلیت‌هایی هستند که راگ فون 7 را به محصولی برجسته تبدیل می‌کنند.

پیش از معرفی کامل‌تر دو گوشی راگ فون 7 و راگ فون  آلتیمیت باید بدانید که هر دوی این گوشی‌ها از سخت افزار کاملا مشابهی بهره می‌برند. این گوشی‌ها به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام مجهز بوده و صفحه نمایشی 1080p با پانل‌های امولد و نرخ رفرش 165 هرتز را ارائه می‌کنند. به این ترتیب، ROG Phone 7 دومین محصول قدرتمند دنیا از نظر نرخ نوسازی صفحه نمایش به شمار خواهد رفت. علاوه بر این، باتری 6000 میلی آمپر ساعتی این گوشی نیز دیگر نقطه قوت آن است که با در نظر گرفتن مصرف بهینه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 عمر باتری طولانی به آن می‌بخشد. تمامی این اجزای قدرتمند سخت افزاری در یک طراحی مخصوص گیم که گوشی‌های ROG به‌خاطر آن‌ها شناخته می‌شوند قرار گرفته و ظاهری کاملا منحصربفرد به این گوشی بخشیده است. این گوشی همچنین از بامپرهایی حساس به فشار هم بهره می‌برد تا نیازی به کنترلرهای خارجی نداشته باشد.

طبیعتا ROG Phone 7 و ROG Phone 7 Ultimate به‌راحتی از پس اجرای تمامی بازی‌های روز بر خواهند آمد. با این وجود اپلیکیشن Armoury Crate نیز دیگر ویژگی مثبت این گوشی است که امکان تنظیم کیفیت و اجرای بازی‌ها با جزئیات دلخواه را به کاربر می‌دهد.

هر دو گوشی راگ فون 7 و راگ فون 7 آلتیمیت همچنین به همراه خنک‌کننده خارجی AeroActive 7 روانه بازار می‌شوند که تهویه حرارت بسیار بهتری را در اختیار این گوشی قرار داده و علاوه بر آن چندین کلید قابل تنظیم، یک ساب ووفر، جک 3.5 میلیمتری هدفون و درگاه USB-C را هم به این گوشی اندرویدی شگفت‌انگیز اضافه می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*