بهترین گوشی موبایل بازی 2023

راهنمای خرید گوشی گیمینگ؛ بهترین موبایل های مخصوص بازی در سال 2023

امروز به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های موبایل مخصوص بازی در سال 2023 پرداخته و مشخصات فنی آن‌ها را مرور خواهیم کرد. تراشه‌های قدرتمند، صفحه نمایش‌های باکیفیت و حافظه بسیار بالا از مشخصات کلیدی این گوشی ها به شمار می‌روند.

صنعت بازی بر روی گوشی های موبایل پیشرفت‌های فراوانی را در چند سال اخیر تجربه کرده؛ به‌گونه‌ای که در آن شاهد عرضه محصولات بسیار قدرتمند با قابلیت‌های منحصربفردی بوده‌ایم که به‌طور خاص برای انجام بازی‌های ویدیویی بهینه‌سازی شده‌اند.

مهم‌ترین مشخصات گوشی های مخصوص گیمینگ عبارتند از پردازنده قدرتمند، صفحه نمایش‌های با نرخ رفرش بالا و ظرفیت بالای رم.

در این میان البته تمامی گوشی های مناسب انجام بازی های موبایل، لزوما گوشی‌های گیمینگ نیستند؛ بلکه برخی کمپانی‌ها نظیر سامسونگ، بدون این که از طراحی فیزیکی تهاجمی و خاص یا اکسسوری‌هایی مثل فن اکسترنال در محصولات خود استفاده کنند، مشخصات فنی قدرتمندی را در آن‌ها تعبیه کرده‌اند که اجرای سنگین‌ترین بازی‌های روز را به‌سادگی برای‌شان امکان پذیر می‌کند.

در ادامه، نگاهی خواهیم داشت به بهترین گوشی های موبایل مخصوص بازی در سال 2023 که از جذاب‌ترین مشخصات سخت افزاری و قابلیت‌های فنی برای انجام این کار برخوردارند.

بهترین گوشی های موبایل مناسب برای بازی در سال 2023

با کلیک بر روی نام هر گوشی، به صفحه معرفی کامل آن هدایت خواهید شد

نوبیا رد مجیک 8S پرو

رد مجیک 8 اس پرو

گوشی گیمینگ فوق‌العاده رد مجیک 8 اس پرو بهترین گوشی موبایل مناسب بازی در سال 2023 است.

این گوشی در شمار اولین محصولاتی است که به تراشه فوق‌العاده قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 مجهز می‌شود. علاوه بر این، قدرتمندترین و مجهزترین نسخه از این دستگاه، به 24 گیگابایت رم مجهز خواهد شد که آن را به محصولی بی‌رقیب در بازار تبدیل خواهد کرد.

Red Magic 8S Pro همچنین از یک صفحه نمایش 6.8 اینچی امولد با نرخ رفرش 120 هرتز بهره برده و به یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی مجهز است که شارژدهی عالی دارد.

بعلاوه، سیستم خنک‌کننده جدید به کار گرفته شده در این گوشی گیمینگ نیز تضمین‌کننده دمای مناسب دستگاه، حتی در حین اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها خواهد بود.

با توجه به مشخصات فنی بی‌مثال این گوشی گیمینگ نوبیا، اگر به دنبال بهترین تجربه بازی موبایل بر روی دستگاه اندرویدی خود هستید، گزینه‌ای بهتر از رد مجیک 8 اس پرو پیدا نخواهید کرد!

گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

گلکسی اس 23 اولترا

گلکسی S23 اولترا احتمالا بهترین گوشی اندرویدی سال 2023 است که یک محصول همه‌کاره به شمار رفته و برای اجرای بازی‌های ویدیویی نیز ایده‌آل تلقی می‌شود.

این گوشی از نسخه مخصوص و قدرتمندتری از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کند که از پس اجرای تمامی بازی‌های روز برآمده و عملکردی خیره‌کننده ارائه می‌کند.

علاوه بر این، صفحه نمایش 6.8 اینچی سوپر امولد 2X این دستگاه با نرخ رفرش 120 هرتزی باعث خواهند شد که بازی‌ها به روان‌ترین شکل ممکن در برابر چشمانتان نمایش داده شوند.

در این میان، سیستم دوربین سه‌گانه قدرتمند، قلم استایلوس بسیار کاربردی و جذاب و از همه مهم‌تر، عمر باتری شگفت‌انگیز این دستگاه نیز از سایر قابلیت‌های پرچمدار محبوب سامسونگ هستند که ارزش خرید آن را چند برابر می‌کنند.

اگر به دنبال یک گوشی همه‌کاره می‌گردید که به‌راحتی از پس اجرای تمامی بازی‌های موبایل برآید، پیشنهاد ما به شما، Galaxy S23 Ultra سامسونگ است.

ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت

بهترین گوشی موبایل بازی 2023

تا پیش از عرضه گوشی رد مجیک 8 اس پرو، گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون 7 آلتیمیت، عنوان بهترین گوشی گیمینگ دنیا را در اختیار داشت!

این گوشی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بهره برده و به یک صفحه نمایش 6.78 اینچی امولد با نرخ رفرش 165 هرتز مجهز است.

علاوه بر این، میزان رم این دستگاه نیز 16 گیگابایت است و سیستم خنک‌کننده منحصربفرد آن، حتی در سنگین‌ترین و طولانی‌ترین تجربه‌های گیمینگ نیز باعث خنک ماندن گوشی خواهد شد.

همان‌طور که مشاهده شد، ایسوس در ROG Phone 7 Ultimate از قدرتمندترین سخت افزار ممکن استفاده کرده تا بهترین و غنی‌ترین تجربه گیمینگ را به علاقمندان ارائه دهد.

بنابراین اگر قصد خرید قدرتمندترین گوشی مناسب بازی اندرویدی در سال 2023 را دارید، شک نکنید که ایسوس راگ فون 7 محصول مناسب شماست!

شیائومی بلک شارک 5 پرو

بلک شارک 5 پرو

گوشی Black Shark 5 Pro شیائومی یک گزینه اقتصادی جذاب برای گیمرهای موبایل به شمار می‌رود.

این گوشی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره برده و به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی با نرخ رفرش 144 هرتز به همراه 16 گیگ رم بهره می‌برد.

همچنین سیستم خنک‌کننده اختصاصی با عملکرد عالی و مد گیمینگ منحصربفرد نیز از دیگر قابلیت‌های این گوشی به شمار می‌روند.

گوشی گیمینگ شیائومی طبیعتا به اندازه محصولاتی چون راگ فون 7 آلتیمیت و گلکسی اس 23 اولترا قدرتمند و پرامکانات نیست؛ اما همچنان قادر است از پس اجرای تمامی بازی‌های بزرگ و پرجزئیات بازار با حداکثر کیفیت برآید.

به‌طور خاص، صفحه نمایش 144 هرتزی و مد اختصاصی گیمینگ، بارزترین مشخصات مخصوص گیمینگ در این گوشی به شمار می‌روند که تجربه بازی شما را به سطح بالاتری ارتقا خواهند داد.

به همین جهت اگر توانایی پرداخت هزینه سنگین گوشی های گیمینگ سرشناس بازار را ندارید، می‌توانید با انتخاب این گوشی، همان تجربه منحصربفرد را با قیمتی مناسب‌تر تجربه کنید.

بلک شارک 5 پرو محصولی قدرتمند، پرامکانات و اقتصادی است که به‌راحتی در شمار بهترین گوشی های موبایل مناسب بازی در سال 2023 جای می‌گیرد.

نوبیا رد مجیک 7

بهترین گوشی موبایل بازی 2023

نوبیا رد مجیک 7 هم یک گوشی گیمینگ فوق‌العاده دیگر است که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره برده و صفحه نمایش امولد 6.8 اینچی با نرخ رفرش 165 هرتز را ارائه می‌کند.

علاوه بر این، همانند اکثر گوشی‌های گیمینگ مطرح دیگر بازار، این گوشی هم از 16 گیگ رم، سیستم خنک‌کننده اختصاصی و مد گیمینگ اختصاصی بهره خواهد برد.

Nubia Red Magic 7 گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی‌ست که به دنبال یک گوشی گیمینگ قدرتمند با طراحی منحصربفرد می‌گردند.

سیستم نورپردازی RGB تعبیه شده در پشت این گوشی ضمن این که جلوه فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده، می‌تواند بر اساس سلیقه کاربر شخصی‌سازی شده و تجربه منحصربفردی را ارائه کند.‌ علاوه بر این، سیستم خنک‌کننده قدرتمند آن نیز خیال گیمرها را از بابت داغ نکردن دستگاه حتی در حین اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها راحت می‌کند.

البته از لحاظ قیمت، نوبیا رد مجیک 7 کمی گران‌تر از بلک شارک 5 پرو به شمار می‌رود. با این وجود، هنوز هم محصولی قابل خرید و ارزشمند به شمار می‌رود. اگر بودجه کافی برای خرید جدیدترین و قدرتمندترین نسل از گوشی های گیمینگ نوبیا، یعنی Red Magic 8S Pro را در اختیار ندارید، Red Magic 7 محصولی عالی برایتان به شمار خواهد رفت.

لنوو لیجن فون دوئل 2

لنوو لجیون فون دوئل 2

گوشی گیمینگ Lenovo Legion Phone Duel 2 نیز یک گوشی گیمینگ منحصربفرد است که طراحی جذابی دارد.

این گوشی از دو صفحه نمایش مجزا برخوردار است که امکان بازی کردن و استریم همزمان را به کاربران خواهد داد.

همچنین فن داخلی این دستگاه نیز به خنک شدن آن در شرایط مختلف کمک کرده و آن را در هر شرایطی خنک نگه می‌دارد.

اوپو فایند ایکس 5 پرو

بهترین گوشی موبایل بازی 2023

یکی دیگر از بهترین گوشی های موبایل مناسب بازی در سال 2023 هم پرچمدار قدرتمند اوپو، یعنی Oppo Find X5 Pro است.

این گوشی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره برده و به یک صفحه نمایش 6.7 اینچی امولد با نرخ رفرش 120 هرتز مجهز است.

بعلاوه، 12 گیگابایت رم، ماژول دوربین سه‌گانه در پشت و عمر باتری طولانی هم از دیگر مشخصاتی است که اوپو فایند ایکس 5 را به محصولی ارزشمند تبدیل می‌کند.

ریلمی جی تی 2 پرو

ریلمی جی تی 2 پرو

در بین گوشی های گیمینگ اقتصادی چینی نمی‌توان از Realme GT 2 Pro غافل شد.

این گوشی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره برده و یک صفحه نمایش 6.7 اینچی امولد با نرخ رفرش 120 هرتزی و 12 گیگ رم در اختیار دارد.

همانند تمامی گوشی‌های مخصوص گیم در بازار، ریلمی جی تی 2 پرو هم از دوربین سه‌گانه و عمر باتری بالا بهره خواهد برد.

چه فاکتورهایی در انتخاب یک گوشی گیمینگ تاثیرگذار هستند؟

اگر قصد دارید یک گوشی مناسب انجام بازی‌های موبایل انتخاب کنید، لازم است به برخی مشخصات آن مانند پردازنده، نمایشگر، رم و سیستم خنک‌کننده دقت کنید.

علاوه بر این، باید دقت کنید که محصول انتخابی شما با بازی‌هایی که قصد تجربه‌شان را دارید، سازگار باشد.

برخی از فاکتورهایی که باید در هنگام خرید یک گوشی گیمینگ در نظر بگیرید عبارتند از:

پردازنده

پردازنده، مهم‌ترین فاکتوری است که باید در هنگام خرید گوشی های مناسب بازی در نظر گرفته شود. یک پردازنده قدرتمند باعث می‌شود که اجرای بازی‌ها با بهترین کیفیت و بدون هرگونه لگ انجام شود.

صفحه نمایش

یک صفحه نمایش باکیفیت و با نرخ رفرش بالا هم برای تجربه ایده‌آل بازی‌های موبایل ضروری است.

صفحه نمایش باکیفیت باعث می‌شود که صحنه‌ها با جزئیات حداکثری ثبت شده و گیمر تجربه بصری روانی در حین بازی داشته باشد. بنابراین همیشه به دنبال محصولی باشید که رزولوشن و نرخ نوسازی بالایی داشته باشد.

رم

مهم‌ترین زمینه اهمیت حافظه رم، مالتی تسکینگ است. بنابراین اگر قصد دارید به‌طور همزمان به بازی یا انجام کار دیگری چون استریم بپردازید، حتما دستگاهی با ظرفیت بالای رم را خریداری کنید.

سیستم خنک‌کننده

سیستم خنک کننده قدرتمند و هوشمند مانع داغ کردن گوشی شما در هنگام اجرای بازی‌های سنگین، خصوصا برای مدت‌های طولانی، خواهد شد.

بنابراین توصیه می‌کنیم محصولی را انتخاب کنید که از فن داخلی یا سیستم خنک‌کننده مبتنی بر مایع بهره‌مند باشد.

سازگاری

مطمئن شوید گوشی گیمینگ مد نظر شما با بازی‌هایی که قصد تجربه‌شان را دارید، سازگار است. دقت کنید که همه بازی‌ها بر روی تمامی گوشی‌های گیمینگ قابل تجربه نیستند.

علاوه بر این، رعایت نکات کلی زیر هم می‌تواند در خرید یک گوشی گیمینگ مناسب به شما کمک کند:

مطالعه نقد و بررسی محصولات مختلف

پیش از خرید یک گوشی گیمینگ، حتما نقد و بررسی‌های نوشته شده توسط سایر کاربران را مطالعه کنید.

از این طریق می‌توانید در جریان عملکرد واقعی این گوشی و تجربه سایر افراد از کار با آن‌ها قرار بگیرید.

بودجه خود را در نظر بگیرید

گوشی‌های گیمینگ در کلاس‌های عملکرد و قیمتی مختلفی در بازار حضور دارند. بنابراین لازم است پیش از انتخاب یک محصول، حتما بودجه خود را در نظر بگیرید.

نیازهای خود از گوشی را در خریدتان لحاظ کنید

قبل از این که به سراغ یک گوشی گیمینگ بروید، نیازهای خود از آن را شناسایی کنید.

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که چندین اپلیکیشن را به‌طور همزمان باز کرده و نیازمند حافظه رم بالا هستید یا به دنبال یک گوشی با عمر باتری طولانی می‌گردید؟

پس از شناسایی این نیازها می‌توانید خرید راحت‌تری داشته باشید و گوشی مناسب خود را بهتر انتخاب کنید.

با رعایت نکات بالا می‌توانید خرید مطمئن‌تری را داشته باشید و به‌سادگی گوشی گیمینگ موردنظرتان را پیدا کنید.