نسخه جدید شاسی بلند AITO M5 هواوی

نسخه جدید شاسی بلند AITO M5 ، خودرو هوشمند هواوی با امکانات فراوان معرفی شد

نسخه جدید شاسی بلند الکتریکی AITO M5 هواوی معرفی شد. نسخه جدید کراس اوور برقی چینی آیتو ام 5 از امکانات تازه متعددی برخوردار شده است.

«آیتو» (AITO)، شرکت چینی تولیدکننده خودرو الکتریکی که حاصل سرمایه‌گذاری مشترک هواوی و شرکت «سرس» (Seres) است، دو سال قبل از کراس اوور هیبرید/تمام الکتریکی M5 رونمایی کرد. رونمایی این کراس اوور چینی در آن زمان سر و صدای زیادی به پا کرد؛ خصوصاً به‌خاطر فناوری‌های متعددی که هواوی برای آن تامین کرده بود. حالا نسخه جدیدی از شاسی بلند AITO M5 معرفی شده که با تغییراتی در طراحی، کابین و پیشرانه همراه است. در ادامه به جزئیات این خودرو چینی می‌پردازیم.

معرفی نسخه جدید شاسی بلند AITO M5 هواوی

نمای بیرونی و فضای داخلی

نسخه جدید شاسی بلند AITO M5 هواوی

از جمله المان‌های نمای بیرونی AITO M5 باید به چراغ‌های ال‌ای‌دی دو لنزه در جلو، لوگوی نورانی AITO در ناحیه عقب و دستگیره‌های درب بیرون‌پر اشاره کرد. این شاسی بلند همچنین روی رینگ‌های 20 اینچی 5 پر با کالیپرهای ترمز قرمز سوار شده و دوربین دنده عقب آن حالا قابلیت تمیزکاری خودکار آلودگی‌های مختلف نظیر گل و لای و گرد و خاک را دارد. آیتون حتی موفق شده است ضریب درگ این خودرو را از 0.32 به 0.29 کاهش بدهد که بهبود عملکرد را با به دنبال می‌آورد.

کابین نسخه جدید شاسی بلند AITO M5 هواوی

کابین یک نمایشگر لمسی 15.6 اینچی مختص به سیستم اطلاعات و سرگرمی در مرکز داشبورد و یک نمایشگر 10.25 اینچی پشت فرمان به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال را در بر می‌گیرد. سیستم عاملی هم که نمایشگر مرکزی بر پایه آن کار می‌کند، نمونه اختصاصی هواوی با نام هارمونی OS نسخه 3.0 است. گذشته از این چینش نمایشگر که پیش‌تر در نسخه قبلی دیده بودیم، در کنسول مرکزی دو جالیوانی و دو صفحه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند قرار دارند. ضمن اینکه سیستم صوتی را هم خود هواوی تامین کرده است.

سرنشینان عقب در AITO M5 جدید از سیستم اطلاعات و سرگرمی ویژه هواوی بی‌بهره نمی‌مانند. پشت هر کدام از صندلی‌های جلو، تبلتی جا گرفته است که در اختیار سرنشینان عقب خواهد بود. رابط اختصاصی هواوی با نام Huawei MagLink در این بین امکان اتصال چندین دستگاه و به اشتراک گذاری محتوا بین دستگاه‌ها داخل کابین را فراهم می‌کند؛ به‌عنوان مثال، سرنشین جلو قابلیت مدیریت محتوای تبلت صندلی پشت خود را دارد.

مشخصات فنی آیتو ام 5

نمای جلو و دستگیره درب نسخه جدید شاسی بلند AITO M5 هواوی

شاسی بلند چینی آیتو ام 5 که مبتنی بر پلتفرم Huawei DriveONE توسعه پیدا کرده است، از یک سیستم محرکه هیبرید متشکل از یک موتور بنزین‌سوز 1.5 لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد.

دو نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل هم از این اس یو وی هواوی در دسترس قرار می‌گیرد. نسخه تک دیفرانسیل یا به‌طور دقیق‌تر دیفرانسیل عقب توانایی تولید قدرت حدود 270 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن متر را دارد و شتاب‌گیری آن از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت 7.1 ثانیه زمان می‌برد. باتری پک 40 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده برای آن هم پیمایش مسافت 260 کیلومتر با یک بار شارژ را ممکن می‌کند.

نمای عقب نسخه جدید آیتو ام 5

در طرف دیگر، نسخه دو دیفرانسیل یا چهار چرخ مخرک AITO M5 جدید می‌تواند 490 اسب بخار قدرت و 675 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین به 4.4 ثانیه زمان برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. در نهایت باید بدانید که شعاع حرکتی کلی با باک پر و شارژ کامل به 1455 کیلومتر می‌رسد که رقمی استثنائی برای خودرویی الکتریکی است. ضمناً مصرف سوخت این خودرو چینی 4.87 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر برآورد می‌شود که همچنین رقمی چشمگیر بر شمرده می‌شود.

آیتو ام 5 با سیستم کمک‌راننده پیشرفته سطح 2 روانه بازار می‌شود. این سیستم متشکل از اجزایی نظیر 12 رادار اولتراسونیک، 5 دوربین و 3 رادار موج میلی‌متری است که محیط اطراف را برای ارائه دیدی هرچه بهتر به راننده تجزیه و تحلیل می‌کنند. در کنار این‌ها، این خودرو چینی از امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو در خط و دستیار پارک از راه دور برخوردار است که در موقعیت‌های مختلف کارآمد ظاهر می‌شوند. حتی باید به برخورداری نسخه جدید AITO M5 از سیستم Huawei DATS اشاره کرد که با توزیع متغیر گشتاور، لرزش طولی و پهلویی بدنه خودرو را تحت کنترل در می‌آورد.

قیمت و عرضه AITO M5 جدید

نسخه جدید آیتو ام 5

نسخه‌های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل شاسی بلند AITO M5 هواوی به ترتیب با قیمت 35 هزار و 800 دلار و 38 هزار و 500 دلار به پیش‌فروش گذاشته شده‌اند. در مجموع 6 رنگ مختلف برای این شاسی بلند چینی برقی موجود قابل سفارش خواهند بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*