مقایسه گلکسی A35 سامسونگ با شیائومی پوکو X6 پرو

بیایید به مقایسه گلکسی A35 سامسونگ و شیائومی پوکو X6 پرو بپردازیم. مشخصات و عملکرد Galaxy A35 و Poco X6 Pro باعث شده که علاقه‌مندان به گوشی‌های میان رده بین آنها مردد شوند.

آنقدر تنوع در بازار گوشی های اقتصادی و میان‌رده بالا است که حتی شرکت‌های بزرگ نیز مجبور هستند برای جلب نظر مخاطب به‌سختی رقابت کنند. همین نیز باعث می‌شود که انتخاب برای کاربران کمی سخت باشد. به‌همین‌ بهانه امروز قصد داریم دو گوشی جذاب گلکسی A35 سامسونگ و پوکو X6 پرو شیائومی را با هم مقایسه کنیم. دو گوشی که رویکرد کاملا متفاوتی را پیش گرفته‌اند؛ اما قیمت مشابهی در بازار ایران دارند.

مقایسه گلکسی A35 با پوکو X6 پرو؛ نبرد در سخت‌ترین بخش بازار

پوکو X6 پرو

سامسونگ قصد دارد تعادل را در گوشی‌های خود رعایت کند. به‌همین‌خاطر نیز گلکسی A35 ترکیبی متعادل از نمایشگر باکیفیت، پردازنده توانمند، دوربین‌های مناسب و باتری بزرگ را ارائه می‌دهد. هرچند شیائومی بیشتر پوکو X6 پرو را با توجه به قدرت پردازشی روانه بازار کرده است. البته این مسئله به‌معنی کیفیت پایین و یا عملکرد مناسب سایر بخش‌ها نیست. در ادامه قسمت‌های مختلف گلکسی A35 را با پوکو X6 پرو مقایسه می‌کنیم تا مشخص شود که کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد.

گلکسی A35

در حال حاضر شما می‌توانید گلکسی ای 35 (مدل مجهز به ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی) را با پرداخت ۱۹ میلیون تومان خریداری کنید. پوکو ایکس 6 پرو (مدل مجهز به ۱۲ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی) نیز با پرداخت ۱۸۵۰۰۰۰۰ تومان در اختیار شما خواهد بود.

مشخصات فنی

گوشیSamsung Galaxy A35Xiaomi Poco X6 Pro
ابعاد و وزن161.7 در 78 در 8.2 میلی‌متر، 209 گرم، بدنه جلویی دستگاه از شیشه (گوریلا گلس ویکتوس پلاس)، فریم میانی پلاستیکی و بدنه پشتی از شیشه، تاییدیه IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد‌و‌غبار و آب160.5 در 74.3 در 8.3 میلی‌متر، 186 گرم، بدنه جلویی دستگاه گوریلا گلس 5، بدنه پشتی از پلاستیک یا چرم مصنوعی، تاییدیه IP54 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد‌و‌غبار و پاشیدن قطرات آب
صفحه نمایشنمایشگر 6.6 اینچی سوپر امولد، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی 1000 نیت، رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل، نسبت تصویر 19.5 به ۹، تراکم 390 پیکسل در اینچنمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد، نمایش ۶۸ میلیارد رنگ، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی 1200 نیت، رزولوشن 1220 در 2712 پیکسل، نسبت تصویر 20 به ۹، تراکم 446 پیکسل در اینچ
پردازندهتراشه 5 نانومتری اگزینوس 1380، هشت هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی Mali-G68 MP5تراشه 4 نانومتری مدیاتک دایمنسیتی 8300 اولترا، هشت هسته‌ای، پردازشگر گرافیکی مالی G615-MC6
حافظه ۶ گیگ رم در کنار 128 گیگ حافظه ذخیره‌سازی، ۶ یا ۸ گیگ رم در کنار 256 گیگ حافظه ذخیره‌سازی، پشتیبانی از کارت حافظه (مشترک با سیم‌کارت)8 گیگ رم در کنار 256 گیگ حافظه ذخیره‌سازی، 12 گیگ رم در کنار 256 یا 512 گیگ حافظه ذخیره‌سازی
نرم افزاراندروید 14، One UI 6.1اندروید 14، HyperOS
دوربین عقب
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8
  • دوربین فوق‌عریض 8 مکاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7
  • دوربین فوق‌عریض ۸ مکاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2دوربین 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
باتری5000 میلی‌آمپر ساعت، شارژ 25 وات5000 میلی‌آمپر ساعت، شارژ 67 وات
سایرحسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریوحسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

محتویات جعبه

اولین قسمت از مقایسه گلکسی A35 با شیائومی پوکو X6 پرو را با محتویات جعبه آغاز می‌کنیم. پس از باز کردن جعبه گوشی سامسونگ خیلی تعجب نخواهید کرد. یک گوشی زیبا در برابر چشمان شما قرار می‌گیرد و در کنار آن نیز یک کابل USB-C و یک سوزن سیم‌کارت دیده می‌شود.

گلکسی A35

هرچند که هنگام باز کردن جعبه پوکو ایکس 6 پرو کمی ذهن شما به سال‌های دور می‌رود. زمانی که شرکت‌های گوشی‌سازی علاوه بر خود دستگاه آداپتور، کابل USB و قاب محافظ را نیز درون جعبه قرار می‌دادند.

طراحی و کیفیت ساخت

اگر گلکسی A35 را خریداری کنید، همه در نگاه اول متوجه می‌شوند که یک گوشی سامسونگ را در دست دارید. طراحی این گوشی با سایر اعضای سری Galaxy A تفاوت چندانی ندارد. فقط اینکه شرکت سازنده تلاش کرده با برخی تغییرات جزئی طراحی گوشی جدید را بهبود ببخشد. به‌عنوان مثال حالا دکمه‌های تنظیم صدا و پاور روی یک سطح برجسته قرار دارند که باعث می‌شود کاربر احساس راحتی بیشتری بکند.

گلکسی A35

همچنین سامسونگ بدنه پلاستیکی گلکسی A34 را حذف کرده و حالا شاهد پنل پشتی شیشه‌ای هستیم. پنلی که براق است و به‌راحتی چربی و اثر انگشت را جذب می‌کند. متاسفانه سامسونگ این روزها به تغییرات حداقلی در طراحی گوشی‌های میان‌رده خود اکتفا می‌کند. به‌همین‌خاطر هنوز شاهد حاشیه‌های زیاد در اطراف نمایشگر هستیم. موردی که برای یک گوشی در سال ۲۰۲۴ جذاب نیست.

گلکسی A35

به‌جز این موارد باید گفت که گلکسی A35 سامسونگ کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و به‌خوبی در دست می‌نشیند. عضو جدید خانواده میان‌رده‌های سامسونگ ۱۰ گرم نسبت به سال گذشته سنگین‌تر شده است؛ اما کاربر اصلا به‌خاطر سنگینی اذیت نخواهد شد.

در مقایسه با گلکسی A35 طراحی پوکو X6 پرو چندان جذاب نیست. طراحی بخش دوربین واقعا قدیمی شده است و به‌جز در رنگ زرد جذابیت چندان زیادی برای کاربران ندارد. همچنین گوشی پوکو از نظر کیفیت ساخت در جایگاه پایین‌تری نسبت به گلکسی قرار می‌گیرد.

پوکو X6 پرو

بدنه جلویی دستگاه توسط لایه‌ای از گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و در بدنه پشتی نیز شاهد یک فریم پلاستیکی هستیم. فریمی براق که می‌تواند به‌شدت اثر انگشت و چربی را به‌خود جلب کند. هرچند رنگ زرد این گوشی با بدنه پشتی چرم مصنوعی عرضه می‌شود و در این زمینه کمی بهتر است. همچنین پوکو X6 پرو با تاییدیه IP54 همراه شده است که در مقایسه با تاییدیه IP67 گلکسی A35 خیلی جالب نیست.

پوکو X6 پرو

در واقع کاربران گلکسی حتی نگران افتادن گوشی خود در آب‌ نیستند؛ اما کاربران پوکو حداکثر می‌توانند از بابت یک باران نسبتا سبک آسوده باشند. البته مقایسه طراحی و کیفیت ساخت پوکو X6 پرو و گلکسی A35 کاملا به‌سود گوشی کره‌ای خاتمه نمی‌یابد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر پوکو بسیار باریک هستند که می‌تواند برای برخی کاربران مهم باشد.

مقایسه گلکسی A35 و پوکو X6 پرو: صفحه‌نمایش

سامسونگ معمولا به‌خاطر نمایشگرهای باکیفیت گوشی‌های خود شناخته می‌شود. هرچند در مقایسه بین گلکسی A35 و پوکو X6 پرو شیائومی چندان شرایط به‌نفع نماینده کره‌ای نیست. گلکسی از همان نمایشگر سوپر امولد ۶.۶ اینچی نسل پیش بهره می‌برد. بدین‌ترتیب شاهد تراکم پیکسلی ۳۹۰ و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز هستیم. گوشی سامسونگ عملکرد مناسبی در نمایش رنگ‌ها دارد؛ اما تصاویر زیر نور آفتاب کمی غیرطبیعی جلوه می‌کنند.

پنل سوپر امولد

همچنین گلکسی آ 35 با تاییدیه HDR همراه نشده است. حداکثر روشنایی نمایشگر در حالت دستی نیز به ۴۴۱ نیت و در حالت خودکار به ۱۰۲۴ نیت می‌رسد. در سمت مقابل پوکو با نمایشگر ۶.۶۷ اینچی و تراکم ۴۴۶ پیکسل در اینچ ظاهر شده است. گوشی پوکو از انواع HDR و مخصوصا دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. بدین‌ترتیب رنگ‌ها و کنتراست قوی‌تر تصویر طبیعی‌تری را در برابر چشمان شما قرار می‌دهند.

گوشی پوکو می‌تواند نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۱۶۰ هرتز را در اختیار شما قرار دهد. به‌همین‌خاطر شاهد واکنش سریع‌تر نمایشگر در مقایسه با گلکسی هستیم. همچنین روشنایی نمایشگر در بیشترین حالت به ۱۱۴۸ نیت می‌رسد.

پوکو X6 پرو

علاوه بر اینها، گوشی در هنگام کار زیر نور آفتاب نیز با مشکل عجیبی مواجه نمی‌شود. به‌طورکلی می‌توان گفت که در مقایسه نمایشگر گلکسی A35 با پوکو X6 پرو برتری به گوشی چینی تعلق می‌گیرد.

عمر باتری و سرعت شارژ

مقایسه مشخصات گلکسی A35 و پوکو X6 پرو نشان می‌دهد که هر دو گوشی از باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌‌‌آمپر ساعتی بهره می‌برند. از نظر ابعاد و رزولوشن نمایشگر نیز تفاوت چندان زیادی با هم ندارند؛ بنابراین عمر باتری بیشتر به مصرف پردازنده و بهینه‌سازی‌های شرکت سازنده بستگی دارد.

گلکسی A35

گوشی Galaxy A35 سامسونگ می‌تواند با یکبار شارژ حدود ۱۳ ساعت و ۴۰ دقیقه به‌صورت آفلاین ویدیو بخش کند. همچنین باتری این گوشی می‌تواند انرژی مورد نیاز برای ۱۰ ساعت و ۲۰ دقیقه وبگردی را فراهم کند. اگر هم به بازی کردن با گوشی علاقه داشته باشید، گلکسی با هر بار شارژ تا ۹ ساعت و ۱۰ دقیقه شما را همراهی می‌کند.

نماینده شیائومی در زمینه وبگردی و پخش ویدیو تفاوت زیادی با گلکسی ندارد. پوکو ایکس 6 پرو با هر بار شارژ می‌تواند ۱۳ ساعت و ۵۰ دقیقه ویدیو پخش کند و برای ۱۰ ساعت  ۱۵ دقیقه وبگردی نیز در کنار شما باشد. هرچند که در بخش گیمینگ باتری پوکو تنها ۷ ساعت و ۲۳ دقیقه دوام می‌آورد. در واقع می‌توان گفت که مقایسه گلکسی A35 و پوکو X6 پرو از نظر عمر باتری به‌نفع گوشی سامسونگ تمام می‌شود.

گوشی میان رده

هرچند وقتی صحبت از سرعت شارژ می‌شود، شرایط کاملا تغییر می‌کند. گلکسی ای 35 همانند اکثر گوشی‌های سامسونگ از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. بدین‌ترتیب پس از ۱۵ دقیقه ۲۶ درصد از باتری گلکسی شارژ خواهد شد و گذشت ۱۵ دقیقه دیگر نیز درصد باتری را به ۵۲ می‌رساند. شارژ کامل هم ۸۶ دقیقه طول می‌کشد.

برخلاف گلکسی پوکو X6 پرو با شارژر ۶۷ وات همراه شده است. همین نیز سبب می‌شود که پس از گذشت ۱۵ دقیقه حدود ۴۷ درصد از ظرفیت باتری پر شود. پس از نیم‌ساعت باتری به ۸۳ درصد می‌رسد و شارژ کامل نیز در تنها ۴۳ دقیقه صورت می‌پذیرد. این میزان دقیقا نصف مدت زمان مورد نیاز گلکسی برای شارژ کامل است.

عملکرد و قدرت پردازشی

سامسونگ گلکسی A35 را با اندروید 14 و نسخه 6.1 رابط کاربری وان یو آی عرضه کرده است. همچنین کاربران می‌توانند اطمینان داشته باشند که آپدیت اندروید 18 را دریافت خواهند کرد. حتی تا یکسال پس از آن نیز آپدیت‌های امنیتی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در مقایسه با گلکسی A35 گوشی پوکو X6 پرو سه نسخه اصلی اندروید را دریافت خواهد کرد.

وان یو آی

پوکو با رابط کاربری جدید هایپر او اس همراه شده است که سعی دارد تا حدودی از المان‌های iOS الگوبرداری کند. هرچند کاربران آیفون هرگز با مشکل تبلیغات در برنامه‌های سیستمی گوشی مواجه نیستند. این مسئله در مورد برنامه‌های سیستمی One UI نیز دیده نمی‌شود؛ اما کاربران پوکو مجبورند عبارت راه‌های حذف تبلیغات شیائومی را جستجو کنند. به‌نظر می‌رسد که با وجود پیشرفت‌های شیائومی، سامسونگ هنوز در این زمینه دست برتر را دارد.

حالا بیایید به مقایسه پوکو X6 پرو و گلکسی A35 از نظر قدرت پردازشی بپردازیم. پوکو با تراشه قدرتمند مدیاتک دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا همراه شده است. در حالیکه گلکسی A35 از همان تراشه استفاده شده در گلکسی A54 یعنی اگزینوس ۱۳۸۰ بهره می‌برد.

این تراشه قدرت کافی برای گشت‌و‌گذار راحت در منوها را فراهم می‌کند و هنگام اجرای هیچ برنامه خاصی نیز دچار مشکل نخواهید شد. همچنین می‌توانید بازی‌های متوسط را با کیفیت بالا در گلکسی اجرا کنید. با همه اینها نمی‌توان از اختلاف وحشتناک قدرت پردازشی این دو گوشی گذشت. پوکو X6 پرو در این بخش از مقایسه به‌راحتی گلکسی A35 را پشت سر می‌گذارد.

گوشی میان رده

در تست تک‌هسته‌ای بنچمارک گیک‌‌بنچ پوکو امتیاز ۱۴۹۸ را کسب می‌کند و امتیاز گلکسی نیز برابر با ۱۰۲۵ است. در حالت چند هسته‌ای امتیاز ۲۹۳۱ جلوی نام گلکسی ای 35 دیده می‌شود؛ اما پوکو قادر است امتیاز ۴۶۹۶ را ثبت کند. در بنچمارک انتوتو 10 نیز گلکسی با امتیاز ۶۰۳۴۴۱ در میان سایر گوشی‌های میان‌رده جا خوش می‌کند. هرچند پوکو X6 پرو با امتیاز ۱۳۹۶۵۴۷ به گوشی‌های پرچمدار نزدیک می‌شود.

خوشبختانه بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر دو گوشی داغ نمی‌کنند و می‌توانند عملکرد خود را به‌صورت پایدار حفظ کنند. در این زمینه گلکسی پایداری فوق‌العاده ۹۸.۵ درصدی را از خود نشان می‌دهد و پوکو نیز با پایداری ۸۰ درصدی کار را به پایان می‌رساند.

مقایسه گلکسی A35 با پوکو X6 پرو: دوربین

سال گذشته گلکسی A34 عملکرد چندان خوبی در بخش دوربین نداشت؛ اما حالا شرایط در گلکسی A35 فرق کرده است. در تصاویر می‌توان جزئیات کافی را مشاهده کرد و خبری از وضوح مصنوعی نیست. همچنین تصاویر نسبتا طبیعی به‌نظر می‌رسند و رنگ‌ها فقط اندکی اغراق‌شده هستند. این ترکیب خوب با کنتراست و گسترده داینامیک مناسب کامل می‌شود.

گلکسی A35

دوربین اصلی همچنین در ثبت بافت و رنگ پوست عملکرد خوبی دارد؛ اما گاهی اوقات در فوکوس کردن اشتباه می‌کند. همین نیز سبب می‌شود که در بعضی تصاویر صورت سوژه کمی نرم به‌نظر بیاید. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی گلکسی باید ظرفیت کافی برای زوم ۲ برابری را داشته باشد؛ اما متاسفانه اندکی زوم سبب می‌شود که تصویر کمی نرم به‌نظر برسد.

عملکرد دوربین اصلی گلکسی A35 در شب نسبتا خوب است. ولی نمی‌توان آن را فوق‌العاده خواند؛ زیرا نوردهی خیلی خوب انجام نمی‌شود و تصاویر تاریک هستند. هایلایت‌ها و رنگ‌ها نیز کمی آسیب می‌بینند.

در مقایسه با گلکسی A35 دوربین پوکو X6 پرو نیز جزئیات زیادی را در نور مناسب ثبت می‌کند. رنگ‌ها نیز کمی گرم به‌نظر می‌رسند که لزوما چیز بدی نیست. هرچند محدودیت گستره داینامیک باعث می‌شود که در برخی صحنه‌ها دوربین عملکرد چندان خوبی نداشته باشد. در عوض پوکو این ضعف را با قدرت زوم بهتر جبران می‌کند. تصاویر ثبت شده با زوم ۲ برابری جزئیات بیشتری در مقایسه با تصاویر گلکسی دارند.

پوکو X6 پرو

دوربین اصلی پوکو X6 پرو در نور کم عملکرد نسبتا خوبی را از خود نشان می‌دهد. نوردهی به‌خوبی صورت می‌گیرد و جزئیات مربوط به سایه‌ها آشکار می‌شوند. همچنین رنگ‌ها قابل‌ قبول هستند؛ اما وضعیت هایلایت‌ها می‌توانست بهتر باشد. در کل عملکرد دوربین اصلی پوکو X6 پرو در نور کم را می‌توان کمی بهتر از گلکسی A35 ارزیابی کرد.

پس از خرید گلکسی A35 یا پوکو X6 پرو چندان از کیفیت دوربین فوق‌عریض راضی نخواهید بود، ولی مقایسه این دو از برتری گلکسی حکایت دارد. جزئیات در تصاویر هر دو گوشی تقریبا در یک سطح است. هرچند گستره داینامیک محدود و رنگ‌های بی‌روح سبب می‌شوند که گلکسی برتری را به‌دست آورد.

جمع‌بندی

در پایان مقایسه گلکسی A35 و پوکو X6 پرو شیائومی می‌خواهیم یک جمع‌بندی کلی از نقاط مثبت و منفی هر دو گوشی داشته باشیم. نماینده سامسونگ طراحی بهتر، کیفیت ساخت بالاتر و عمر باتری بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. در زمینه پشتیبانی نرم‌افزاری نیز شرکت کره‌ای دست بالا را دارد. همچنین دوربین فوق عریض گلکسی بهتر از نمونه مورد استفاده در پوکو است.

در سمت مقابل Poco X6 Pro از نظر محتویات جعبه، کیفیت صفحه‌نمایش، سرعت شارژ و قدرت پردازشی گلکسی را کنار می‌زند. همچنین پوکو می‌تواند با قیمت کمتر رم و حافظه ذخیره‌سازی بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

شما ترجیح می‌دهید گلکسی A35 سامسونگ را انتخاب کنید یا اینکه سراغ پوکو X6 پرو شیائومی بروید؟

بیشتر بخوانید:
مقایسه ردمی نوت 13 پرو 5G با گلکسی A55؛ بهترین میان‌رده بازار کدام است؟ ویدیو مقایسه گلکسی A35 و گلکسی A55؛ کدام برنده جنگ خانوادگی سامسونگ است؟ مقایسه گلکسی S23 FE سامسونگ با شیائومی ردمی نوت 13 پرو پلاس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*