کارمانیا، شرکتی که نه ماشین داد و نه خدمات

کارمانیا، شرکتی که نه ماشین داد و نه خدمات

بعد از بدقولی کارمانیا در عدم تحویل ماشین به حواله‌داران بی وای دی، حالا این شرکت از ارائه خدمات امدادی به مالکان خودروهای خود نیز سر باز می‌زند.

بنابر جدیدترین اخبار خودرو، در شرایطی که در حال حاضر حداقل شش سال از مشکلات کارمانیا برای واردات خودروهای بی‌ وای‌ دی در نتیجه تحریم‌ها می‌گذرد و تکلیف برخی از حواله‌داران خودروهای پیش‌فروش شده این شرکت همچنان مشخص نیست، کارمانیا در اقدام عجیب حتی از پاسخگویی یا ارائه خدمات برای ماشین‌های بی‌ وای‌ دی فروش رفته خود نیز سر باز می‌زند.

عدم ارائه ماشین و خدمات پس از فروش توسط کارمانیا

کارمانیا در سال 1395 و با عرضه محصولات برند چینی BYD در بازار خودرو ایران اعلام حضور کرد. این شرکت در آن زمان بی وای دی S6 و F3 را معرفی کرد و بعدتر هم بی‌ وای‌ دی اس 7 به سبد محصولات کارمانیا افزوده شد. همزمان با این فرآیند، پیش‌فروش محصولات وارداتی کارمانیا آغاز شد و بسیاری از افراد به دلیل قیمت و کیفیت مناسب محصولات این شرکت چینی به سراغ کارمانیا رفتند.

بی وای دی S7

با وجود این و در نتیجه خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها، برنامه‌های کارمانیا برای تولید و واردات محصولات بی‌ وای‌ دی شکست خورد. این در حالی بود که این شرکت با اجرای طرح‌های پیش‌فروش، شمار زیادی تعهدات تحویل‌نشده داشت.

از آن زمان تا امروز، با استفاده از طرح‌های جایگزینی و البته همکاری شرکت‌های دیگر، برخی از این تعهدات معوقه برطرف شده‌اند. کارمانیا هم با بهره‌گیری از شرایط جدید، در نمایشگاه خودرو شیراز با معرفی یک کشنده جدید به طور رسمی بازگشت خود به بازار خودرو را اعلام کرد تا نشان دهد توانسته از بحران‌ها عبور کند.

با وجود این به نظر می‌رسد این شرکت می‌خواهد گذشته را کاملا به دست فراموشی بسپارد و هیچ مسئولیتی در قبال مشتریان پیشین خود نپذیرد.

بی وای دی F3

ماجرا از این قرار است که در حال حاضر شرکت کارمانیا پاسخگوی نیاز مشتریان پیشین خود و مالکان ماشین بی وای دی نیست و هیچ نوع خدمات پس از فروش یا خدمات امدادی به آن‌ها ارائه نمی‌کند. این در حالی است که بر اساس قانون، عرضه‌کنندگان خودرو در کشور موظفند تا 10 سال بعد از تحویل محصول، خدمات پس از فروش آن را به مشتریان ارائه کنند.

با این وصف انتظار می‌رود نهادهای ناظر و متولی در حوزه خودرو در این موضوع دخالت کرده و کارمانیا را پاسخگوی عملکرد غیرمسئولانه‌اش کنند.

در اینجا و برای آشنایی با برخی از بهترین محصولات بی‌ وای‌ دی، شما را به مطالعه مطالب معرفی و بررسی بی وای دی یانگ وانگ U8 و بی وای دی یانگ وانگ U9 در سایت گجت نیوز دعوت می‌کنیم.

ویدیو مرتبط:
از دست ندهید:
پیکاپ سوزوکی جیمنی به همراه مدل‌‌های برقی و هیبریدی در راه است واردات گریت وال تانک 300، پیکاپ مکسوس استار H و لیپ موتور T03 توسط شتابران خودرو پرشیا تایید شد لندرور دیفندر اوکتا معرفی شد؛ لذت آفرود با شتاب زیر ۴ ثانیه خودرو ایکس پنگ مونا M03؛ رقیب چینی تسلا مدل Y با طراحی فراری و هوش مصنوعی