سامسونگ گلکسی اس 7 اکتیو

تماشا کنید: آیا می‌توان از گلکسی اس ۷ در زیر آب استفاده کرد ؟

یکی از ویژگی‌های کلیدی گلکسی اس ۷ ( Galaxy S7 ) و گلکسی اس ۷ اج ( Galaxy S7 edge )، ضد آب و مقاوم بودن این دو گوشی در برابر مایعات است. اما سوال اینجاست که در زیر آب نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد؟

البته به لطف استاندارد IP68، این دو اسمارت فون خواهند توانست در برابر هر گونه تماس با آب یا افتادن در آب مقاومت خوبی از خود نشان دهند. وقتی شما در زیر باران هستید و می‌خواهید با گوشی خود تماس تلفنی برقرار کنید، قطرات آب باران به شما اجازه این کار را نخواهند داد. با پرچمداران جدید سامسونگ، یعنی Galaxy S7 و Galaxy S7 edge، که قابلیت ضد آب بودن خود را از نسل پنجم خود به ارث بردند، می‌توانید بدون هیچ دردسری در زیر باران نیز به کار با گوشی خود ادامه دهید.

وقتی انگشتان شما خیس است، قادر به کار کردن با گلکسی اس ۷ خواهید بود؛ بسیاری از گوشی های هوشمند هستند که از قابلیت ضد آب بی‌بهره‌ اند ولی این سناریو در آنها صدق می‌کند و خللی در کار کردن با انگشتان خیس به وجود نمی‌آید. از حق نگذریم، گلکسی S7 در این بخش بسیار کاربردی است و شما به راحتی می‌توانید با انگشتان خیس خود در هوم اسکرین بچرخید، اپلیکیشن ها را باز کنید، تصویر برداری کنید و حتی با کیبورد گوشیتان پیامکی ارسال کنید.

کنجکاوی ما باعث شد تا گلکسی اس ۷ را به زیر باران ببریم؛ قطرات باران و بخار هوا هیچ تاثیری بر روند کار با این اسمارت فون نداشتند و این دستگاه از پس همه چیز بر می‌آمد. کمی آزمایش را سخت تر کردیم و Galaxy S7 را به زیر شیر آب ولرم بردیم؛ بعضی اوقات صفحه‌ی لمسی این گوشی دچار اختلال هایی می‌شد اما بر روی روند کلی کار با گوشی تاثیری چندانی نمی‌گذاشت. باید حق را به سامسونگ بدهیم، چرا که مرحله‌ی سختی برای پرچمدارش رقم خورد.

وقتی گلگسی اس ۷ را به زیر آب ببرید هرگز نخواهید توانست با صفحه‌ی لمسی آن کار کنید، اما صفحه‌ی نمایش این گوشی هوشمند همچنان به کار خود ادامه خواهد داد و در زیر آب روشنایی خود را از دست نمی‌دهد. به وسیله دکمه‌ی تنظیم صدا توانستیم چند عکس بگیریم، ولی صفحه‌ی تاچ این گجت کفاف کار در زیر آب را نداد و نتوانستیم با استفاده از رابط کاربری دوربین تصویربرداری کنیم. روشن است که در زیر آب نمی‌توان از گلکسی اس ۷ استفاده کرد، برای اینکه قصد سامسونگ از مهر کردن استاندارد IP68، فقط فراهم کردن امکان کار کردن با گوشی هوشمند در زیر باران بود. شما را به تماشای ویدیوی منتشر شده از این آزمایش دعوت می‌کنم: