سامسونگ: Dual Pixel پایه‌گذار نسل جدید دوربین‌ اسمارت‌فون‌ها خواهد بود

مسلما یکی از برتری‌های بارز گلکسی اس۷ ( Galaxy S7 ) و گلکسی اس۷ اج ( Galaxy S7 edge ) نسبت به رقبا فناوری پیکسل دوگانه ( Dual Pixel ) محسوب می‌شود که سامسونگ مدت زیادی را صرف مهندسی و تولید آن کرده است. اینک کره‌ای‌ها به شرح بیشتر این فناوری جدید پرداخته‌اند.

بخش تحقیق و توسعه سامسونگ در کره جنوبی پژوهش‌های بسیار زیادی برای گنجاندن فناوری‌های جدید در سنسور کوچک ۱/۲.۵ اینچی گلکسی اس۷ و اس۷ اج به انجام رسانده است. این کار به‌نوبه خود بدیع محسوب می‌شود، چرا که ساخت یک ماژول در سطح یک پرچمدار ۲۰۱۶ و امکانات زیاد بسی دشوار و بی‌سابقه به‌شمار می‌رود. یکی از این فناوری‌ها که با نام Dual Pixel شناخته می‌شود علی‌رغم سرعت بسیار بالای فوکوس، قابلیت جذب نور بسیار بالایی در تاریکی داشته و می‌توانید به‌وسیله آن بدون هیچ نگرانی در شب‌های تاریک و نور کم به تصویربرداری بپردازید.

جالب است بدانید پس از تولید نمونه‌های اولیه گلکسی اس۷، مراکز تست سامسونگ با یکی از نمونه‌های اولیه گوشی و دوربین حرفه‌ای DSLR شروع به ثبت تصاویر از موقعیت و مکان‌های متفاوتی کردند و نتایج فوق‌العاده مقایسه این دو دوربین، اعتماد چشم بادامی‌ها را به این سنسور جلب نمود و نهایتا در گلکسی اس۷ و اس۷ اج به‌کار گرفته شد.

اما دیدگاه کره‌ای ها به Dual Pixel فراتر از یک فناوری است و برای سامسونگ حکم بنیان‌گذاری سری جدید دوربین‌های تلفن‌های هوشمند و تکامل آن‌ها را دارد. آنچه پیش از گلکسی اس۷ محال و غیرممکن به‌نظر می‌رسید حالا به‌لطف مهندسان کره‌ای در یک گجت کوچک ۵ اینچی امکان‌پذیر گشته است. در ادامه، خواننده‌ی سخنان Youngmin Nam، مدیر ارشد برنامه‌ریزی فروش جهانی سامسونگ باشید:

تکنولوژی پیکسل دوگانه، یکی از نوآوری‌های کارآمد دنیای امروزی محسوب می‌شود. ما به معرفی آنچه کاربران واقعا بدان نیاز داشتند به‌جای معرفی تعدادی قابلیت جدید روی آوردیم و راهی برای بهتر و لذت‌بخش ساختن تجربه عکاسی کاربران خود ایجاد کردیم. اکنون دارندگان گلکسی اس۷ و اس۷ اج با بهره‌گیری از فناوری Dual Pixel به‌راحتی قادر به ثبت لحظات به‌یاد ماندنی خود در هر مکانی به بالاترین کیفیت هستند.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*