کارخانه هوشمند شیائومی بدون کارگر

کارخانه هوشمند شیائومی بدون کارگر، 24 ساعته فعالیت می‌کند

کارخانه هوشمند شیائومی در پکن احداث شد. در این کارخانه که قرار است هر ثانیه یک گوشی هوشمند تولید شود، حتی یک کارگر هم حضور نخواهد داشت!

شیائومی، غول تکنولوژی چین با انتشار خبرهای داغ از کارخانه هوشمند جدید خود، به تیتر یک اخبار تکنولوژی تبدیل شده است. لی جون، مدیرعامل شیائومی به‌تازگی در شبکه اجتماعی ویبو خود اعلام کرده که به‌زودی کارخانه جدید تولید گوشی‌های هوشمند این برند در چانگ‌پنگ پکن احداث خواهد شد. او همچنین ویدیویی را برای معرفی بیشتر این کارخانه منتشر کرده است.

چینی‌ها لقب «کارخانه تاریک» را برای این کارخانه پیشرفته انتخاب کرده‌اند. علت این نام‌گذاری، امکان فعالیت شبانه‌روزی کارخانه بدون نیاز به نیروی انسانی بوده است. ماشین‌های موجود در این کارخانه نیز تعامل خوبی با یکدیگر در کار دارند. جالب‌تر اینکه این کارخانه با سیستم حذف گرد و غبار سطح میکرونی، محیطی کاملا بدون آلودگی را برای تولید گوشی‌های هوشمند فراهم می‌کند.

کارخانه هوشمند شیائومی بدون کارگر

تولید هر ثانیه یک گوشی هوشمند در کارخانه هوشمند شیائومی

کیفیت تولید در این کارخانه نیز توسط ماشین‌های هوشمند خود-توسعه‌یافته شیائومی کنترل می‌شود. فرآیند تولید در این کارخانه به‌گونه‌ای است که می‌تواند در هر ثانیه یک گوشی هوشمند تولید کند! آنطور که در ویدیوی منتشر شده آمده، این کارخانه هوشمند تنها قدمی کوچک برای این غول چینی در جهت کاوش در آینده‌ای خواهد بود که به‌تازگی آغاز شده است.

شیائومی در راستای تحقق رویای خود برای تولید گوشی‌های هوشمند با سرعتی خیره‌کننده، سرمایه‌گذاری عظیمی معادل 2.4 میلیارد یوان را برای توسعه فرآیند تولید جدید خود انجام داده است. ثمره این سرمایه‌گذاری، کارخانه‌ای فوق مدرن در چانگپینگ، پکن، با مساحتی چشمگیر 81,000 متر مربع است.

کارخانه هوشمند شیائومی بدون کارگر

اما این کارخانه فقط یک کارخانه معمولی نیست! این کارخانه به عنوان بنگاه الگوی ملیِ تولید هوشمند در چین شناخته می‌شود و افتخار گواهینامه این عنوان را به دلیل ظرفیت تولید سالانه 10 میلیون گوشی هوشمند پرچمدار، از آن خود کرده است. علاوه بر این، انتظار می‌رود که تولید نسل بعدی گوشی‌های تاشوی شیائومی، یعنی Xiaomi MIX Fold 4 و Xiaomi MIX Flip نیز در همین کارخانه پیشرفته انجام شود.

استفاده از اتوماسیون در فرآیند تولید برای شیائومی، چیز جدیدی نیست. این شرکت سابقه‌ای طولانی در این زمینه دارد و گامی دیگر در این مسیر برداشته است. کارخانه هوشمند قبلی این شرکت در ییژوان پکن که از سال 2019 عملیاتی شده، گواهی بر این ادعاست. این کارخانه، با اتکا به ربات‌ها و هوش مصنوعی، نقشی کلیدی در تولید انبوه گوشی‌های هوشمند شیائومی ایفا می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
مقایسه پوکو X6 پرو با ردمی نوت 13 پرو پلاس، کدام گوشی میانرده جدید شیائومی را بخریم؟ گجت جدید شیائومی مخصوص عاشقان حیوانات خانگی است شیائومی حالا در طراحی ماشین از فراری کپی می‌کند گران ترین گوشی شیائومی با یک بدنه سرامیکی زیبا در راه است مقایسه شیائومی ردمی نوت ۱۳ با سامسونگ گلکسی آ ۲۵

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*