مقایسه شیائومی ردمی نوت 13 با سامسونگ گلکسی آ 25

مقایسه شیائومی ردمی نوت 13 با سامسونگ گلکسی آ 25؛ کدام گوشی زیر 10 میلیون را بخریم؟

برای خرید بهترین گوشی زیر 10 میلیون تومان، با مقایسه شیائومی ردمی نوت 13 با سامسونگ گلکسی آ 25 همراه ما باشید.

اگر می‌خواهید برای خرید یک گوشی موبایل هزینه‌ای معادل ۱۰ میلیون تومان پرداخت کنید، احتمالا با نام دو گوشی بسیار پرطرفدار مواجه شده‌اید که تصمیم‌گیری در مورد خرید گوشی بهتر را با چالش مواجه می‌کند. سامسونگ گلکسی A25 و شیائومی ردمی نوت ۱۳ 5G پرطرفدارترین گوشی های اقتصادی بازار در بازه قیمتی ۱۰ میلیون تومان محسوب می‌شوند.

کیفیت ساخت

در بحث کیفیت ساخت صحبت‌های فراوانی در بازار رد و بدل می‌شود. عده‌ای معتقدند که گوشی های سامسونگ از کیفیت ساخت بالاتری به نسبت محصولات چینی بهره می‌برند و در استفاده‌های طولانی‌مدت کمتر دچار عارضه می‌شوند.

اما روی کاغذ شرایط به‌نفع ردمی نوت ۱۳ است؛ محافظ نمایشگر نماینده شیائومی از جنس شیشه گوریلا گلس ۵ است؛ در حالی که نمایشگر A25 فاقد استاندارد خاصی برای محافظت از نمایشگر است.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 13 با سامسونگ گلکسی آ 25

بخش‌های فریم و قاب پشتی هر دو دستگاه از جنس پلاستیک فشرده است که از لحاظ کیفیت در یک سطح قرار می‌گیرند. کیفیت مونتاژ بالاتر ردمی نوت ۱۳ سبب شده تا این گوشی، گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP54 را دریافت کند. این گواهی بدان معناست که نماینده شیائومی در برابر پاشش قطرات آب مقاوم است.

در قسمت کیفیت ساخت، تفاوت خاصی میان دو محصول دیده نمی‌شود و اگر کیفیت ساخت برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد، باید به شما بگوییم که هر دو محصول در یک رنج کیفی قرار دارند.

طراحی

طراحی و زیبایی بصری یک گوشی، موضوعی سلیقه‌ای است. هر دو گوشی در این زمینه هم دارای ویژگی‌های متمایز کننده‌ای نسبت به یکدیگر هستند.

در سامسونگ گلکسی A25 شاهد طراحی جزیره‌ای دوربین‌ها در پنل پشتی هستیم که با طراحی گوشی های پرچمدار سامسونگ که قیمتی در حدود ۵۰ میلیون تومان دارند یکسان است.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 13 با سامسونگ گلکسی آ 25

در پنل جلویی، این نماینده شیائومی است که با کاهش حاشیه‌های نمایشگر، حس و حال یک گوشی بالارده را برای شما تداعی می‌کند. در این بخش هم نمی‌توان بین المان‌های طراحی دو محصول تفاوت خاصی را قائل شد و هر دو گوشی در یک سطح قرار دارند.

نمایشگر

گوشی های سامسونگ همواره به کیفیت بالای نمایشگر مشهور‌ هستند. گلکسی A25 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با نمایشگر سوپر امولد ۱۰۰۰ نیتی، رخ‌نمایی می‌کند. به‌جرات می‌توان نمایشگر a25 را با کیفیت‌ترین نمایشگر در بین گوشی های زیر ۱۰ میلیون تومان دانست.

کیفیت بالای نمایشگر A25 سبب نمی‌شود که برنده بی‌چون و چرای این بخش باشد. ردمی نوت ۱۳ شیائومی هم از نمایشگر باکیفیتی بهره می‌برد. در طی سال‌های اخیر، شیائومی تمرکز خاصی روی نمایشگر گوشی‌های خود داشته و در برخی از کشور‌ها ردمی نوت ۱۳ را با نمایشگر ۱۰ بیتی عرضه می‌کند که نمایش رنگی بی‌نقصی دارد.

برنده این بخش با اختلاف جزئی، نماینده سامسونگ بوده، اما نمایشگر هر دو گوشی رضایت شما را به‌دست می‌آورند.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 13 با سامسونگ گلکسی آ 25 از لحاظ باتری و دوام شارژ

هر دو گوشی از لحاظ میزان باتری دارای ظرفیت یکسانی هستند؛ باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی این گوشی‌ها در رنج قیمتی زیر 10 میلیون تومان عملکرد درخشانی دارد و در صورت استفاده‌های روزمره، توانایی شارژدهی به‌مدت یک‌ روز را دارند. از آنجایی که میزان ظرفیت باتری و روشنایی نمایشگر دو گوشی در سطح یکسانی قرار دارند، پردازنده و نرم افزار هستند که میزان شارژدهی دو گوشی را تعیین می‌کنند.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 13 با سامسونگ گلکسی آ 25

در استفاده‌های معمولی، آ 25 و در استفاده‌های سنگین، ردمی نوت 13 عملکرد بهتری را در حفظ میزان شارژ باتری از خود نمایش می‌دهند. از لحاظ سرعت شارژ شدن هم تفاوت خاصی بین دو محصول وجود ندارد و شارژر نماینده شیائومی تنها 8 وات توان بیشتری برای انتقال انرژی الکتریکی دارد.

با توجه به این‌که شیائومی معمولا در ساخت باتری گوشی‌های همراه تبحر بیشتری دارد، می‌توان نماینده شیائومی را برنده این قسمت دانست.

مقایسه قدرت پردازشی ردمی نوت 13 و گلکسی آ 25

گوشی های میان رده شیائومی همواره سخت‌افزار بسیار قدرتمندی در رنج قیمتی خود به کاربران اعطا می‌کنند و ردمی نوت 13 نیز از این قاعده مستثنی نیست. ردمی نوت 13 به‌لطف تراشه دایمنسیتی از نوع 6080 می‌تواند پاسخگوی نیازهای ساده تا نیمه سنگین باشد. این پردازنده در بنچمارک آنتوتو ورژن 10 موفق به کسب 455 هزار امتیاز شده است که برای یک گوشی اقتصادی عملکرد درخشانی محسوب می‌شود.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 13 با سامسونگ گلکسی آ 25

سامسونگ با در نظر گرفتن توانایی بالای گوشی های شیائومی در رده‌های اقتصادی و میان رده، امسال گوشی‌های خود را به پردازنده‌های قوی‌تری مجهز کرده تا طرفداران این برند محبوب کره‌ای به‌دلیل کمبود قدرت سخت‌افزاری از این برند دل نکنند. به همین منظور، گلکسی آ 25 به تراشه اگزینوس 1280 مهجز شده که به‌راحتی می‌تواند از پس وظایف نیمه‌سنگین برآید. این پردازنده در بنچمارک آنتوتو امتیاز 480 هزار را کسب کرد.

به‌طور کلی قدرت پردازشی هر دو پردازنده در یک سطح قرار دارد و نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست. اختلاف امتیاز به‌دست آمده نیز به‌دلیل نوسانات بنچمارک آنتوتو بوده و می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

مقایسه شیائومی ردمی نوت 13 با سامسونگ گلکسی آ 25 از لحاط نرم‌افزار

شیائومی در طی سال‌های اخیر توجه خاصی به توسعه بخش نرم‌افزارهای گوشی داشت و همین موضوع سبب معرفی شدن رابط‌ کاربری جدید شیائومی با نام هایپر OS شد. در آن سوی میدان، گلکسی آ 25 با رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی ONE UI 6 و اندروید 14 راهی بازار شده که امکانات بسیار متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین برگ برنده‌های گوشی های برند سامسونگ، به‌روزرسانی‌های 4 ساله سیستم عامل آن‌ها است در حالی که شیائومی تنها تعهد 2 به‌روزرسانی بزرگ را به کاربران خود می‌دهد. به‌دلیل سرعت و تعداد بیشتر به‌روزرسانی‌ها، می‌توان نماینده سامسونگ را در این بخش، گزینه برتری دانست.

دوربین

روی کاغذ، نماینده شیائومی به‌دلیل داشتن دوربین‌هایی با مگاپیکسل بیشتر، برنده رقابت است؛ اما در عمل شرایط کمی فرق دارد. نسخه 5G ردمی نوت 13 که به حسگر 100 مگاپیکسلی مجهز شده، در مقایسه با حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی آ 25 سامسونگ، قافیه را می‌بازد. موقع زوم کردن و تغییر نور، این نماینده سامسونگ است که به‌لطف پردازش‌های نرم‌افزاری، تصویر بهتری را پیش روی شما قرار می‌دهد.

جالب است بدانید در همین مدت کوتاهی که از حضور ردمی نوت 13 در بازار می‌گذرد، صحبت‌هایی از سمت کاربران در خصوص افت کیفیت محسوس دوربین این گوشی در طول شب وجود دارد. اما A25  به‌رسم سایر میان‌رده‌های کره‌ای، چنین اتهامی ندارد. علاوه بر حسگر اصلی و دو دوربین دیگر که وظیفه ثبت تصاویر اولتراواید و تشخیص عمق را بر عهده دارند، حسگر دوربین سلفی میان رده سامسونگ، نمای بهتری را از سوژه به ثبت می‌رساند.

به‌طور کلی بخش اعظمی از کیفیت تصاویر خروجی گوشی های هوشمند، توسط پردازش‌های نرم‌افزاری تعیین می‌شود و همین موضوع علت برتری نماینده سامسونگ در این بخش محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

مقایسه شیائومی ردمی نوت 13 با سامسونگ گلکسی آ 25 نشان دهنده آن بود که امسال نماینده سامسونگ در تمامی قسمت‌ها به‌خصوص باتری و پردازنده رقابت را به نماینده شیائومی نمی‌بازد و با حفظ برتری‌های گذشته می‌تواند به انتخاب جذاب‌تری مبدل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*