ام جی ۴ برقی

ام جی ۴ برقی در نمایشگاه خودرو همدان معرفی شد + کاتالوگ

شرکت فردا موتورز به‌صورت رسمی از جدیدترین محصول خود با نام ام جی ۴ برقی با امکانات جذاب در نمایشگاه خودرو همدان رونمایی کرد.

شرکت فردا موتورز، به‌عنوان وارد کننده رسمی محصولات برند MG (موریس گاراجز) در کشورمان، پس از معرفی چندین محصول از این برند خوشنام از جمله ام جی GT، سرانجام از هاچبک برقی و پرطرفدار ام جی ۴ که چندی پیش خبر واردات آن به ایران مطرح شده بود، به‌صورت رسمی و در جریان نمایشگاه خودرو و قطعات همدان رونمایی کرد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این خودرو جذاب می‌پردازیم.

ام جی ۴ برقی؛ وارداتی جدید فردا موتورز

نمای جلو ام جی ۴ برقی

هاچبک MG4 EV یکی از جدیدترین محصولات این برند است که بر اساس پلتفرم برقی «MSP» گروه خودروسازی سایک (SAIC) ساخته شده است. این خودرو در سال ۲۰۲۲ میلادی در چین و اروپا عرضه شد و به‌فروش خوبی دست پیدا کرد. استفاده از پلتفرم مذکور امکان توسعه انواع خودروهای برقی در سگمنت‌های مختلف را فراهم می‌کند.

طراحی مدرن و مهندسی دقیق این خودرو باعث شده است تا توزیع وزن بهینه و مرکز ثقل پایین آن، هندلینگ بهتری را ارائه دهد. پک باتری MG4 به نحوی طراحی شده که ارتفاع خودرو کاهش یافته و امکان تعویض آسان آن فراهم شود. ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۱۸۷، ۱۸۳۶ و ۱۵۰۴ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۰۵ میلی‌متر است. همچنین حجم صندوق عقب این خودرو ۳۵۰ لیتر است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۱۶۵ لیتر ارتقا می‌یابد.

مشخصات فنی MG4 EV

در بخش فنی این خودرو از یک موتور برقی سنکرون آهنربایی دائم با پک باتری ۶۴ کیلووات ساعتی با حداکثر قدرت ۲۰۲ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. مشخصات ذکر شده شتاب صفر تا صد ۷.۹ ثانیه ای برای MG4 EV رقم می‌زند. همچنین این خودرو قادر است تا با یکبار شارژ کامل بر اساس استاندارد CLTC حدود ۴۳۵ کیلومتر برد مسافت ارائه دهد و با استفاده از تکنولوژی شارژ سریع ظرف مدت ۳۵ دقیقه تا ۸۰ درصد باتری ها را شارژ کند.

سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو از نوع مک‌فرسون و در محور عقب از نوع مولتی‌لینک است که این ترکیب، MG4 را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در محیط‌های شهری تبدیل کرده است.

امکانات رفاهی و ایمنی هاچبک برقی ام جی ۴

نمای داشبورد ام جی ۴ برقی

از مجموع آپشن‌های این خودرو می‌توان به نمایشگر 7 اینچی کلاستر راننده، صفحه نمایش 10.25 سیستم اطلاعات و سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، دوربین و سنسور پارک عقب، دوربین 360 درجه، سیستم کنترل کشش و پایداری، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سنسور نور، سیستم صوتی با 6 بلندگو، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، 6 عدد کیسه هوای ایمنی، ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی، رادار هشدار ترافیک از عقب، رادار هشدار برخورد از عقب، رادار هشدار خروج از خط، رادار کمکی حفظ بین خطوط، رادار نقطه کور، هشدار باز بودن درب ها و سیستم هشدار رانندگی ناپایدار اشاره کرد.

MG4 پنج ستاره کامل را در تست ایمنی Euro NCAP دریافت کرده و بیش از 80 درصد برای ایمنی سرنشینان مفید عمل کرده است.

کاتالوگ ام جی ۴ برقی فردا موتورز

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
ام جی سایبراستر، جذاب ترین وارداتی چینی بازار ایران پلاک شد کیا EV5 به‌زودی در ایران + مشخصات فنی و کاتالوگ رسمی کوشا خودرو مشخصات فنی و آپشن های تویوتا کرولا هیبرید در ایران؛ وارداتی جدید سایپا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*