گلکسی زد فولد 6

سامسونگ گلکسی زد فولد 6 اینجاست؛ مستحکم، پرقدرت و زیبا

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد 6 به‌صورت رسمی معرفی شد. مشخصات سامسونگ Galaxy Z Fold 6 نشان می‌دهد که این گوشی قدرتمند‌تر از گذشته شده است، استحکام بیشتری دارد و البته از یک طراحی زیبا بهره می‌برد.

پس از انتشار شایعات فراوان بالاخره سامسونگ از گلکسی زد فولد 6 رونمایی کرد. در سال‌های اخیر گوشی‌های تاشو توانسته‌اند خود را در بازار اثبات کنند. به‌همین‌خاطر نیز سامسونگ امسال در مراسم گلکسی آنپکد 2024 نسل جدید زد فولد را با تغییرات و پیشرفت‌های جذاب ارائه کرده است.

معرفی گلکسی زد فولد 6

گلکسی زد فولد 6

 

مهندسان سامسونگ در تلاش بوده‌اند تا بهترین ترکیب را برای یک گوشی تاشو پرچمدار آماده کنند. خوشبختانه می‌توان گفت که در این زمینه نیز موفق بوده‌اند. گلکسی زد فولد 6 در مقایسه با نسل گذشته نمایشگر بهتری دارد و از پردازنده قوي‌تری بهره می‌برد. همچنین جدیدترین گوشی سامسونگ از نظر طراحی و کیفیت‌ ساخت بهبود پیدا کرده است و می‌تواند بسیاری از نگرانی‌های کاربران را برطرف کند.

بهبود عمر باتری، افزایش کیفیت دوربین و اضافه شدن هوش مصنوعی نیز سبب می‌شود که گلکسی زد فولد 6 نسبت به نسل گذشته و البته سایر گوشی‌های تاشو بازار برتری قابل توجهی داشته باشد.

طراحی و نمایشگر

سامسونگ طراحی کلی گوشی تاشو خود را تغییر نداده است؛ اما با برخی تغییرات کوچک باعث شده که تجربه کاربر بهبود چشمگیری پیدا کند. ابعاد Galaxy Z Fold 6 در حالت تاشو برابر با ۱۵۳.۵ در ۶۸.۱ در ۱۲.۱ میلی‌متر است و در حالت باز به ۱۵۳.۵ در ۱۳۲.۶ در ۵.۶ میلی‌متر می‌رسد. بدین‌ترتیب می‌توان گفت که گلکسی جدید در حالت تاشو ۱.۴ میلی‌متر کوتاه‌تر، ۱ میلی‌متر عریض‌تر و ۱.۳ میلی‌متر باریک‌تر شده است.

گلکسی زد فولد 6

 

در حالت باز نیز گلکسی زد فولد 6 در مقایسه با گلکسی زد فولد 5 حدود ۱.۴ میلی‌متر کوتاه‌تر، ۲.۷ میلی‌متر عریض‌تر و ۰.۵ میلی‌متری باریک‌تر جلوه می‌کند. بسیاری از کاربران انتقاد داشتند که نمایشگر بیرونی Galaxy Z Fold 5 بیش از حد باریک و کشیده است و چندان به گوشی‌های عادی شباهت ندارد. هرچند حالا سامسونگ با تغییر در ابعاد گوشی از یک نمایشگر عریض‌تر استفاده کرده است.

علاوه بر اینها گلکسی زد فولد 6 تنها ۲۳۹ گرم وزن دارد. مقایسه این میزان با نسل گذشته از کاهش ۱۴ گرمی وزن گوشی خبر می‌دهد که قابل توجه است. همچنین سامسونگ توانسته برای بهترین گوشی تاشو خود تاییدیه IP68 را برای مقاومت در برابر ورود آب و گرد‌‌و‌غبار دریافت کند. گوشی‌های تاشو عموما به‌خاطر مکانیزم خاص خود در برابر نفوذ گرد‌و‌غبار مقاوم نیستند. به‌همین‌خاطر در نسل گذشته شاهد تاییدیه IPX8 بودیم. هرچند حالا سامسونگ توانسته این نگرانی را نیز برطرف کند.

گلکسی زد فولد 6

البته اینها تنها تغییرات ظاهری گوشی تاشو سامسونگ نیستند. کره‌ای‌ها از نسخه تقویت‌شده آلومینیوم آرمور هم برای محصول خود بهره گرفته‌اند تا در برابر ضربه مقاومت بیشتری داشته باشد.

در بخش نمایشگر نیز شاهد تغییرات جزئی‌ اما مهم هستیم. نمایشگر داخلی از یک پنل 7.6 اینچی داینامیک امولد 2X بهره می‌برد. این نمایشگر می‌تواند رزولوشن ۱۱۸۵ در ۲۱۶۰ پیکسل و تراکم ۳۷۵ پیکسل در اینچ را در اختیار شما قرار دهد. همچنین از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

گلکسی زد فولد 6

نمایشگر بیرونی نیز با یک پنل ۶.۳ اینچی همراه شده است. این نمایشگر نسبت به نسل گذشته ۰.۱ اینچ بزرگتر شده است و رزولوشن ۹۶۸ در ۲۳۷۶ پیکسل را به‌همراه رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز ارائه می‌کند. سامسونگ اعلام کرد که حداکثر روشنایی نمایشگرهای گلکسی زد فولد 6 به‌شکل قابل مشاهده‌ای افزایش داده است. به‌همین‌خاطر  حالا به‌جای روشنایی ۱۷۵۰ نیت نسل گذشته شاهد حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت هستیم.

مشخصات فنی زد فولد 6

قلب تپنده گلکسی زد فولد 6 تراشه پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 است. این تراشه ۴ نانومتری از ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد که شامل یک هسته کورتکس X4 با فرکانس ۳.۳۹ گیگاهرتز، چهار هسته کورتکس A720 با فرکانس ۳.۳۱ گیگاهرتز ، دو هسته کورتکس A720 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز و ۲ هسته کورتکس A520 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز می‌شود.

گلکسی زد فولد 6

بهترین پردازنده کواکلام نیز در کنار ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ، ۵۱۲ گیگ و یا ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 4.0 قرار گرفته است. متاسفانه همانند اکثر گوشی‌های پرچمدار جهان پشتیبانی از کارت حافظه در لیست مشخصات این گوشی دیده نمی‌شود؛ بنابراین باید در انتخاب حافظه مناسب دقت کنید. سامسونگ ادعا می‌کند که گلکسی زد فولد 6 برای تفریج نیز یک گجت مناسب است. مهندسان سامسونگ توانسته‌اند تجربه بازی را روی گوشی تاشو جدید خود بهبود ببخشد تا علاقه‌مندان به گوشی‌های گیمینگ سمت گلکسی جدید بیایند.

در بخش نرم‌افزاری نیز شاهد حضور اندروید 14 به‌همراه نسخه ۶.۱ رابط کاربری وان یو آی هستیم. سامسونگ قابلیت‌های جذاب Galaxy AI را هم برای صفحات تاشو بهینه‌سازی کرده تا کاربران گلکسی زد فولد جدید بهترین تجربه ممکن را داشته باشند.

گوشی سامسونگ

حالا کاربران می‌توانند صدای استاد را در کلاس درس ضبط کنند تا گلکسی با هوش مصنوعی یک جزوه مرتب تهیه کند. در گام بعدی نیز می‌توانید خلاصه نکات جزوه را از هوش مصنوعی سامسونگ بخواهید. همچنین سامسونگ قابلیت ترجمه همزمان را به گلکسی زد فولد 6 اضافه کرده است.

بدین‌ترتیب اگر در مسافرت یا یک کنفرانس خارجی باشید، گلکسی به‌صورت لحظه‌ای جملات خارجی را تشخیص داده و ترجمه می‌کند. متن اصلی در قسمت بالایی صفحه تاشو و ترجمه نیز در قسمت پایینی نمایش داده می‌شود. دیگر قابلیت جذاب گلکسی AI به تصاویر مربوط می‌شود. شما می‌توانید با قلم اس پن سامسونگ روی هر قسمتی از تصویر یک دایره بکشید تا گوگل نتایج مرتبط با آن را نمایش دهد.

گوشی سامسونگ

همچنین همانند سال‌های گذشته قابلیت سامسونگ DeX نیز در اختیار کاربران خواهد بود تا بتوانند تجربه‌ اجرای برنامه‌ها در حالت دسکتاپ را داشه باشند. از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به اسپیکرهای استریو تنظیم‌شده توسط AKG، حسگر اثر انگشت در بدنه کناری و پشتیبانی از UWB اشاره کرد.

دوربین

در بدنه پشتی Galaxy Z Fold 6 شاهد حضور همان ترکیب سه‌گانه آشنا هستیم. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، لرزشگر اپتیکال و پیکسل‌های ۱.۰ میکرومتری وظیفه اصلی تصویربرداری را بر عهده دارد. این دوربین می‌تواند فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و 1080p با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه را در اختیار شما قرار دهد.

گوشی سامسونگ

در کنار دوربین اصلی شاهد حضور دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، میدان دید ۱۲۳ درجه و پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری هستیم. برای زوم کردن روی سوژه‌ها نیز دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 دیده می‌شود. این دوربین زوم ۳ برابری اپتیکال و زوم ۳۰ برابری ترکیبی را برای شما به‌ ارمغان خواهد آورد.

سامسونگ ادعا مي‌کند که در بخش نرم‌افزاری تغییرات زیادی را ایجاد کرده است تا گلکسی زد فولد 6 نسبت به گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 کیفیت تصاویر بسیار بهتری داشته باشد. یکی از مهمترین تغییرات ایجاد شده موتور پردازشی ProVisual Engine نام دارد. پروویژوال انجین ماهیت عکس را بررسی می‌کند تا بتواند هنگام زوم کردن جزئیات را افزایش داده و نویز را به‌صورت طبیعی‌تری حذف کند.

گلکسی زد فولد 6

برای عکاسی سلفی نیز دو دوربین در اختیار شما خواهد بود. نمایشگر بیرونی میزبان یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است و نمایشگر داخلی از یک دوربین ۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد. با توجه به اینکه دوربین دوم زیر نمایشگر قرار گرفته است، نمی‌توان انتظار کیفیت بالایی از آن داشت.

باتری و شارژ

متاسفانه سامسونگ نتوانسته ظرفیت باتری گلکسی زد فولد 6 را افزایش دهد و همچنان شاهد یک باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هستیم. هرچند شرکت کره‌ای ادعا می‌کند که موفق شده با بهینه‌سازی‌های گسترده وضعیت را بهبود ببخشد.

به‌همین‌خاطر جدیدترین عضو گوشی‌های تاشو سامسونگ حالا می‌تواند ۲ ساعت بیشتر از نسل گذشته ویدیو پخش کند. هنگام وبگردی با اینترنت 4G LTE نیز ۱ ساعت زمان بیشتری خواهید داشت. پس از آن سیستم شارژ سریع ۴۵ وات در اختیار شما خواهد بود. همچنین شما می‌توانید از شارژ بی‌سیم ۱۵ وات استفاده کنید. گلکسی زد فولد جدید از شارژ معکوس ۴.۵ وات هم پشتیبانی می‌کند.

قیمت

سامسونگ قصد دارد گلکسی زد فولد‌ 6 را در سه رنگ آبی، صورتی و نقره‌ای روانه بازار کند. طبیعتا قیمت گوشی تاشو سامسونگ در بازارهای مختلف و با توجه به میزان حافظه داخلی فرق خواهد داشت. هرچند قیمت مدل پایه از ۱۷۰۰ دلار آغاز می‌شود.

نظر شما درباره سامسونگ گلکسی زد فولد 6 چیست؛ آیا زمان خرید یک گوشی تاشو رسیده است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*