مخالفت مجلس با افزایش قیمت اسنپ و تپسی

مجلس اجازه افزایش قیمت اسنپ و تپسی را نداد

در حالی که ادارات مالیات به دنبال دریافت ارزش افزوده از کاربران تاکسی های اینترنتی هستند، مجلس با افزایش قیمت اسنپ و تپسی مخالفت می‌کند.

حذف گزینه عجله دارم از اسنپ و تپسی و حواشی مختلفی که این اتفاق در پی داشت، جزو سوژه‌های اخبار داخلی طی چند ماه اخیر بودند. اخیراً هم ادارات مالیات با صدور ابلاغیه جدید به تاکسی های اینترنتی خواستار دریافت ارزش افزوده از مردم شده‌اند که به نظر می‌رسد مجلس شورای اسلامی مخالف آن است. یکی از نمایندگان مجلسی از مخالفت نمایندگان با این اقدام گفت و روی جلوگیری از افزایش قیمت اسنپ و تپسی جهت حمایت از مصرف‌کنندگان تاکید کرد.

مجلس کشور، مخالف افزایش قیمت اسنپ و تپسی

رضا حاجی‌پور، نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران ضمن اشاره به حمایت مجلس دوازدهم از کسب‌وکارهای اینترنتی، افزایش 10 درصدی کرایه تاکسی های اینترنتی به‌جای دریافت غیرقانونی مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی را خلاف قانون مصوب مجلس در سال 1387 خواند. او همچنین گفت که مجلس مخالف این اقدام است و در راستای حفظ حقوق عامه مردم تمام‌قد تلاش خواهد کرد.

حاجی‌پور خاطرنشان کرد ادارات مالیات در حالی ابلاغیه برای دریافت ارزش افزوده به پلتفرم‌های تاکسی اینترنتی ارسال کرده‌اند که بخشنامه اختصاصی مبنی بر معافیت مسافران از پرداخت ارزش افزوده به تاکسی های اینترنتی ارائه شده است.

مخالفت مجلس با افزایش قیمت اسنپ و تپسی

نماینده آمل در وصف اهمیت تاکسی های اینترنتی، اشاره کرد که سوق پیدا کردن مردم از خودروهای شخصی به تاکسی های اینترنتی برای حمل و نقل روزانه درون و برون‌شهری به نفع مدیریت کلان کشور و توسعه اقتصاد دیجیتال است. به گفته او، از حدود 100 میلیون سفر درون و برون‌شهری روزانه، 70 تا 75 درصد را خودروهای شخصی به خود اختصاص داده‌اند که نه از دستورالعمل مشخصی پیروی می‌کنند و نه نظارتی روی آن‌ها از سوی هیچ سازمانی صورت می‌گیرد. در این بین فقط 5 تا 10 درصد سفرها به تاکسی های آنلاین تعلق دارد که رفته‌رفته در حال افزایش است.

رضا حاجی‌پور می‌گوید افزایش قیمت اسنپ و تپسی، گرانی به شکل مستقیم و غیرمستقیم و همچنین راندن مجدد مردم به سمت سفر با خودروهای شخصیِ بدون نظارت را به دنبال دارد.

در گجت نیوز بخوانید:
اولین واکنش پزشکیان به فیلترینگ، بعد از انتخاب توسط مردم وضعیت اینترنت و فیلترینگ در دولت پزشکیان چه تفاوتی با دولت جلیلی دارد؟ ایران خودرو و سایپا در انتظار تایید افزایش قیمت هستند آیا دولت پزشکیان واردات لوازم خانگی به ایران را آزاد می‌کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*