تاریخ رسمی افزایش نرخ جرائم رانندگی اعلام شد؛ از این تاریخ به بعد تخلف کنید، نقره داغ می‌شوید

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور تاریخ رسمی افزایش نرخ جرائم رانندگی را اعلام کرد. از این تاریخ به بعد تخلف کنید، نقره داغ می‌شوید.

برای جلوگیری از تخلفات بیش از اندازه برخی رانندگان جدولی برای افزایش نرخ جرایم رانندگی منتشر شده که تا کنون اجرا نشده بود ولی گویا از هفته آینده ( 23 تیر 1403) قرار است مصوبه جدید جرائم رانندگی اجرا شود.

افزایش نرخ جرائم رانندگی

تاریخ رسمی افزایش نرخ جرائم رانندگی اعلام شد

همانطور که می‌دانید در چند هفته گدشته خبر افزایش جرائم رانندگی منتشر شده بود، ولی تاریخ رسمی آن مشخص نبود. حال سردار محمدباقر سلیمی خبر به مصوبه افزایش نرخ جرایم رانندگی اشاره و گفته است:

کنترل تخلفات رانندگی و اجرای مقررات یکی از ارکان اساسی انضباط و ایمنی ترافیک در سطح جهان است، بر همین اساس در مواد ۲۱ و۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، جدول جرایم رانندگی پیش بینی گردیده و باهدف توسعه انضباط ترافیک، پیشگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی و ارتقا ایمنی تردد پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای شرح وظایف قانونی با استفاده از روش‌های سنتی و هوشمند نسبت به کنترل تخلفات اقدام می‌کند.

همچنین وی گفت: طبق شواهد و اسناد قانونی، قانونگذاران برای حفظ کردن آثار بازدارنگی و جریمه های رانندگی براساس نرخ تورم سالانه، تعدیل جرایم رانندگی را پیش بینی کرده‌اند.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا اعلام کرده که در پس از بررسی‌های کارشناسی و تحلیل وضعیت رفتاری ترافیکی و تصادف‌ها در خردادماه سال 1403، جدول جدید جرایم رانندگی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های قانونی، شرایط اجتماعی و زیرساختی طراحی شده است.

همچنین او خاطر نشان کرد، گاهی ممکن است کوچک‌ترین یا ساده‌ترین تخلفات رانندگی منجر به یک حادثه تلخ و سنگین شود. از این رو نباید هرگونه تخلفی را کم اهمیت جلوه داد.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا در پایان افزود: امیدواریم با پیوستن همه هم‌وطنان عزیزان به پویش، شاهد رفتار‌های مطلوب ترافیکی در رانندگی باشیم و افزایش نرخ جرایم رانندگی دلیلی برای کمترشدن تخلفات جان‌باختگان ناشی از آن باشد.

پیشینه خبر:
ایران خودرو و سایپا در انتظار تایید افزایش قیمت هستند معاینه فنی موتورسیکلت هم در ایران الزامی شد + جزئیات

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*