زیباترین خودروهای فراری

زیباترین خودروهایی که فراری تا کنون طراحی کرده

فراری، در کنار سریع‌ترین و قوی‌تری سوپرخودروهای تاریخ تعدادی از زیباترین خودروهای جهان را نیز طراحی کرده است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به 10 مورد از زیباترین خودروهای تاریخ فراری.

خودروهای فراری همواره از حیث عملکرد و طراحی در میان تمامی اتومبیل‌های دنیا سرآمد بوده‌اند؛ به‌طوری که در چند دهه گذشته تقریبا هیچ‌یک از خودروسازانی که سودای رقابت با این کمپانی را داشتند نتوانستند به توفیق چندانی برسند. در کنار قدرت فنی شگفت‌انگیز خودروهای فراری، آنچه اتومبیل‌های این خودروساز لوکس ایتالیایی را به محصولاتی منحصربفرد تبدیل می‌کند طراحی بصری خیره‌کننده‌شان است که نمونه‌شان در هیچ‌جا دیده نشده است. امروز قصد داریم در بخش اخبار خودرو گجت نیوز تعدادی از زیباترین خودروهای فراری را به‌طور مختصر معرفی نموده و بررسی کنیم.

10 مورد از زیباترین خودروهای تاریخ کمپانی فراری

لیست امروز دربرگیرنده ده مورد از خودروهای فراری است که به‌خاطر طراحی منحصربفردشان در تاریخ صنعت خودروسازی ماندگار شده‌اند. برخی از این مدل‌ها مدرن هستند؛ اما برخی دیگر ریشه در تاریخ این اتومبیل‌ساز دارند.

فراری دینو 246 جی تی

یکی از جذاب‌ترین خودروهای تاریخ فراری، مدل Dino 246 GT است که توسط برند Dino، یکی از زیرمجموعه‌های فراری که روی ساخت موتورهای سبک‌تر و کم‌حجم‌تر متمرکز بود تولید شده است. طراحی این خودرو نمونه‌ای اصلاح‌شده از مدل Dino 206 GT است که توسط پینانفارینا طراحی شده است.

فراری دینو 246 جی تی

مدل 246 GT برای نخستین بار در سال 1969 روانه بازار شد و تا سال 1974 حدود 2478 دستگاه از آن تولید شد. موتور V6 این خودرو به سمت عقب متمایل بود و ظاهری متفاوت از تمامی محصولات دیگر فراری در آن زمان به این خودرو بخشیده بود. طراحی منحصربفرد و خطوط کلاسیک بدنه دینو 24 جی تی آن را به یکی از برترین خودروهای کلاسیک تاریخ و یکی از زیباترین خودروهای فراری تولید شده در صنعت اتومبیل‌سازی تبدیل می‌کند.

فراری F12TdF

یکی از مهم‌ترین تغییرات بنیادی در ساختار کمپانی فراری در سال‌های اخیر واگذاری کمتر طراحی اتومبیل‌ها به طراحان خارجی و تکیه بر استودیوهای طراحی داخلی خود موسوم به Ferrari Styling Centre است. این رویکرد منجر شده شرکای قدیمی فراری در طراحی مثل پینانفارینا رفته‌رفته به حاشیه هدایت شده و دخالت کمتری در ساخت اتومبیل‌های فراری داشته باشند. فراری F12TdF یکی از نخستین نتایج این رویکرد جدید فراری است که به‌طور کامل توسط خود این کمپانی طراحی شده است.

زیباترین خودروهای فراری

شمای کلی این خودرو بسیار شبیه به مدل F12 برلینتاست؛ اما با تغییرات ساختاری منحصربفر توانسته ظاهری تهاجمی‌تر با آیروداینامیک بهتر داشته باشد. نام این خودرو، ادای دینی به رقابت‌های تور دو فرانس است و به توانمندی‌های آن هم در جاده‌ها و هم مسیرهای خاکی اشاره دارد.

فراری 250 GT SWB Speciale Aerodinamica

تهیه لیستی از زیباترین خودروهای فراری بدون یکی از مدل‌های سری فراری 250 امکان‌پذیر نیست. با وجود آن که اختلافات زیادی بین این که کدام مدل از سری 250 جذاب‌ترین طراحی را دارد وجود دارد، اما مدل SWB Speciale Aweodinamica احتمالا جذاب‌ترین و بهترین مدل از این سری به شمار می‌رود.

فراری 250 جی تی

طراحی بخش جلوی این خودرو بسیار شبیه به سایر مدل‌های سری 250 است؛ با این وجود طراحی قسمت پشت و چراغ‌های عقب چسبیده به سپر آن، ظاهری منحصربفرد به این مدل فراری بخشیده است. همچنین طراحی کابین و حتی صندوق عقب این خودرو نیز با توجه ویژه به جزئیات و با استفاده از بهترین مصالح انجام شده است.

این سوپر خودروی جذاب در تنها سه نسخه ساخته شده و صرفا در اختیار مشتریان خاص فراری قرار گرفته است.

فراری اف 40

فراری اف 40 یکی از تاثیرگذارترین خودروهای تاریخ فراری به شمار می‌رود که در تنها 1311 دستگاه تولید شده و از جمله خواستنی‌ترین اتومبیل‌های کلاسیک حال حاضر دنیاست. مدل F40 همچنین آخرین مدل از اتومبیل‌های سوپر اسپرت فراری است که به‌طور مستقیم تحت نظارت انزو فراری افسانه‌ای ساخته شده است.

فراری F40

با وجود آن که F40 به‌نوعی دنباله مدل 288 GTO به شمار می‌رود؛ اما خودرویی کاملا متفاوت بوده و طراحی منحصربفرد خود را دارد. پینانفارینا برای طراحی این خودرو شاهکار کرده و در عین سادگی ظاهری شگفت‌انگیز به این خودرو بخشیده است. در ساخت فراری اف 40 به‌طور کلی تنها 11 پانل کامپوزیتی به کار رفته که ضمن سبک‌تر کردن خودرو، دسترسی ساده به موتور را نیز فراهم می‌کند.

فراری 250 GT Lusso Berlinetta

فراری 250 لوسو برلینتا آخرین مدل از سری خودروهای شگفت‌انگیز 250 فراری است که نسبت به سایر مدل‌ها ظاهری اسپرت‌تر و لوکس‌تر دارد. موتور به کار رفته در این خودرو V12 و سه لیتری بوده و سرعت و شتاب‌گیری استثنایی برای آن به ارمغان می‌آورد.

زیباترین خودروهای فراری

ظاهر این خودرو با سایر مدل‌های سری 250 متفاوت بود و علیرغم برچسب GT که در نامش مشاهده می‌شد، ظاهر جمع و جورتر و تهاجمی‌تری داشت. مدل Lusso Berlinetta به‌خوبی توانسته بود بهترین قابلیت‌های لوکس و اسپرت مدل‌های مختلف 250 را گردهم آورده و به یکی از پرطرفدارترین مدل‌های تاریخ فراری تبدیل شود.

تصویری که در بالا مشاهده می‌فرمایید، یکی از مدل‌های باقیمانده از 250 GT Lusso Berlinetta است که در سال 2018 با قیمت یک میلیون دلار به فروش رسید.

فراری 288 GTO

ابرخودروی خاطره‌انگیز فراری 288 GTO قرار بود نماینده این خودروساز در رقابت‌های رالی گروه B باشد. با این وجود ممنوعیت این مسابقات در دهه 80 باعث شد که چنین اتفاقی رخ ندهد. در عوض 288 GTO توانست به یکی از جریان‌سازترین اتومبیل‌های فراری تبدیل شود که تنها در 272 دستگاه روانه بازار شده و محصولی فوق‌العاده کمیاب به شمار می‌رفت.

اتومبیل Ferrari GTO 288

فراری 288 GTO که در اصل دنباله‌ای برای مدل خاطره‌ساز 250 GTO به شمار می‌رفت تنها در رنگ قرمز به بازار عرضه شد و تمام اجزای آن با دست سرهم‌بندی شده بود. همین ظرافت در طراحی باعث شد مدل GTO 288 به یکی از زیباترین خودروهای تاریخ فراری تبدیل شده و جذابیتی فراتر از هر خودروی دیگر این اتومبیل‌ساز داشته باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
شگفت انگیزترین خودروهای دست ساز تاریخ + عکس

فراری لافراری

فراری لافراری از دو جنبه یکی از ماندگارترین خودروهای تاریخ این خودروساز به شمار می‌رود. نخستین آنکه این مدل عنوان اولین سوپرخودروی پلاگین هیبرید با لوگوی اسب رقصان را از آن خود کرده و دوم آن‌که در کنار پورشه 918 اسپایدر و مک لارن P1 تشکیل‌دهنده «سه‌گانه مقدس» دنیای ابرخودروها هستند.

زیباترین خودروهای فراری

آن‌چه بیش از همه در طراحی لافراری جلب توجه می‌کند، آیروداینامیک شگفت‌انگیز و بی‌نقص آن است. از سوی دیگر، تعبیه یک موتور الکتریکی در بدنه‌ای که از نظر ابعاد و اندازه تفاوت چندانی با مدل‌های انزو و سایر خودروهای احتراق داخلی فراری ندارد نیز دیگر دستاورد بزرگی است که در نهایت باعث شده LaFerrari علاوه بر این که پیشرفته‌ترین سوپرخودروی فراری به شمار می‌رود، دی ان ای طراحی محصولات این خودروساز را نیز به‌طور کامل در خود داشته باشد.

فراری 500 سوپرفست سری 2

سری خودروهای فراری 500 نیز از جمله کمیاب‌ترین اتومبیل‌های این خودروساز به شمار می‌روند که با بهره بردن از یک موتور V12 بسیار قدرتمند در صدد برطرف کردن ایرادات جزیی مدل 250 GT بودند. این خودرو در تنها 37 دستگاه تولید شد و پینانفارینا، همراه قدیمی فراری بار دیگر عهده‌دار مسئولیت طراحی آن بود.

فراری 500 سوپرفست

از منظر طراحی، فراری 500 سوپر فست سری 2 یکی از خاص‌ترین محصولات فراری است که با جلوپنجره‌ای بیضی‌شکل و کاپوت برآمده ظاهری متفاوت از سایر مدل‌های آن زمان داشت. نمونه‌ای از این خودرو که در تصویر بالا مشاهده می‌فرمایید با قیمت 1.93 میلیون دلار در یک حراجی به فروش رسیده است.

فراری 488 پیستا

قدرت بیش از 700 اسب بخاری فراری 488 پیستا در کنار تعبیه قدرتمندترین موتور V8 فراری تا آن زمان باعث می‌شود عدم توجه به طراحی این خودرو چندان باعث نارضایتی رانندگان نشود. با این وجود فراری در طراحی این سوپرکار نیز سنگ تمام گذاشت و یکی از زیباترین خودروهای تاریخ خود را تولید کرد.

فراری 488 پیستا

مدل 488 Pista یکی از آیرودینامیک‌ترین خودروهایی‌ست که تا کنون طراحی شده و تمامی المان‌های آن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قدرت بالا و سرعت باورنکردنی‌اش را به رخ بکشند. البته شاید طراحی این خودرو به اندازه برخی مدل‌های کلاسیک افسانه‌ای فراری فاخر نباشد؛ اما همچنان یکی از جذاب‌ترین طراحی‌های مدرن طراحان این کمپانی را به مشتریان ارائه می‌دهد.

فراری 250 جی تی کابریولت سری 2

کمتر خودروی اسپرتی در تاریخ قادر است از نظر جذابیت بصری با فراری 250 GT Cabriolet رقابت کند. طراحی این خودرو بار دیگر توسط پینانفارینا انجام شده و در زیر کاپوت کشیده آن نیز یک موتور سه لیتری V12 تعبیه شده است.

زیباترین خودروهای فراری

همانند سایر اعضای خانواده Ferrari 250 طراحی مدل Cabriolet نیز در گذر زمان نه تنها قدیمی نشده، بلکه حس وقار و کلاسیک بیشتری به رانندگان القا کرده و باعث ارزشمندتر شدن آن شده است. تصویری که در بالا مشاهده می‌فرمایید، نمونه‌ای از این خودروست که اخیرا در حراجی Bonhams با قیمت 1.68 میلیون دلار به فروش رسیده است. این خودرو به‌حق یکی از بهترین اتومبیل‌هایی‌ست که فراری تا کنون تولید کرده است.

در گجت نیوز بخوانید:
سریع ترین خودروهای تاریخ فراری؛ صفر تا صد در یک چشم به هم زدن! جذاب ترین خودروهای کلکسیون سلبریتی ها که هوش از سر شما خواهند پراند! بهترین خودروهای فراری در کل دوران؛ اسب های وحشی ایتالیایی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*