نوت پد ویندوز

این دو قابلیت مهم پس از 41 سال به نرم افزار نوت پد ویندوز اضافه شدند

مایکروسافت پس از گذشت 41 سال دو قابلیت جدید و کاربردی را به نوت پد ویندوز اضافه کرد. این دو قابلیت سال‌هاست که در مایکروسافت ورد حضور دارند.

پس از گذشت 41 سال از عمر نرم افزار نوت پد در ویندوز دو قابلیت مهم اصلاح خودکار (Autocorrect) و چک کردن اسپل (Spellcheck) به این نرم افزار اضافه شدند. این قابلیت‌ها پیش‌تر در نرم افزاری WordPad قابل استفاده بودند. با این وجود به دلیل حذف این نرم افزار خاطره‌انگیز از ویندوز، نوت پد قرار است با تجهیز به این قابلیت‌ها جایگزین ورد پد در ویندوز 11 شود.

اسپل‌چک در نوت پد ویندوز؛ چرا اینقدر دیر؟

مایکروسافت در ماه مارس 2024 به‌طور رسمی افزوده شدن قابلیت‌های Autocorrect و Spellcheck به نرم افزار نوت پد را تایید کرد و از ماه بعد شروع به ارائه این بروزرسانی نمود. البته در گذشته نوت پد تغییرات بصری متعددی را تجربه کرده؛ اما عملکرد آن از زمان انتشار اولیه‌اش حدود 41 سال پیش تقریبا دست‌نخورده باقی مانده بود.

اسپل چک Notepad

حذف نرم افزار ورد پد از ویندوز ظاهرا به نفع نوت پد شده؛ چراکه پس از این اتفاق، Notepad به مرکز توجهات مایکروسافت تبدیل شده است. در کنار قابلیت‌های گفته‌شده، نوت پد همچنین از مد تیره هم پشتیبانی کرده و امکان نمایش محتوا در تب‌های مختلف را به دست آورده است. از سوی دیگر، افزوده شدن تاریخچه (History) و ادغام با کوپایلوت نیز از دیگر ویژگی‌های جدیدی است که نوت پد برای جایگزینی WordPad به آن‌ها مجهز شده است.

بد نیست بدانید که ورد پد برای نخستین بار در سال 1983 تحت نام Multi-Tool Notepad به ویندوز افزوده شد. این نرم افزار نسخه‌ای ساده‌تر و ابتدایی‌تر از Word بود که تنها امکاناتی پایه‌ای مثل امکان بولد کردن متون یا خط کشیدن زیر آن‌ها را برای کاربران فراهم می‌کرد. با این وجود امکان تعامل با این نرم افزار از طریق ماوس، مهم‌ترین دلیلی بود که باعث شد مایکروسافت آن را در سیستم عامل ویندوز تعبیه کند.

نوت پد ویندوز

به این ترتیب پس از دریافت بروزرسانی جدید ویندوز می‌توانید خطوط بریده قرمز رنگی که زیر غلط‌های تایپی در مایکروسافت ورد را مشاهده می‌کنید در نوت پد ویندوز نیز ببینید و از قابلیت اصلاح خودکار نیز بهره‌مند شوید.

در گجت نیوز بخوانید:
دهن کجی کاربران به مایکروسافت: مهاجرت کاربران از ویندوز ۱۱ به ویندوز ۱۰ و کاهش سهم این سیستم عامل از بازار یکی از کاربردی‌ترین نرم افزارها به ویندوز ۱۱ خواهد آمد پرتکرارترین مشکلات ویندوز ۱۱ و راهکار برطرف برطرف کردن آن‌ها

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*