ویندوز 11 مهاجرت

دهن کجی کاربران به مایکروسافت: مهاجرت کاربران از ویندوز 11 به ویندوز 10 و کاهش سهم این سیستم عامل از بازار

طبق آمار جدید موجود از سهم نسخه‌های مختلف Windows از بازار رایانه‌های شخصی، بخش عمده‌ای از کاربران ویندوز 11 به ویندوز 10 مهاجرت کرده‌اند! آیا مایکروسافت قادر به تغییر دادن این روند خواهد بود یا خیر؟

بر اساس آمار و اطلاعات جدید منتشر شده از بازار دستگاه‌های ویندوزی در جهان، مایکروسافت همچنان در ترغیب مشتریانش به استفاده از ویندوز 11 با مشکلات جدی روبروست! اطلاعات جدیدی که موسسه آماری Statcounter در این خصوص منتشر کرده حاکی از ان است که سهم جدیدترین سیستم عامل ویندوز در بازار در مقایسه با نسل قبلی، ویندوز 10، کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

آمار جدید از بازار سیستم عامل ویندوز حاوی چه اطلاعاتی هستند؟

طبق تحلیل‌ها و گزارشاتی که موسسه Statcounter منتشر کرده، پس از آن که سهم ویندوز 11 از کل بازار سیستم عامل Windows در فوریه 2024 به بالاترین حد خود، یعنی 28.16 درصد رسید؛ بازار این سیستم عامل با افت چشمگیری روبرو شده و اکنون به زیر 26 درصد رسیده است!

سیستم عامل Windows 11

به‌طور دقیق‌تر، طی بازه یک ماهه مارس تا آوریل 2024، این سیستم عامل افتی یک درصدی در محبوبیت را شاهد بوده و سهم آن از 26.68 درصد به 25.65 درصد رسیده است. به نظر می‌رسد بخش بزرگی از این افت سهم ویندوز 11 به دلیل مهاجرت کاربران این سیستم عامل به ویندوز 10 باشد که اکنون در هشتمین سال از زندگی اش به سر می‌برد. در همین راستا، سهم ویندوز 10 از بازار، برای نخستین بار از ماه سپتامبر 2023 از 70 درصد عبور کرده است.

جالب است بدانید که ویندوز 7 هم علیرغم اتمام پشتیبانی و عدم فعالیت توسعه‌دهندگان و خدمات جانبی همچنان حضور پرفروغی در بازار سیستم عامل PC ها داشته و با افتی 0.04 درصدی، اکنون صاحب 3 درصد از بازار دستگاه‌های ویندوزی در دنیاست. بد نیست بدانید که مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 7 را ابتدای سال 2023 میلادی متوقف کرد و علیرغم حضور برخی توسعه‌دهندگان در این سیستم عامل، پشتیبانی توسعه‌دهندگان از نرم افزارهای این سیستم عامل نیز عملا متوقف شده است.

مایکروسافت چگونه قصد دارد مانع مهاجرت کاربران ویندوز 11 به ویندوز 10 شود؟

کمپانی ردموندی قصد دارد با رونمایی قریب‌الوقوع از قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی در ویندوز 11 نه تنها مانع مهاجرت کاربران این سیستم عامل به ویندوز 10 شود؛ بلکه افراد جدیدی را نیز به استفاده از آن ترغیب کند.‌ در این میان البته برخی شایعات حاکی از آن هستند که تعدادی از قابلیت‌های AI ویندوز 11 تنها روی کامپیوترهای با سخت افزارهای جدیدتر قابل اجرا خواهند بود! اگر این شایعات به واقعیت تبدیل شوند، کاربران کامپیوترهای قدیمی احتمالا همچنان تصمیم به استفاده از ویندوز 10 گرفته و قید ارتقا به ویندوز 11 را خواهند زد. بنابراین نمی‌توان به‌طور قطع مطمئن بود که آپدیت 24H2 ویندوز 11 باعث افزایش چشمگیر سهم این سیستم عامل از بازار خواهد شد یا خیر!

ویندوز 11 مهاجرت

در همین زمینه بد نیست بدانید که پشتیبانی رسمی مایکروسافت از ویندوز 10 در ماه اکتبر سال 2025 به اتمام خواهد رسید. بنابراین کاربران این سیستم عامل حدودا 19 ماه فرصت دارند تا در خصوص مهاجرت به ویندوز 11، ارتقای کامپیوتر خود یا استفاده از یک سیستم عامل از مد افتاده و قدیمی تصمیم‌گیری کنند. در همین حین، مایکروسافت همین الان هم با نمایش تبلیغات و بنرهایی کاربران ویندوز 10 را به ارتقا به ویندوز 11 ترغیب می‌کند.

مایکروسافت امکان ارتقا از ویندوز 10 به ویندوز 11 را به‌طور رایگان در اختیار کاربران این سیستم عامل قرار داده است. با این وجود به نظر می‌رسد حتی این مساله نیز نتوانسته شور و اشتیاق لازم را در کاربران ایجاد کند.

در گجت نیوز بخوانید:
پرتکرارترین مشکلات ویندوز ۱۱ و راهکار برطرف برطرف کردن آن‌ها پروژه اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۱ شکست خورد! آپدیت جدید ویندوز ۱۱ با این باگ عجیب کاربران را شوکه کرده است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*