باگ ناپدید شدن تسکبار در آپدیت جدید ویندوز 11

آپدیت جدید ویندوز 11 با این باگ عجیب کاربران را شوکه کرده است

آپدیت جدید ویندوز 11 باگی را به‌همراه دارد که محل بحث کاربران شده است؛ اما این مشکل به روزرسانی جدید سیستم عامل Windows 11 دقیقاً چیست؟

مایکروسافت به‌تازگی آپدیتی جدید برای سیستم عامل ویندوز 11 منتشر کرد و بنا به آخرین اخبار تکنولوژی، عده‌ای از کاربران با دانلود و نصب این آپدیت به باگی عجیب و غریب برخورده‌اند. کاربران مختلف گزارش داده‌اند که این باگ به وجود آمده در اثر به‌روزرسانی جدید باعث ناپدید شدن تسکبار (نوار پایین صفحه در سیستم عامل ویندوز) می‌شود.

ناپدید شدن تسکبار، باگ آپدیت جدید ویندوز 11

باگ ناپدید شدن تسکبار در آپدیت جدید ویندوز 11

مدتی قبل پچ جدید شماره KB5034765 برای نسخه‌های 23H2 و 22H2 ویندوز 11 منتشر شد. به گفته برخی از کاربران در بخش دریافت بازخورد مایکروسافت و همچنین تردی در ردیت، بعد از این‌که این به‌روزرسانی را دانلود کرده‌اند، تسکبار به‌صورت کامل از صفحه محو شده است؛ موضوعی که احتمالاً در ابتدا کاربر را شوکه می‌کند.

یکی از کاربران در ردیت اعلام کرد که پس از نصب آپدیت جدید در هر دو کامپیوتر آن با ویندوز 11 نسخه 23H2 تسکبار ناپدید شد و فقط با پایان دادن به Explorer در بخش مدیریت فعالیت‌ها (تسک منجر) توانست این مشکل را حل کند. کاربر دیگری هم در جواب گفت که در ابتدا فکر می‌کرد مشکلی دیگر به وجود آمده، اما با حذف این آپدیت جدید ویندوز 11 باگ مذکور هم برای او رفع شد. به گفته او، زمانی که با این باگ مواجه شده بود، فایل اجرایی Explorer اصلاً در تسک منجر قابل مشاهده نبود.

با ناپدید شدن تسکبار بعد از نصب به‌روزرسانی جدید Windows 11، کاربران از دسترسی به برنامه‌های پین شده، مشاهده بخش نوتیفیکیشن‌ها، دسترسی به Quick Settings و… بازمانده‌اند.

البته در عین حال، خیلی از کاربران در ردیت اظهار داشته‌اند که با نصب آپدیت جدید سیستم عامل مایکروسافت با هیچ مشکلی روبه‌رو نشده‌اند. در واقع، نمی‌توان به‌طور دقیق ارزیابی کرد که این باگ چقدر فراگیر است و چقدر از کاربران را در بر می‌گیرد. مایکروسافت هم حداقل تا زمان نگارش این مطلب درباره این مشکل صحبتی به میان نیاورده است.

به نظر می‌رسد پس از گذشت مدتی، تسکبار مجدداً برای کاربران ظاهر می‌شود. با این حال، در صورتی که کماکان این اتفاق نیفتد، کاربران مجبور به حذف آپدیت جدید ویندوز 11 خواهند بود تا زمانی که مایکروسافت راهکاری برای آن ارائه بدهد.

در نهایت جای اشاره دارد که نسل جدید ویندوز، توسعه یافته بر پایه پلتفرمی تحت عنوان جرمانیوم اواسط سال 2024 منتشر می‌شود. البته این نسخه با ویندوز ۱۲ تفاوت دارد و قرار است با لپ‌تاپ‌های جدیدی که از هوش مصنوعی مایکروسافت و چیپست اسنپدراگون ایکس الیت بهره می‌برند در دسترس قرار بگیرد.

همچنین بخوانید:
۱۱ قابلیت ویندوز ۱۱ که عملکرد کامپیوتر شما را دگرگون می‌کنند ۵ مورد از مهم ترین شکایت های کاربران از ویندوز ۱۱ ۵ قابلیت فراموش شده ویندوز که باید از آن ها استفاده کنید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*