پورشه پانامرا هیبرید جدید

پورشه پانامرا هیبرید جدید از راه رسید؛ اما با کاهش قدرت!

از نسخه های هیبرید پورشه پانامرا نسل جدید رونمایی شد. پانامرا هیبرید 2024 هرچند با کاهش قدرت مواجه شده، کماکان شتاب فوق‌العاده بالایی دارد.

آذرماه گذشته از نسل جدید پورشه پانامرا پرده‌برداری شد. در آن زمان فقط نسخه‌های پایه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل و همچنین نسخه توربو E-Hybrid این خودرو لوکس آلمانی معرفی شده بودند. بنا به آخرین اخبار خودرو خارجی، پورشه حالا اقدام به معرفی نسخه‌های هیبرید دیگر پانامرا نسل سومی کرده است که البته برچسب «توربو» ندارند و به‌جای موتور 8 سیلندر قبلی، از یک موتور V6 توربوشارژ بهره می‌برند. در ادامه جزئیات آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

مشخصات فنی نسخه های هیبرید پورشه پانامرا نسل جدید

نمای جلو پورشه پانامرا هیبرید جدید

یکی از این نسخه‌ها که پانامرا 4 E-Hybrid نام دارد، پیشرانه‌ای متشکل از یک موتور بنزینی 2.9 لیتری و یک موتور الکتریکی را به کار می‌گیرد. این پیشرانه هیبرید روی هم رفته می‌تواند 463 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید کند. 4E Hybrid در مقایسه با نسخه قبلی 8 اسب بخار قدرت بیشتری تولید می‌کند، اما گشتاور تولیدی آن 50 نیوتون متر کاهش پیدا کرده است.

این سدان علی‌رغم وزن زیاد خود شتاب چشمگیری دارد و به‌طور دقیق‌تر، ظرف 3.9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد. این نسخه هیبرید پانامرا جدید حداقل روی کاغذ چند دهم ثانیه زودتر از نسخه قبلی تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد، ولی سرعت آن مثل گذشته سقف 280 کیلومتر بر ساعتی دارد.

نمای عقب پورشه پانامرا هیبرید جدید

نسخه هیبرید دیگر با نام 4S E-Hybrid حتی خروجی بیشتری تولید می‌کند و توانایی تولید قدرت 536 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتن متر را دارد. قدرت این نسخه 16 اسب بخار کمتر شده، اما گشتاور آن دست‌نخورده مانده است. این نسخه مثل نسل قبلی برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت به فقط 3.5 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن به 290 کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ البته در واقع پیش‌تر این نسخه حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعتی داشت.

همه نسخه‌های هیبرید پورشه پانامرا نسل جدید از باتری پک تازه‌ای برخوردارند که ظرفیت آن با افزایش 45 درصدی بدون افزایش اندازه فیزیکی به 25.9 کیلووات ساعت رسیده است. این باتری ارتقا یافته انرژی موتور برقی پرتوان‌تری را تامین می‌کند که حالا می‌تواند 187 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

کابین پورشه پانامرا هیبرید جدید

تخمین زده می‌شود پانامرا 4 E-Hybrid و پانامرا 4S E-Hybrid به ترتیب در حالت تمام الکتریکی 96 کیلومتر و 92 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کنند. در بخش فنی همچنین باید به این نکته اشاره کرد که پانامرا جدید به‌صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی با کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر مجهز است. نسخه‌های E-Hybrid این سدان لوکس حتی از سیستم Active Ride بهره می‌گیرند که با استفاده از پمپی هیدرولیک در هر کمک‌فنر، تکان خودرو در دست‌اندازها را به حداقل می‌رسند و سواری پایداری را در سرعت بالا فراهم می‌کند.

تاریخ عرضه و قیمت پانامرا E-Hybrid مدل 2024

نسخه‌های هیبرید نسل جدید پانامرا در پاییز 2024 به نمایندگی‌های خودروساز آلمانی پورشه در ایالات متحده راه پیدا می‌کنند. قیمت‌های پانامرا 4 E-Hybrid و پانامرا 4S E-Hybrid به ترتیب 115 هزار و 500 دلار و 126 هزار و 800 دلار تعیین شده است.

همچنین بخوانید:
پورشه ماکان تمام برقی با قدرت ۶۳۰ اسب بخار و شتاب ۳ ثانیه‌ای معرفی شد پورشه کاین توربو هیبرید معرفی شد؛ شاسی بلند ۷۳۰ اسب بخاری آلمانی ها داستان اولین پورشه تاریخ: یک خودرو نظامی و همه فن حریف

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*