ویندوز ۱۲

نسل جدید سیستم عامل ویندوز امسال منتشر می‌شود

با این که زمان زیادی از معرفی ویندوز ۱۱ نگذشته اما مایکروسافت به فکر معرفی نسل جدید این سیستم عامل در سال جاری میلادی است.

آخرین اخبار تکنولوژی نشان می‌دهند ردموندی‌ها در نیمه سال ۲۰۲۴ میلادی، نسخه بعدی ویندوز را معرفی خواهند کرد اما این نسخه، ویندوز ۱۲ نخواهد بود. این مورد توسط مدیرعامل شرکت کوالکام، کریستیانو آمون رسانه‌ای شده است. آمون اعلام کرده نسخه بعدی ویندوز مایکروسافت با لپ‌تاپ‌های ویندوزی مجهز به قابلیت‌های هوش مصنوعی مایکروسافت منتشر خواهد شد. قلب تپنده هوش مصنوعی این لپ تاپ‌ها، تراشه ایکس الیت اسنپدراگون خواهد بود.

آمون گفت:

ما در حال پیگیری تولید و عرضه به بازار محصولات با این چیپست (Snapdragon X Elite) هستیم که با نسخه بعدی ویندوز مایکروسافت مرتبط است دارای بسیاری از قابلیت های هوش مصنوعی ویندوز است… ما همچنان برای تاریخ اعلامی مایکروسافت که اواسط سال 2024 است آماده هستیم؛ زمانی که دوره بازگشت دانش‌آموزان به مدارس است

نسخه بعدی ویندوز بر روی یک پلتفرم جدید به نام جرمانیوم ساخته خواهد شد که عملکرد و امنیت بهتری را فراهم می کند. این پلتفرم برای کامپیوترهای ویندوزی مبتنی بر موتور هوش مصنوعی کوالکام طراحی شده است؛ پس احتمالا اکثر کاربران لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی ویندوزی فعلی نتوانند از این آپدیت استفاده کنند. با این حال جای نگرانی نیست چون اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند مایکروسافت پس از انتشار این آپدیت برای لپ‌تاپ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، در اواخر سال میلادی (سپتامبر به بعد) نسخه جدید ویندوز را برای دیگر کاربران ویندوز ۱۱ نیز منتشر کند.

ماهیت آپدیت بعدی؛ ویندوز ۱۲ یا ویندوز ۱۱ 24H2؟

ویندوز ۲۰۲۴

شاید در نگاه اول، نام ویندوز بعدی اهمیت زیادی نداشته باشد اما واقعیت این است که اگر نسخه هوش مصنوعی سیستم عامل مایکروسافت، ویندوز ۱۲ نام بگیرد، احتمالا باید منتظر پیش‌نیازهای سخت‌افزاری جدید، تغییرات ظاهری و فنی گسترده و اضافه شدن ویژگی‌های جدید باشیم. از سویی دیگر، اگر نسخه بعدی در قالب یک آپدیت و با نام 24H2 منتشر شود، سخت‌افزار‌هایی که ویندوز ۱۱ را بدون هیچ مشکلی اجرا می‌کنند می‌توانند از ویندوز ۱۱ 24H2 نیز استفاده کنند.

پاسخ ساده به این سوال این است که هنوز چیزهای زیادی در مورد نسخه بعدی ویندوز مشخص نیستند اما اما تمام شواهد فعلی نشان می‌دهد که نسخه بعدی، ویندوز ۱۱ ۲۴H2 خواهد بود. – اگرچه این امر احتمال انتشار ویندوز ۱۲ را کاملا از بین نمی‌برد و احتمالا ویندوز ۱۲ در سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد-

نسخه بعدی چه تفاوتی با آپدیت‌های معمولی ویندوز ۱۱ دارد؟

ویندوز ۲۰۲۴

آنچه مایکروسافت در نیمه اول امسال به بازار می‌آورد، یک پلتفرم جدید است که ویندوز روی آن ساخته شده است. این نگاه جدید به زیرساخت‌های سیستم‌عامل ویندوز Germanium نام دارد و کارهای زیادی را برای بهبود عملکرد و امنیت و سازگاری بیشتر با هوش مصنوعی انجام می‌دهد.

تفاوت نسخه جدید ویندوز با آپدیت‌های معمولی، پشتیبانی کامل از ویژگی‌های هوش مصنوعی و اضافه شدن ویژگی‌های امنیتی بیشتر است. در حال حاضر برخی از کاربران ویندوز می‌توانند از کوپایلت استفاده کنند اما با انتشار نسخه بعدی، کوپایلت برای تمام کاربران در دسترس خواهد بود و ویژگی‌های بسیار بیشتری به این دستیار هوش مصنوعی اضافه خواهد شد.

در نهایت باید منتظر ماند و دید مایکروسافت چه برنامه‌هایی برای نسخه سال ۲۰۲۴ ویندوز دارد و چه نامی را به این سیستم عامل اختصاص خواهد داد. اگر از کاربران ویندوز ۱۰ یا ۲۲ هستید؛ با انتشار نسل جدید ویندوز همچنان از ویندوز ۱۰ استفاده خواهید کرد یا نسل جدید این سیستم عامل را نصب می‌کنید؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه باشید.