توقف اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۱

پروژه اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۱ شکست خورد!

اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۱ پروژه‌ای بود که ۳ سال پیش راه‌اندازی شد؛ اما حالا خبر رسیده که تا سال دیگر متوقف می‌شود!

سه سال پیش، پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویدی برای ویندوز ۱۱ به‌عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته ویندوز معرفی شد؛ اما مایکروسافت در حال چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای است. این شرکت رسماً اعلام کرده است که پشتیبانی از زیرسیستم ویندوز برای اندروید یا WSA را پایان می‌دهد و فروشگاه اپلیکیشن آمازون برای ویندوز را به طور کامل در ۵ مارس ۲۰۲۵ تعطیل خواهد کرد!

مایکروسافت دلیل این حرکت بی‌سابقه را اعلام نکرده است. با این حال، تصور می‌شود که علت این اتفاق عدم استقبال کاربران از برنامه‌های اندرویدی روی ویندوز ۱۱ باشد. برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی که ارزش بازی کردن روی رایانه شخصی را دارند، معمولاً نسخه‌ی کامپیوتر هم دارند؛ بنابراین لایه شبیه‌ساز اندروید تا حدودی اضافی است. علاوه بر این، فروشگاه اپلیکیشن آمازون حاوی برنامه‌های بسیار کمتری نسبت به گوگل پلی استور است و برخی از مشتریان ممکن است از وجود یک پلتفرم با برند آمازون در سیستم عامل ویندوز ناراضی باشند.

توقف اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۱

توقف اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۱

پیشینه خبر:
چگونه برنامه های اندرویدی را روی ویندوز یا مک نصب کنیم مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای برنامه های اندروید در ویندوز ۱۱ همین حالا می‌توانید اپلیکیشن های اندرویدی را در ویندوز ۱۱ استفاده کنید + آموزش

ناپایداری WSA احتمالا برای مایکروسافت تعجب‌آور بوده است. از این گذشته، پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی نجات‌دهنده کروم‌بوک بود و به بسیاری از رایانه‌های شخصی ۲ در ۱ لمسی اجازه می‌داد به مجموعه‌ای از بازی‌های موبایل دسترسی پیدا کنند. اپل نیز پشتیبانی از برنامه‌های موبایل را در سیستم عامل دسکتاپ مک پیاده‌سازی کرد.

زیرسیستم ویندوز برای اندروید (WSA) بسیار کارآمد است. این سیستم نسبت به بلو استکس (BlueStacks)، محبوب‌ترین ابزار شبیه‌سازی اندروید برای رایانه شخصی، بهینه‌تر و روان‌تر است. همچنین می‌توانید اپلیکیشن‌های اندرویدی را که در فروشگاه اپلیکیشن آمازون موجود نیستند، به صورت جانبی نصب کنید.

دلیل توقف اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۱ چیست؟

آمازون در حال حاضر روی یک سیستم عامل اختصاصی برای جایگزینی اندروید تی‌وی (Fire OS) مبتنی بر اندروید کار می‌کند. شاید تعطیلی این اپ استور تصمیم خود آمازون باشد. یا شاید مایکروسافت در حال انتقال این مسئولیت به گوگل باشد که اخیراً پلتفرم بازی‌های اندرویدی خود را برای ویندوز ۱۱ راه‌اندازی کرده است. با توجه به اینکه هیچ اظهار نظر رسمی از سوی مایکروسافت انجام نشده، فقط می‌توانیم در این مورد گمانه‌زنی کنیم.

توقف اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز ۱۱

مایکروسافت می‌گوید برنامه‌های اندرویدی که قبلاً نصب شده‌اند، با غیرفعال شدن WSA همچنان کار خواهند کرد. علاوه بر این، فروشگاه اپلیکیشن آمازون نیز تا پنجم مارس سال ۲۰۲۵ به ارائه نصب و به‌روزرسانی برنامه‌ها ادامه خواهد داد. با این حال، از امروز ششم مارس (۱۶ اسفند)، دیگر نمی‌توانید خود فروشگاه اپلیکیشن آمازون را نصب کنید و توسعه‌دهندگان نمی‌توانند برنامه‌های اندرویدی جدیدی را برای سیستم عامل ویندوز ۱۱ آپلود کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*