موتورسیکلت گازسوز باجاج Freedom

نخستین موتورسیکلت گازسوز دنیا معرفی شد؛ باجاج Freedom اینجاست

شرکت هندی محبوب و شناخته شده باجاج (Bajaj)، از اولین موتورسیکلت گازسوز دنیا (CNG) با نام باجاج Freedom رونمایی کرد.

صنایع باجاج هندوستان، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید وسایل نقلیه موتوری در دسته موتورسیکلت محسوب می‌شوند که با فروش محصولات خود در بیش از ۷۰ کشور جهان از جمله ایران به محبوبیت و شهرت خوبی دست پیدا کرده است. یکی از این محصولات مشهور این کمپانی موتورسیکلت باجاج دومینار ۲۵۰ است که با قیمت مقرون به صرفه، انجین پرقدرت و امکانات مناسبت در کشورمان موفق ظاهر شده است. حال این شرکت از اولین موتورسیکلت گازسوز دنیا با سوخت CNG رونمایی کرده و و نام آن را باجاج Freedom (به معنای آزادی) گذاشته است. در ادامه با معرفی این محصول جذاب همراه ما باشید.

باجاج Freedom، اولین موتورسیکلت گازسوز با قیمتی مقرون به‌صرفه

موتورسیکلت گازسوز باجاج Freedom

ماهانه چیزی حدود ۱۰۰ هزار موتورسیکلت در هند فروخته می‌شود و از این تعداد، حدود ۷۰ درصد آن‌ها روزانه در سطح شهر در حال تردد هستند و نتیجه چنین آماری، نشان از اهمیت قیمت بنزین در کشور هند و اهمیت آن برای موتورسواران است. در سال ۱۹۹۷ نیز افزایش محبوبیت موتورسیکلت‌های چهارزمانه در مقابل دوزمانه های آن زمان منجر به افزایش قیمت سوخت و مشکلات پس از آن شد.

مخزن CNG موتورسیکلت گازسوز باجاج Freedom

اما شرکت باجاج با معرفی با مدل جدیدی از اولین موتورسیکلت سی‌ان‌جی جهان به نام فریدام گام مهمی در جهت کاهش مصرف سوخت و دغدغه ناشی از قیمت بنزین برداشته است. باجاج مدعی است که موتورسواران می‌توانند هزینه‌های خود را تا ۵۰ درصد با مدل Freedom کاهش دهند.

این موتورسیکلت از انجین یک ۱۲۵ سی‌سی با قدرت 9.5 اسب‌ بخار در 8 هزار دور در دقیقه و گشتاور 9.7 نیوتن متر در 5 هزار دو در دقیقه بهره می‌برد که قادر است در حالت CNG حداکثر سرعت 90.5 کیلومتر بر ساعت و در حالت بنزینی حداکثر سرعت 93.4 کیلومتر بر ساعت را ثبت نماید. همچنین با باک ۲ لیتری بنزین و ۱۲.۵ لیتری سی‌ ان‌ جی که زیر صندلی قرار دارد، دارای برد ۲۰۰ کیلومتر (در حالت گازسوز) و برد 130 کیلومتر (در حالت بنزینی) با یک‌بار سوخت گیری خواهد بود.

شرکت سازنده برای این موتور از کیلومتر شمار دیجیتال با قابلیت اتصال بلوتوث، چراغ های LED جلو و سیستم های ایمنی ضد نشت گاز استفاده کرده است. همچنین این موتورسیکلت گواهی PESO را نیز پاس کرده است. با این تفاسیر قیمت در نظر گرفته شده برای آن در نسخه پایه حدود 1317 دلار است که کاملا منطقی به نظر می‌رسد. عرضه این موتورسیکلت در کشور هند هم اکنون آغاز شده و مشتریان می‌توانند باجاج Freedom را در سه تیپ با پنج رنگ متفاوت خریداری نمایند.

همچنین بخوانید:
بررسی هوندا سی بی 1300 (Honda CB1300)؛ حضرت دنیای موتورسیکلت و آرزوی موتور سواران معاینه فنی موتورسیکلت هم در ایران الزامی شد + جزئیات نسل جدید موتورسیکلت بنلی TRK 702S رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*