نرم افزار ویندوزی iOS

اجرای نرم افزار کامپیوترهای ویندوزی در iOS رسما توسط اپل تایید شد

اپل با تایید رسمی انتشار نخستین امولاتور اجرای نرم افزار کامپیوترهای ویندوز روی iOS و iPadOS نقطه عطفی در تاریخ اکوسیستم نرم افزاری خود رقم زد.

اپل به‌تازگی قدم بسیار مهمی در راستای پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف در آیفون‌هایش برداشته و رسما از تایید نخستین امولاتور مخصوص نرم افزار دستگاه‌های ویندوزی روی iOS به نام UTM SE خبر داد. به این ترتیب کاربران آیفون و آیپد قادر خواهند به‌راحتی نرم افزارها و بازی‌های قدیمی ویندوزی را روی دستگاه‌های خود اجرا کنند.

تایید این امولاتور در شرایطی صورت گرفت که اپل در ابتدا با انتشار آن مخالفت کرده بود. با این وجود در نهایت شاهد تایید رسمی عرضه آن برای iOS و iPadOS خواهیم بود تا کاربران قدیمی ویندوز بتوانند با خیال راحت‌تر به دستگاه‌های اپل مهاجرت کنند.

UTM SE؛ نخستین امولاتور رسمی نرم افزار ویندوزی روی iOS

امولاتور (شبیه‌ساز) UTM SE بر پایه ابزار بسیار قدرتمندی تحت نام QEMU فعالیت می‌کند که توانایی پشتیبانی از انواع رایانه‌های شخصی اعم از x86 و PPC یا RISC-V را دارد. این امولاتور حتی توانایی اجرای سیستم عامل‌های گرافیکی یا متنی قدیمی مایکروسافت را نیز داشته و امکان ساخت ماشین‌های مجازی (Virtual Machine) را نیز به کاربران می‌دهد تا کنترل بیشتری روی چگونگی اجرای نرم افزارهای ویندوزی روی آی او اس و آیپد او اس داشته باشند.

اجرای Windows آیفون

اپل البته در ابتدا به دلیل آن‌چه «آماده نبودن» این امولاتور برای iOS توصیف کرده بود مانع از انتشار آن روی اپ استور شد. با این وجود تیم توسعه‌دهنده این شبیه‌ساز سرانجام توانست رضایت اپل را جلب کرده و این امولاتور جذاب خود را به‌طور رایگان در اختیار کاربران آیفون، آیپد یا حتی هدست‌های واقعیت افزوده ویژن پرو قرار دهد.

البته تنها با دانلود شبیه‌ساز UTM SE نمی‌توان انتظار اجرای سریع نرم افزاری ویندوزی روی iOS را داشت؛ بلکه برای انجام این کار لازم است که راهنمایی‌های مرتبط با چگونگی استفاده از آن را با دقت مطالعه کرد تا زیر و بم کار کردن با آن را فرا گرفت. همچنین در گام نخست، کاربران علاقمند می‌توانند تعدادی از ماشین‌های مجازی از پیش ساخته‌شده برای لینوکس را از وبسایت UTM دریافت کرده و انواع و اقسام سیستم عامل‌های مختلف را به کمک آن‌ها روی آیفون یا آیپد خود اجرا کنند.

UTM SE قادر است نسخه‌های مختلف ویندوز از ویندوز XP محبوب گرفته تا ویندوز 11 را اجرا کرده یا حتی سیستم عامل‌های دیگری مثل مک او اس 9 یا حتی MS DOS را نیز شبیه‌سازی کند.

نرم افزار ویندوزی iOS

شبیه‌ساز UTM SE نقطه عطف مهمی در تاریخ اپل و اکوسیستم نرم افزاری این کمپانی به شمار می‌رود که برای مدتی طولانی به یک «بهشت حصارکشی‌شده» تشبیه می‌شد. اپل از این طریق راه را برای تعامل با سایر پلتفرم‌ها و سیستم عامل‌ها هموار کرده و درهای بهشت اکوسیستم خود را روی توسعه‌دهندگان خلاق سایر پلتفرم‌ها خواهد گشود. باید دید عاقبت این امولاتور به کجا خواهد انجامید و آیا اقدامات اپل برای تعامل با سایر توسعه‌دهندگان و سیستم عامل‌ها ادامه خواهد یافت یا خیر.

دانلود شبیه‌ساز UTM SE از فروشگاه اپ استور

در گجت نیوز بخوانید:
چینی ها از یک لپ تاپ جدید با ویندوز ۹۵ و پردازنده چهل سال پیش رونمایی کردند به‌زودی می‌توانید بازی های کنسول های دیگر را روی آیفون اجرا کنید معرفی بهترین امولاتورهای آیفون و آیپد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*