رکورد سرعت ماشین استیشن قدیمی مرسدس بنز

تماشا کنید: وقتی ماشین 40 سال پیش مرسدس بنز به رکورد سرعت لامبورگینی می‌رسد

یک ماشین قدیمی مرسدس بنز با عمر چند ده ساله موفق شد در تست سرعت به سقف سرعتی در حد و اندازه سوپرکارهای لامبورگینی دست پیدا کند.

مرسدس بنزهای قدیمی هنوز بعد از گذشت دهه‌ها کماکان خواهان خود را دارند. یکی از این نمونه‌ها در بین جدیدترین اخبار خودرو می‌تواند نسخه اسیتشن واگن مرسدس بنز 300TD اتاق W123 باشد که با ارتقای پیشرانه، به سرعت چشمگیری دست پیدا کرده است؛ سرعتی که اختلاف کمی با سوپرکار پرقدرتمندی مثل لامبورگینی اونتادور دارد.

سرعت حیرت‌انگیز استیشن واگن قدیمی مرسدس بنز

تیمی با نام «والتونن موتوراسپرت» (Valtonen Motorsport) مستقر در فنلاند با ارتقای این استیشن واگن مرسدس بنز، آن را آماده دستیابی به این سرعت کرده‌اند. آن‌ها یک موتور 4 لیتری 6 سیلندر خطی توربوشارژ فورد بارا را جایگزین موتور دیزلی 3 سیلتری 5 سیلندر خطی قدیمی این خودرو کرده‌اند و یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته را هم به موتور جدید متصل کرده‌اند.

این مرسدس قدیمی قبل از به محک گذاشته شدن در جاده، تست داینامومتر را پشت سر گذاشته است؛ اما در ویدیو منتشر شده نتایج تست روی صفحه نمایش تار شده و در نتیجه مشخص نیست که این موتور چقدر قدرت تولید می‌کند. با وجود این، آنچه در ویدیو می‌توان مشاهده کرد، رسیدن این خودرو قدیمی به سرعت 320 کیلومتر بر ساعت است.

البته خودرویی مثل مرسدس بنز 300TD که چند ده سال از عمر آن می‌گذرد و برای چنین سرعتی طراحی نشده است، در حفظ تعادل خود به مشکل بر می‌خورد. تیمی هم که این نسخه ارتقا یافته از استیشن واگن آلمانی را ساخته، اشاره کرده است که این خودرو در انتهای مسیر ناپایدار شده بود. آن‌ها جهت کمک به خودرو برای غلبه به پیچیدگی‌های آیرودینامیکی، چتر نجات به آن وصل کرده‌اند که ایده‌آل نیست ولی می‌تواند به نوبه خود موثر باشد.

سایر ویدیوهای مربوط به خودروها در گجت نیوز:
کلکسیون ماشین حیرت‌انگیز رونالدو با ارزش ۲۰ میلیون دلار + فیلم تماشا کنید: ریرا، مقاوم ترین خودرو ایرانی در تست های معتبر ایمنی تیزر تبلیغاتی سدان لوکس و چشم‌نواز کادیلاک Celestiq را از دست ندهید مقایسه ویدیویی اطلس و کوییک؛ کدام هاچ بک سایپا را بخریم؟ سوزوکی جیمنی وارداتی؛ معرفی ویدیویی شاسی بلند آفرودی و پرطرفدار ژاپنی با تکنولوژی حرکت خرچنگی هیوندای، پارک دوبل مثل آب خوردن می‌شود + ویدیو چرا هیچ‌کس نسل جدید هیوندای سانتافه را دوست ندارد + ویدیو تماشا کنید: ماشین هایی که خودروسازان بزرگ را از فروپاشی نجات دادند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*