قدرتمندترین خودروهای جهان

اینها قدرتمندترین خودروهای جهان در سال 2024 هستند

در این مطلب به معرفی ۱۶ مورد از قدرتمندترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴ و خصوصیات فنی آنها می‌پردازیم.

هایپرکارها همواره از جذابیت بی‌شماری برای عاشقان حوزه خودرو برخوردار بوده‌اند. این خودروها که در گذشته تنها با پیشرانه های بنزینی توربو یا سوپرشارژر و توسط شرکت‌های محدودی عرضه می‌شدند، اکنون به خودروهای هیبریدی و برقی نیز گسترش پیدا کرده و برخی شرکت‌های جدید نیز به این عرصه وارد شده‌اند. بهره‌گیری از تکنولوژی های جدید در قوای محرکه این دسته از خودروها باعث شده تا در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی ۱۶ مورد از قدرتمندترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴ که دارای قدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار هستند بپردازیم.

مشهورترین و قدرتمندترین خودروهای خودروهای جهان

در ادامه لیست خودروهایی را نام می‌بریم که به صورت فابریک کارخانه دارای قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار هستند و همچنین امکان تردد در معابر قانونی را نیز دارند.

1. لامبورگینی روئلتو – 1001 اسب بخار قدرت

قدرتمندترین خودروهای جهان - لامبورگینی روئلتو

کمپانی ایتالیایی لامبورگینی که در سال 1963 میلادی توسط «Ferruccio Lamborghini» برای رقابت با مدل های جی تی فراری تاسیس شد، اکنون یکی از مشهورترین سازنده های خودروهای سوپر اسپرت در جهان شناخته می‌شود. لامبورگینی روئلتو، یکی از جدیدترین محصولات این شرکت از پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی در قلب مجموعه هیبریدی خود استفاده می‌کند. ردلاین این نیروگاه ۶.۵ لیتری به ۹۵۰۰ دور می‌رسد و در ترکیب با سه موتور برقی خروجی ۱۰۰۱ اسب بخاری دارد.

2. تسلا مدل S و مدل X پلد – 1020 اسب بخار قدرت

قدرتمندترین خودروهای جهان - تسلا مدل S پلد

دو خودروی یاد شده جزو قدیمی‌ترین محصولات تسلا هستند اما زمانی که تریم پلد را انتخاب کنید پشت فرمان سریع‌ترین و قوی ترین مدل S و مدل X تولیدی خواهید نشست. به لطف قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری، این خودروها جزو سریع‌ترین و پرشتاب‌ترین خودروهای تولیدی دنیا هستند و برخلاف اکثر مدل‌های بنزینی لیست ما، شعاع حرکتی مناسبی با تکنولوژی شارژ سریع هم دارند.

3. ریویان R1 اس و R1 تی – 1025 اسب بخار قدرت 

قدرتمندترین خودروهای جهان - ریویان R1 اس

موتورهای برقی ابعاد کوچکی دارند و بنابراین خودروسازان می‌توانند آن‌ها را در جاهایی نصب کنند که پیشرانه‌های درون‌سوز سنتی امکان جایگذاری ندارند. اگر شاسی‌بلند یا وانت ریویان را خریداری کنید می‌توانید نسخه‌های دو یا سه موتوره و حتی چهار موتوره را سفارش دهید. قدرت کل این خودروها به ۱۰۲۵ اسب بخار می‌رسد.

4. مرسدس AMG وان – 1063 اسب بخار قدرت 

قدرتمندترین خودروهای جهان - مرسدس AMG وان

وقتی که یک پیشرانه فرمول یک را در دل سوپر اسپرتی خیابانی قرار دهید به قدرت فوق‌العاده‌ای دست خواهید یافت. AMG وان از پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو و مجموعه‌ای برقی سود می‌برد و ۱۰۶۳ اسب بخار قدرت دارد. این ابر خودرو ۲.۷ میلیون دلار قیمت دارد.

5. استون مارتین والکری – 1139 اسب بخار قدرت 

قدرتمندترین خودروهای جهان - استون مارتین والکری

استون مارتین برخلاف مرسدس از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری در والکری استفاده کرده است. علاوه بر این امکان سفارش مدل مخصوص پیست والکری AMR Pro نیز وجود دارد هرچند همان‌طور که گفته شد امکان رانندگی با این مدل در معابر عمومی وجود نخواهد داشت.

6. لوسید ایر سفیر – 1234 اسب بخار قدرت

قدرتمندترین خودروهای جهان - لوسید ایر سفیر

قدرت و پیشرفت شگفت انگیز موتورهای برقی منجر به تولید یک خودروی قدرتمند شده است. نسخه طویل از سدان لوکس لوسید ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت دارد و در عرض ۱.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. لوسید همچنین دستی بر سر و روی سیستم تعلیق و شاسی این خودرو کشیده تا در پیچ‌ها نیز عملکرد بهینه‌ای داشته باشد.

7. زینگر 21C وی مکس – 1234 اسب بخار قدرت

قدرتمندترین خودروهای جهان - زینگر 21C وی مکس

برند زینگر به اندازه دیگر برندهای حاضر در این لیست نام آشنا نیست. اما این شرکت آمریکایی سازنده یکی از قوی ترین خودروهای جهان است. 21C Vmax دنباله‌روی مدل اصلی 21C است که سال ۲۰۲۱ معرفی شد. نسخه Vmax به پیشرانه ۸ سیلندر 8.2 لیتری توئین توربو با ۱۳۵۰ اسب بخار قدرت مجهز شده و در عرض ۱.۹ ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۴۰۷ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

8. SSC تواتارا – 1350 اسب بخار قدرت

SSC تواتارا

شرکت SSC در اکتبر سال ۲۰۲۰ با ادعای دستیابی به سرعت ۵۳۳ کیلومتر بر ساعت با هایپرکار تواتارا خبرساز شد. ولی این ادعا بعدها جعلی اعلام شد. در نهایت تواتارا سال قبل رکورد سرعت خودش را شکست و توانست به سرعت ۴۷۴.۷ کیلومتر در ساعت برسد. این ابر خودروی تولید محدود از پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو با ردلاین ۸۸۰۰ استفاده می‌کند و در صورت استفاده از سوخت اکتان ۹۱ خروجی ۱۳۵۰ اسب بخاری خواهد داشت. اگر از سوخت اتانول استفاده شود قدرت پیشرانه به ۱۷۵۰ اسب بخار خواهد رسید. این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته دستی راهی چرخ‌ها می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:
هایپرکار RB17 ردبول؛ شاهکار آیرودینامیک با قدرت 1200 اسب بخاری

9. کونیگزگ CC850 اسپرت – 1385 اسب بخار قدرت

کونیگزگ CC850 اسپرت

کونیگرگ CC850 ظاهری مشابه CC8S، اولین خودروی تاریخ این برند را به نمایش می‌گذارد و خروجی عظیم آن از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو با سوخت E85 به دست می‌آید. به این ترتیب CC850 نسبت قدرت به وزن یک اسب بخار به ازای هر کیلوگرم را دارد. همچنین CC850 از گیربکس دستی بهره می‌برد به گونه‌ای که گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه آن می‌تواند حالت دستی یا خودکار داشته باشد.

10. بوگاتی توربیون – 1775 اسب بخار قدرت

بوگاتی توربیون

کمپانی فرانسوی بوگاتی سال 1909 بدست «Ettore Bugatti» که از خانواده ای اصیل ایتالیایی بود، تاسیس شد. بوگاتی به همراه آلفارومئو در اولین دور مسابقات گرندپری موناکو که سال 1929 میلادی برگزار شد، به جایگاه اولی دست یافت و بسیار زود مورد توجه قرار گرفت.

این شرکت به تازگی و در یک همکاری مشترک با ریمک کرواسی از جدیدترین محصول خود یعنی بوگاتی توربیون در هفته‌های قبل رونمایی کرده است. این هیولا از قوای محرکه هیبریدی متشکل از پیشرانه ۱۶ سیلندر تنفس طبیعی و دو موتور برقی استفاده می‌کند. قدرت پیشرانه بنزینی به ۹۸۶ اسب بخار می‌رسد و در ترکیب با خروجی موتورهای برقی کل قدرت ۱۷۷۵ اسب بخار خواهد بود. توربیون صفر تا 100 کیلومتر را در ۲ ثانیه‌ ثبت می‌کند و حداکثر سرعت تخمینی ۴۴۵.۷ کیلومتر در ساعت دارد. این خودرو به‌عنوان یکی از قدرتمندترین خودروهای جهان ۴.۶ میلیون دلار قیمت دارد.

11. ریمک نورا – 1813 اسب بخار قدرت

ریمک نورا

ریمک نورا یک هایپرکار برقی است که با قدرت ۱۸۱۳ اسبی خود در عرض ۱.۸۵ ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. این هیولای بی‌صدا رکوردهای زیادی را شکسته که از جمله آن‌ها می‌توان به رکورد سریع‌ترین خودروی برقی تاریخ با حداکثر سرعت ۴۱۵ کیلومتر در ساعت اشاره کرد. قیمت نورا به فراتر از ۲.۲ میلیون دلار می‌رسد.

12. هنسی ونوم اف 5 – 1817 اسب بخار قدرت

هنسی ونوم اف 5

از نظر فنی تمامی نسخه‌های هنسی ونوم F5 به فروش رسیده‌اند اما اگر چند میلیون دلار اضافی در حساب بانکی خود داشته باشید همچنان امکان سفارش F5 رودستر یا F5 رولوشون جدید وجود خواهد داشت. هنسی برای نسخه تولیدی ونوم F5 یک پیشرانه ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو را تدارک دیده که ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نام این پیشرانه قدرتمند «فیوری» (به معنای خشم) است و گفته می‌شود یکی از قوی‌ترین پیشرانه های تولیدی جاده‌ای تاریخ است. البته این اعداد خیره‌کننده با سوخت E85 و در حالت Vmax بدست می‌آید.

13. پینین فارینا باتیستا – 1900 اسب بخار قدرت

پینین فارینا باتیستا

به یکی دیگر از خودروهای حاضر در لیست قدرتمندترین خودروهای جهان می‌رسیم. پینین فارینا باتیستا معادل ایتالیایی ریمک نورا محسوب شده و مجموع قدرت تولیدی موتورها، ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور است. باتری‌های ۱۲۰ کیلووات ساعت باتیستا توسط ریمک طراحی و کف خودرو جاسازی شده است تا با چیدمان T شکل، تعادل و تقسیم وزن بسیار خوب باتیستا را ممکن کند. این ابر خودروی برقی حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت را ثبت می‌کند.

14. لوتوس اوایا – 1972 اسب بخار قدرت

لوتوس اوایا

اوایا به چهار موتور الکتریکی مجهز شده است که هرکدام ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارند و بدین ترتیب مجموع خروجی آن‌ها به عدد خیره‌کننده ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. به ادعای لوتوس، این هایپرکار قوی‌ترین خودروی تولیدی جاده‌ای دنیا محسوب می‌شود. به گفته این شرکت بریتانیایی، اوایا در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت. با اینکه لوتوس هنوز مشغول تولید اوایاست اما تمامی مدل‌های در نظر گرفته شده با قیمت پایه ۲.۳ میلیون دلار به فروش رسیده‌اند.

15. آسپارک آول – 1984 اسب بخار قدرت

آسپارک آول

اگر هرگز نام آسپارک آول را نشنیده‌اید حالا می‌دانید که با چه چیزی طرف هستید. نسخه نهایی ابر خودروی گمنام ژاپنی در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد و هنوز هم امکان خرید آن با قیمت ۳.۱ میلیون دلار وجود دارد. آول برقی قدرت ۱۹۸۴ اسب بخاری دارد و در عرض ۱.۷۲ ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

همچنین آسپارک ادعا می‌کند مشخصات پرفورمنس این خودرو رکوردهای جهانی را تکان می‌دهد. حداکثر سرعت ادعایی خودرو برابر با ۴۰۰ کیلومتر در ساعت بوده و برای توقف خودرو از سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت به صفر تنها به ۱۰.۶ ثانیه زمان نیاز است. این خودرو از باتری لیتیوم یونی ۶۴ کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد ادعایی ۴۵۰ کیلومتری دارد. سازنده این هیولا می‌گوید باتری بزرگ‌تر در آینده نزدیک برای این خودرو در نظر گرفته خواهد شد.

16. کونیگزگ جمرا – 2300 اسب بخار قدرت

کونیگزگ جمرا

رتبه اول لیست قدرتمندترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴، به کونیگزگ جمرا تعلق می‌گیرد. این ابر خودروی چهارنفره از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو و دستیار برقی سود می‌برد. پیشرانه این خودرو به‌عنوان اولین موتور الکتریکی خودرویی شش فاز جهان، ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. خریداران می‌توانند در کنار این موتور الکتریکی، پیشرانه سه سیلندر توئین توربو یا موتور ۵ لیتری V8 توئین توربو را انتخاب کنند. این پیشرانه V8 از ابر خودرو یسکو گرفته شده اما برای اینکه امکان نصب در جمیرا را پیدا کند کاملاً بازنگری شده است.

مهم‌ترین تغییر این پیشرانه استفاده از ترکیب Hot Vee است که توربوشارژرها را در قسمت داخلی V موتور قرار می‌دهد و در نتیجه پیشرانه جمع‌وجورتر می‌شود. این موتور به‌تنهایی ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و مجموع خروجی را به ۲۳۰۰ اسب بخار و ۲۷۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. همچنین مثل یسکو، در اینجا هم پیشرانه V8 قابلیت کار با سوخت E85 را دارد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
ابرخودرو ناران معرفی شد؛ خط و نشان بریتانیایی‌ها برای هایپرکارهای مطرح جهان پاگانی هوایرا اپیتوم، هیولای ۸۵۰ اسب بخاری با گیربکس دستی به‌نمایش گذاشته شد خودرو کانسپت ام جی EXE181 ؛ ماشین چینی با روح جت جنگنده

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*