جمینای گوگل درایو

شورش هوش مصنوعی آغاز شد؛ دسترسی هوش مصنوعی جمینای به اطلاعات گوگل درایو بدون اجازه کاربران

به گزارش کاربران هوش مصنوعی جمینای بدون اجازه آن‌ها به اطلاعات گوگل درایو دسترسی پیدا کرده است. آیا Gemini در حال جمع‌آوری داده‌های کاربران سراسر دنیاست؟

به نظر می‌رسد نگرانی‌های امنیتی در خصوص هوش مصنوعی جمینای گوگل تمامی ندارند؛ زیرا به‌تازگی این هوش مصنوعی به دسترسی بدون اجازه به اطلاعات گوگل درایو کاربران بدون اجازه آن‌ها متهم شده است. بر اساس اطلاعات موجود در این رابطه، جمینای اطلاعات فایل‌های PDF کاربران گوگل درایو را بدون اجازه‌شان اسکن می‌کند.

این اخبار جدید به‌تازگی در شبکه X منتشر شده و به‌طور خاص به دسترسی بدون اجازه هوش مصنوعی Gemini به اسناد کاربران فضای ابری Google Drive و دردسرهای غیرفعال کردن آن در این پلتفرم خبر داده است.

اطلاعات گوگل درایو شما در چنگال جمینای؛ هوش مصنوعی ترسناک‌تر از همیشه

بنا به ادعای یکی از کاربران متخصص X، هوش مصنوعی جمینای حضوری فعال و دائمی در گوگل درایو داشته و غیرفعال کردن آن به‌سادگی امکان‌پذیر نیست. این کاربر ادعا کرده که حتی علیرغم غیرفعال کردن این هوش مصنوعی در بخش تنظیمات Google Drive فعالیت آن در این پلتفرم ابری ادامه داشته و دسترسی آن به اسناد و داده‌های کاربران توقف‌پدیر نیست.

هوش مصنوعی Gemini

این مساله در حالی مطرح شده که کاربران گوگل درایو در ظاهر قادرند حین مطالعه یک فایل PDF در این شبکه، در صورت عدم نیاز، نوار کناری Gemini را بسته و استفاده از آن را متوقف کنند. در عین حال به نظر می‌رسد ریشه این هوش مصنوعی در گوگل درایو بسیار عمیق‌تر از چیزی است که انتظار می‌رود و غیرفعال کردن آن به‌سادگی امکان‌پذیر نیست.

گوگل البته پیش‌تر بارها ادعا کرده که هرگز از داده‌های مربوط به فضای کاری گوگل (Google Workspace) برای تعلیم دادن هوش مصنوعی خود یا اهداف تبلیغاتی بهره نخواهد برد. با این وجود ادعاهای اخیر کاربران حاکی از گسترده‌تر شدن دامنه عملکرد هوش مصنوعی در گوگل درایو است و نبود قابلیت غیرفعال کردن آن برای کاربران نیز دلیل دیگری است که باعث نگرانی کاربران از آینده این هوش مصنوعی شده است.

جمینای گوگل درایو

در این بین گوگل همچنین به کاربرانش وعده داده که حتی در صورت فعال کردن هوش مصنوعی جمینای در گوگل درایو دسترسی آن به داده‌های شخصی در فضایی کاملا امن انجام شده و هیچ یک از اطلاعات کاربران لو نرفته یا در جای دیگری ذخیره نخواهد شد. البته در حال حاضر هنوز کسی موفق به نقض این ادعای گوگل نشده؛ اما زمان مشخص خواهد کرد که گوگل برای آینده هوش مصنوعی Gemini چه برنامه‌ای در سر دارد.

در گجت نیوز بخوانید:
به کمک این هوش مصنوعی، با نسخه‌ای از خود در آینده صحبت کنید ترکیب زندان با هوش مصنوعی، ترسناک‌ترین ایده بشر است مهم‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی Gemini که به خدمات گوگل اضافه شد

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*