اپل به دنبال خرید کمپانی سازنده‌ی چیپ گرافیکی آیفون و آیپد است

اپل برای مدتی‌ست که خود برای محصولاتش پردازنده می‌سازد و باید گفت که نتیجه‌ی این کار نیز قابل قبول است و به نظر منطقی می‌رسد که اگر همین کار را با پردازنده‌ی گرافیکی نیز انجام دهد. طبق آخرین اخبار، گویا سازنده‌ی آیفون SE به دنبال خرید کمپانی سازنده‌ی چیپ گرافیکی برای محصولاتش است.

بنابر گزارشات یک منبع معتبر، اپل در حال مذاکره با کمپانی بریتانیایی Imagination Technologies است تا سازنده‌ی پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR را خریداری کرده و به مجموعه‌ی خود اضافه کند. هرچند، شاید در حال حاضر کمپانی بریتانیایی این ادعا را رد کند اما ادغام این کمپانی به مجموعه‌ی اپل می‌تواند گام بزرگی باشد.

تقریبا می‌توان گفت که علت اصلی شهرت کمپانی Imagination Technologies، پردازنده‌های گرافیکی PowerVR است. در این اواخر، کمپانی خواسته تا در زمینه‌های دیگر نیز فعالیت کند که می‌توان به پردازنده‌های MIPS، پردازنده‌های گرافیکی ردیابی اشعه، و چیپ‌های جاسازی شده برای دیوایس‌های IoT اشاره کرد.

در ماه فوریه، کمپانی Imagination Technologies اعلام کرد که حسین یاسایی، مدیر عامل این کمپانی از سمت خود کناره‌گیری کرده و همچنین کمپانی ۳۵۰ نفر را از سمت خود برکنار کرده تا تمرکز خود را بر روی ساخت سری پردازنده‌های گرافیکی PowerVR جمع کند.

اپل در حال حاضر ۳.۶ درصد از سهام این کمپانی را در سال ۲۰۰۸ خریداری کرده و در سال گذشته نیز این میزان به ۹.۵ درصد رسید. به نظر می‌رسد هدف اپل این است تا بخاطر دستیابی به پردازنده‌های گرافیکی PowerVR، کمپانی بریتانیایی را خریداری کرده تا تسلط بیشتری بر روی ساخت این پردازنده‌ها داشته باشد.

البته این کار علت مهمی نیز دارد. با افزایش قدرت این پردازنده‌های گرافیکی، می‌توان با قدرت بیشتری وارد بازار واقعیت مجازی شد و این یک امر مهم برای اپل است تا بتواند در این بازار موفق عمل کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*