تماس مزاحم اندروید

به کمک این ترفند در اندروید، از شر تماس‌ های مزاحم راحت شوید

تماس های مزاحم یا اسپم مشکل بزرگ بسیاری کاربران گوشی‌های اندروید، iOS و دیگر سیستم عامل‌هاست. اینجا سعی داریم روش رهایی از این تماس‌ها در گوشی‌های اندرویدی را به شما آموزش دهیم.

احتمالا شما هم تا کنون چندین بار قربانی تماس های مزاحم و ناخواسته شده باشید. این دسته تماس‌ها نه تنها تمرکز شما را از بین می‌برند، بلکه در بسیاری مواقع باعث ناراحتی و سلب آسایشتان نیز شده‌اند. خوشبختانه سیستم عامل اندروید راه‌های متفاوتی برای خلاص شدن از شر این تماس های مزاحم در اختیارتان قرار می‌دهد. امروز قصد داریم به معرفی تعدادی از این ترفندهای ساده برای رهایی از این تماس‌ها بپردازیم.

چگونه از دست تماس های مزاحم در اندروید خلاص شویم؟

در گوشی‌های اندرویدی می‌توانید یا از طریق خود گوشی و یا اپلیکیشن‌های شخص ثالث از شر تماس های مزاحم خلاص شوید. اینجا هر دو روش مختلف انجام این کار را بررسی خواهیم کرد.

تماس اسپم

استفاده از اپلیکیشن Phone گوشی

بسیاری گوشی‌های اندرویدی مدرن از اپلیکیشن Google Phone برای تماس گرفتن و دسترسی به مخاطبین استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن به یک سیستم فیلتر اسپم مجهز است و می‌تواند اسپم‌ها را پیش از آن که به گوشی شما منتقل کنند شناسایی و مسدود کند. روش انجام این کار به‌صورت زیر است:

  • وارد اپلیکیشن Phone در گوشی خود شوید.
  • روی کلید سه نقطه () در قسمت بالا و سمت راست صفحه نمایش گوشی ضربه بزنید.
  • وارد بخش تنظیمات شده و دنبال گزینه Caller ID & Spam بگردید. در این بخش گزینه Filter Spam Calls را فعال کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هویت و مشخصات تماس‌گیرنده در گوشی‌های اندرویدی همچنین می‌توانید در این قسمت گزینه See Caller ID & Spam را نیز فعال کنید تا بتوانید برخی تماس‌های اسپم را پیش از پاسخ دادن شناسایی کنید.

تماس مزاحم اندروید

شناسایی و مسدود کردن دستی اسپم‌ها

طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت که فیلتر اسپم اندروید بتواند تمامی تماس‌های مزاحم ورودی شما را شناسایی و مسدود کند. به همین دلیل سیستم عامل اندروید امکان گزارش برخی شماره‌های خاص به‌عنوان اسپم را نیز در اختیار کاربران قرار داده است. مراحل استفاده از قابلیت گزارش کردن تماس‌های اسپم به‌صورت زیر است:

  • اپلیکیشن Phone در گوشی خود را باز کرده و وارد بخش تماس‌های اخیر (Recent Calls) شوید.
  • شماره‌ای که قصد مسدود کردن آن را دارید را انتخاب نموده و از منوی ظاهر شده گزینه Report as Spam را بزنید.

اسپم گوشی اندرویدی

چگونه شماره‌های ناشناس را بلاک کنیم؟

اکثر مواقع، شماره‌‌های ناشناس حامل پیام‌های اسپم هستند. از روش زیر می‌توانید تمامی تماس‌هایی که از سوی شماره‌هایی خارج از لیست مخاطبینتان به شما گرفته می‌شود را مسدود کنید.

  • بار دیگر وارد بخش تنظیمات اپلیکیشن Phone گوشی اندرویدی خود شوید.
  • به قسمت شماره‌های مسدود شده (Blocked Numbers) رفته و فیلتر غریبه‌ها (Strangers Filter) را فعال کنید

به این ترتیب تنها افرادی که شماره آن‌ها در گوشی شما ذخیره شده قادر به تماس گرفتن با شما خواهند بود.

قطع اسپم در Android

استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث اندروید برای رهایی از شر تماس‌های مزاحم

اپلیکیشن‌های مختلف دیگری وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای رهایی شما از شر تماس‌های مزاحم استفاده کنید. این دسته اپلیکیشن‌ها ضمن مسدود کردن برخی مخاطبین یا گزارش خودکار تماس‌های مشکوک به‌عنوان اسپم قابلیت‌هایی مثل ضبط تماس‌ها یا گزینه‌های دیگر را نیز در اختیار شما قرار دهند.

تعدادی از این اپلیکیشن‌ها به‌شرح زیر هستند و شما می‌توانید پس از مشاهده کامل صفحه آن‌ها در گوگل پلی استور و بررسی نقدهای آن‌ها یکی را انتخاب کرده و برای مدیریت تماس‌ها و مخاطبین خود از آن استفاده کنید.

در گجت نیوز بخوانید:
۳ تا از بهترین برنامه های جعل تماس برای اندروید چگونه از شر تماس های تلفنی ربات های مزاحم و کلاه بردار خلاص شویم ۵ اپلیکیشن موبایل که تمام صاحبان گوشی های اندرویدی باید نصب کنند

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*