توقف تماس های رباتیک

چگونه از شر تماس های تلفنی ربات های مزاحم و کلاه بردار خلاص شویم

در این مقاله با ذکر چند راهکار، به آموزش چگونگی توقف تماس های رباتیک و خلاص شدن از شر تماس‌های تلفنی اسپم و مزاحم خواهیم پرداخت.

تماس های تلفنی ربات های مزاحم از یک شماره‌گیر خودکار رایانه‌ای برای ارسال یک پیام از پیش ضبط شده از یک ربات استفاده می‌کنند. تماس های رباتیک اغلب با کمپین‌های تلفنی سیاسی و بازاریابی تلفنی همراه است، اما می‌تواند برای خدمات عمومی یا اطلاعیه‌های اضطراری نیز استفاده شود.

چندین کسب و کار و شرکت‌های بازاریابی تلفنی از نرم‌افزار شماره‌گیری خودکار برای ارائه پیام‌های از پیش ضبط شده به میلیون‌ها کاربر استفاده می‌کنند. برخی از تماس‌های خودکار نیز از پیام‌های صوتی شخصی‌سازی‌شده برای شبیه‌سازی تماس تلفنی شخصی استفاده می‌کنند. این سرویس همچنین مستعد ارتباط با کلاهبرداری است.

این تماس های رباتیک بسیار آزاردهنده هستند و باعث ایجاد مزاحمت می‌شوند. چنین تماس‌هایی اغلب باعث می‌شوند شما تعجب کنید که چگونه این شرکت‌ها شماره تلفن شما را در اختیار دارند.

اگر تاکنون اطلاعات شخصی خود را در وب‌سایت‌های مختلف به صورت آنلاین تکمیل کرده‌اید بدون اینکه خط مشی رازداری وب‌سایت مربوطه را مطالعه کنید، احتمال اینکه برخی از داده‌های شما برای کلاهبرداران و شرکت‌های تبلیغاتی از طریق اینترنت در دسترس باشد، وجود دارد.

توقف تماس های رباتیک

این اطلاعات توسط کارگزاران داده فروخته می‌شود که از فروش جزئیاتی مانند شماره تلفن شما درآمد کسب می‌کنند. تماس‌های خودکار پیام‌هایی از پیش ضبط‌شده هستند که با استفاده از نرم‌افزار شماره‌گیری خودکار روزانه برای میلیون‌ها نفر ارسال می‌شوند. اگر به تلفن خود پاسخ می‌دهید و پیامی از قبل ضبط شده یا خودکار می‌شنوید، به احتمال زیاد این یک تماس رباتیک است.

از آنجایی که تماس‌های خودکار بسیار آزاردهنده هستند، اکثر افرادی که به آنها پاسخ می‌دهند فورا تماس را قطع می‌کنند. اما برای کسانی که ممکن است تجربه تماس‌های رباتیک را نداشته باشند، این یک راه آسان برای کلاهبرداران است که سعی کنند چیزی را به شما بفروشند، شما را وادار کنند تا برای چیزی ثبت نام کنید یا ناخواسته اطلاعات حساب بانکی خود را به آنها تحویل دهید.

برای رهایی از تماس های رباتیک چه باید کرد؟

توقف تماس های رباتیک

از آنجایی که بسیاری از تماس‌های خودکار ناخواسته هستند و نمی‌توان آنها را پیش‌بینی کرد، روش‌های متعددی برای جلوگیری از تماس‌های رباتیک ناخواسته ایجاد شده است، راهکارهایی که به کاربران اجازه می‌دهد تا با توقف تماس های رباتیک آنها را مسدود کنند.

ساده‌ترین راهکار این است که از آنجایی که شماره‌ی ناشناس (Unknown) را نمی‌شناسید، بهتر است آن را نادیده بگیرید و به چنین تماس‌هایی جواب ندهید. با این حال، تشخیص این موضوع برای توقف تماس های رباتیک بسیاری می‌تواند دشوار باشد.

اگر به تماس‌های ناشناس جواب دادید، برای اینکه مشخص شود تماسی که دریافت می‌کنید در واقع یک تماس رباتی است یا خیر، عناوین زیر کلاهبردارانی هستند که باید از آنها آگاه باشید: کلاهبرداری‌های خیریه، تماس‌های بیمه سلامت، کلاهبرداری‌های IRS و آزمایش‌های رایگان.

توقف تماس های رباتیک

کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای خلاص شدن از شر تماس‌های مزاحم انجام دهید، مانند قطع کردن تماس به محض اینکه متوجه شدید که یک تماس خودکار است یا پیروی نکردن از دستورالعمل‌های پیام از قبل ضبط‌شده و گزارش تماس.

یک فرایند ساده‌تر برای جلوگیری از چنین تماس‌هایی، استفاده از ابزارهایی مانند Incogni است.

سرویس Incogni چیست و چگونه می‌توان با آن از شر تماس‌های مزاحم خلاص شد؟

چه بخواهید چه نخواهید، اینترنت مملو از اطلاعات شخصی شما است. هر بار که کوکی‌ها را می‌پذیرید، برنامه‌ای را دانلود می‌کنید یا حتی کاری به سادگی بازدید از یک وب‌سایت انجام می‌دهید، کارگزاران داده نام، آدرس و شماره تلفن شما را جمع‌آوری می‌کنند و احتمالاً آن را به اشخاص ثالث علاقه‌مند می‌فروشند.

سپس داده‌های شخصی جمع‌آوری شده شما می‌تواند برای ارسال ایمیل‌های اسپم، تماس‌های بازاریابی تلفنی و تبلیغات هدفمند مورد استفاده قرار گیرد. کلاهبرداران یا سارقان هویت نیز می‌توانند به طور بالقوه از آن استفاده کنند. بنابراین، ممکن است علاقه‌مند به حذف کامل این اطلاعات باشید.

چگونه تماس های اسپم را متوقف کنیم

شما می‌توانید حساب‌های آنلاین خود را حذف کنید، با مالک وب‌سایت تماس بگیرید تا داده‌هایتان حذف شود یا درخواست کنید که این داده‌ها به تنهایی حذف شوند. اما این نیاز به تلاش و صرف زمان دارد و ممکن است به نتیجه مد نظر خود نرسید. علاوه‌بر‌این، بیشتر کارگزاران داده نمی‌خواهند هیچ یک از اطلاعات شما را حذف کنند.

خوشبختانه، راه حلی به نام سرویس Incogni برای گذر کردن از این مشکل ارائه شده است. Incogni ابزاری برای حفظ حریم خصوصی داده‌هاست که از طرف شما از چندین کارگزار درخواست حذف داده‌های شما را می‌دهد. Incogni با برخورد با شرکت‌هایی که داده‌های شما را جمع آوری می‌کنند و خواستار استفاده از آنها هستند، حریم خصوصی شما را تضمین می‌کند و در زمان صرفه جویی می‌کند.

به عبارت ساده، با Incogni یک دکمه قرمز بزرگ دریافت می‌کنید که اطلاعات شخصی شما را پاک می‌کند و قوانین موجود در مورد حفظ حریم خصوصی داده ها را بدون نیاز به تماس با کسی اجرا می‌کند. این ساده‌ترین روش ممکن برای توقف تماس های رباتیک و مزاحم است.

توقف تماس های رباتیک

فرآیند راه‌اندازی سرویس حذف داده‌های Incogni فوق‌العاده ساده است. شما فقط باید با آدرس ایمیل خود ثبت نام کنید، یک رمز عبور و فرم مجوز ایجاد کنید تا به ناشناس این مجوز را بدهید تا از طرف شما از کارگزاران داده درخواست حذف داده شود.

سپس از شما خواسته می‌شود اطلاعات بیشتری را پر کنید که به شناسایی سوابق متعلق به شما کمک می‌کند. سپس با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که تعداد کارگزاران داده‌ای که Incogni در حال حاضر در لیست خود دارد و آماده تماس با آنهاست را به شما نشان می‌دهد.

سرویس Incogni صدها کارگزار داده را در لیست تماس خود دارد که امکان خودکارسازی فرآیند را برای اطمینان از حذف داده‌های شما فراهم می‌کند. Incogni از CCPA، UKGDPR، GDPR و PIPEDA استفاده می‌کند، به این معنی که می‌تواند خدماتی را به ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا، سوئیس و کانادا ارائه دهد.

در عصر حاضر، اطلاعات یکی از بزرگ‌ترین کالاهایی هستند که آن را به روشی پرسود برای کلاهبرداران برای کسب درآمد از اطلاعات شخصی شما تبدیل می‌کند. اما Incogni تمام تعاملات با کارگزاران داده را انجام می‌دهد تا به شما کمک کند داده‌های خود را از پایگاه‌های داده زیادی حذف کنید.

پس از ایجاد یک حساب کاربری با Incogni و در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی خود، به Ingocni اجازه دهید کار سخت را انجام دهد و تماشا کنید که داده‌های شما چگونه حذف می‌شوند.

تنها زمانی که نمایندگان Incogni تأییدیه کتبی دریافت می‌کنند، درخواست شما را به عنوان تکمیل شده علامت می‌زنند. می‌توانید با مراجعه به بخش «نمای تفصیلی» در صفحه ناشناس، وضعیت درخواست خود و تکمیل شدن آنها را برای مشاهده پاسخ‌های کارگزار داده بیابید.

مشترکین Incogni می‌توانند با خرید اشتراک 1 ساله با 50 درصد تخفیف، فقط با 6.49 دلار در ماه اطلاعات خود را از وب‌سایت‌های مختلف حذف کنند. با ثبت نام در Incogni، داده‌های شخصی شما از پایگاه‌های داده‌ای که می‌توانند اطلاعات شما را مبادله یا بفروشند، حذف می‌شوند. همچنین از شما در برابر دسترسی احتمالی سایت‌های جستجوی افراد در آینده محافظت می‌کند و داده‌های شما از کلاهبرداران دور نگه داشته می‌شود.

نکات مهم برای توقف تماس های رباتیک

تماس های اسپم و مزاحم

  1. پاسخ ندهید؛ بهترین راه متوقف کردن تماس‌ها و پیامک‌های هرزنامه این است که تلفن را برندارید و در جواب پیامکی ارسال نکنید. اگر شماره‌ای روی صفحه ظاهر می‌شود که نمی‌شناسید یا در لیست مخاطبین شما نیست، آن را نادیده بگیرید. پاسخ دادن به چنین تماس‌هایی به افراد پشت صحنه می‌گوید که شماره شما فعال است و دری را برای شرکت‌های تماس‌گیرنده خودکار باز می‌کند تا به تماس‌های خود ادامه دهند.
  2. چنین تماس‌هایی را گزارش دهید؛ البته این راهکار برای بسیاری از کاربران عملی نیست. کمیسیون تجارت فدرال (FTC) یک وب‌سایت گزارش دارد که به‌طور خاص برای جمع‌آوری اطلاعات برای کمک به توقف این تماس‌های مزاحم راه‌اندازی شده است. شما می‌توانید آنچه را که در طول تماس یا پیامک اتفاق افتاده گزارش دهید و اطلاعات با بیش‌از 3000 مقام مجری قانون به اشتراک گذاشته می‌شود.
  3. از برنامه‌های مسدود کننده تماس استفاده کنید؛ یک راه دیگر برای توقف تماس های رباتیک، استفاده از یک برنامه مسدود کننده تماس برای دستگاه‌های شماست. از این برنامه‌ها می‌توان برای جلوگیری از ورود تماس‌گیرندگان استفاده کرد تا مجبور نباشید دائماً تماس‌های مزاحم را قطع کنید.
  4. با اپراتور تلفن همراه خود مشورت کنید؛ علاوه‌بر برنامه‌های مسدود کننده تماس از طرف شخص ثالث، با ارائه دهنده تلفن خود نیز مشورت کنید تا ببینید آنها خدماتی را ارائه می‌دهند که می‌تواند مانع از دریافت تماس‌های ناخواسته تلفن شما شود یا خیر. این امر در مورد تلفن‌های ثابت نیز صدق می‌کند.
  5. از بلاک لیست گوشی همراه خود استفاده کنید؛ تلفن هوشمندتان ممکن است به شما اجازه دهد شماره تلفن‌های خاصی را که با شما تماس می‌گیرند مسدود کنید تا در صورت تلاش دوباره با شما تماس نگیرند. اگر تماس‌های مکرری از یک هرزنامه با استفاده از همان شماره دریافت می‌کنید، ممکن است گزینه خوبی باشد. با این حال، برخی از تماس‌گیرندگان رباتیک ممکن است از شماره‌هایی استفاده کنند که به طور منظم تغییر می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*