ریزش قیمت خودرو

شوک خبری دولت به بازار خودرو؛ ریزش سنگین قیمت ها در بازار

حجم معاملات خودرو در روزهای اخیر روند نزولی را در پیش گرفته و بار دیگر شاهد رکورد ادامه دار و ریزش قیمت ها در بازار هستیم.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو و طبق اعلام رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، پیش‌بینی روند نزولی قیمت خودرو در روزهای پایانی تیر ماه ۱۴۰۳ به واقعیت پیوسته و بار دیگر شاهد روند کاهشی قیمت محصولات داخلی تا ۷ درصد بوده‌ایم. اما این روند نزولی ناشی از چه عواملی است؟

رکود و ریزش سنگین قیمت خودرو در کشور

ریزش قیمت خودرو

طبق صحبت های اسد کرمی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌ داران و فروشندگان خودرو تهران، واردات خودرو و ثبت‌نام خودرو جانبازان از عوامل تاثیرگذار بر ریزش قیمت خودرو در بازار بوده است، البته موضوع واردات خودرو نیاز به پیگیری های بیشتری دارد و سامان دادن به آن می‌تواند تحولی عظیم در بازار ایجاد کند. از سویی دیگر خودروهای چینی نیز در بازار مشتری چندان ندارد و قیمت این خودرو‌ها در بازار نسبت به خودروهای دیگر کاهش قیمت بیشتری دارد. وی اظهار داشت:

قطعات خودروهای چینی در بازار تقریبا کمیاب است و لذا اگر قطعه‌ای از یک خودروی چینی خراب شود دارنده خودرو به سختی می‌تواند آن قطعه را پیدا و جایگزین کند به همین دلیل خودروهای چینی چندان در بازار مشتری ندارند.

آخرین وضعیت قیمت محصولات داخلی در بازار – تیر ۱۴۰۳

طی چند روز گذشته، قیمت محصولات ایران خودرو از جمله پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۴۰ میلیون تومان اعلام شد. پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل 1402 نیز در حدود 5 میلیون تومان ارزان شد و 975 میلیون تومان به فروش رفت. تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ نیز 5 میلیون تومان کاهش یافت و در بازار 930 میلیون تومان قیمت خورده است.

پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۸۰۰ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم ۵ میلیون تومان ریخت و ۸۳۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

آخرین گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد در روزهای گذشته دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ با قیمت ۱ میلیارد تومان معامله می‌شود، این رقم به نسبت ابتدای ماه جاری 35 میلیون تومان کاهشی بوده است. رانا پلاس مدل ۱۴۰۳ نیز با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، ۶۱۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد و رانا پلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار 580 میلیون تومان به فروش رفت. سمند سورن پلاس EF7 دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار 770 میلیون تومان فروخته شد.

ریزش قیمت خودرو

پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ با کاهش 5 میلیونی در بازار خودرو به قیمت 335 میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۰ میلیون تومان به فروش رفته است. همچنین شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش قیمت به 820 میلیون تومان رسیده است. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت 805 میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان به فروش رفت.

در ادامه لیست قیمت خودروهای داخلی را مشاهده می‌کنید:

نام خودروقیمت
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پاناروما مدل ۱۴۰۲640 میلیون تومان
پژو 207 پاناروما اتوماتیک TU5P مدل 1402975 میلیون تومان
پژو ۲۰۷ تیپ 5 مدل 1402
660 میلیون تومان
پژو پارس ELX-TU5 مدل 1402800 میلیون تومان
پژو پارس LX مدل 1402835 میلیون تومان
تارا اتوماتیک V2 مدل 1403930 میلیون تومان
دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل 14031 میلیارد تومان
رانا پلاس مدل 1403615 میلیون تومان
سمند سورن پلاس EF7 دوگانه سوز مدل 1403770 میلیون تومان
پراید 151 SE مدل 1403335 میلیون تومان
شاهین G اتومات CVT مدل 1403820 میلیون تومان
کوییک GX L دنده‌ای مدل 1403420 میلیون تومان

از جدیدترین خودروهای تولید داخل می‌توان به سایپا اطلس آپشنال و تارا برقی اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی این دو محصول جدید که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را نیز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
صحبت های جدید وزیر صمت، احتمال افزایش قیمت خودرو را چند برابر کرد واردات خودرو و تعهدات وحشتناکی که روی دوش دولت چهاردهم گذاشته شد چرا قطعه ماشین چینی ها در بازار پیدا نمی‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*