نسل جدید پیکاپ RAM، اولین وانت 7 نفره جهان خواهد بود

شرکت استلانتیس، پس از معرفی نسخه کانسپت پیکاپ برقی RAM 1500، قصد داره تا پروژه معرفی اولین وانت ۷ نفره جهان را عملی کند.

ژانویه سال ۲۰۲۳ میلادی بود که شرکت استلانتیس در یک اتفاق هیجان انگیز از اولین نسخه الکتریکی وانت RAM 1500 با ردیف سوم صندلی در نمایشگاه خودرو لاس وگاس آمریکا رونمایی کرد. این خودرو اگر چه یک تحول عظیم در صنعت تولید وانت‌ها به شمار می‌رفت اما فضای تنگ ردیف سوم مانع از عملی شدن این پروژه شد. حال بر اساس آخرین اخبار خودرو، شرکت استلانتیس قصد دارد تا سرانجام نسخه نهایی پیکاپ رم ۷ نفره را تولید و در آینده عرضه نماید.

پیکاپ RAM آمریکایی‌ها با نسخه برقی عرضه خواهد شد

پیکاپ RAM

کانسپت Ram 1500 Revolution BEV

در حالت عادی، اگر یک خانواده پر جمعیت بخواهد به یک سفر طولانی برود، یک خودرو شاسی‌ بلند 7 نفره تهیه می‌کند. شاسی‌ بلندها هنوز هم ظرفیت یدک‌ کشی چشم‌گیری دارند. به عنوان مثال، جیپ واگنیر می‌تواند تا ۱۰۰۰۰ پوند (۴۵۰۰ کیلوگرم) یدک بکشد. البته این میزان کمتر از توانایی فورد F-150 برای یدک کشی ۱۳۵۰۰ پوند (۶۱۲۰ کیلوگرم) است. با این حال اکثر مواقع این خانواده پرجمعیت مجبور به استفاده از فضای بار عقب خودرو و خواباندن ردیف سوم صندلی‌ها هستند.

پیکاپ RAM

این مسئله در مورد پیکاپ ها نیز صدق می‌کند و شرکت استلانتیس برای جلوگیری از این معضل چاره ای اندیشیده است. بنابراین رم از پیش یک درخواست حق ثبت اختراع برای طرح ۳ ردیفه به اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا ارسال کرده است. در این طرح صندلی های تاشو به دیواره پشتی کابین نصب می‌شوند. آن‌ها همچنین بسیار کوچک به نظر می‌رسند که برای کودکان مناسب است، اما چیزی که این صندلی‌ها را جالب‌تر می‌کند این است که می‌توان آن‌ها را جدا کرد و روی تخته عقب یا سطح صاف قرار داد.

طبق شنیده ها نسل جدید پیکاپ RAM یک گذرگاه به صندوق عقب خواهد داشت که کمتر از 5.5 متر فضای موجود برای حمل وسایل طولانی با درب عقب کاملا بسته ایجاد می‌کند. همچنین برای جابجایی افراد، فضای داخلی قابل تنظیم انقلاب بدون تغییر اندازه تخت در مقایسه با مدل‌های تولید فعلی، چهار اینچ فضای پای اضافی ارائه خواهد شد. همچنین در پشت ردیف دوم صندلی‌ها، یک جفت صندلی تاشو ردیف سوم وجود دارد. با استفاده از یک سیستم مدولار به نام Ram Track، صندلی‌ها و کنسول‌ها را می‌توان به راحتی در یک طبقه صاف قرار داد تا یک فضای کاری اختصاصی ایجاد شود یا صندلی‌های بیشتری اضافه شود.

این طراحی دقیقا در نسخه مفهومی Ram 1500 Revolution BEV بکار رفته بود. به همین واسطه در آن زمان، مدیر عامل استلانتیس، کارلوس تاوارس، اعلام کرد که هر آن چه در کانسپت فناوری‌های جدید دیده و شنیده می‌شود، بسته به ویژگی، طی مراحل مختلف و تدریجی به خودروهای نسل‌های بعدی منتقل خواهد شد. با این وجود باید در انتظار اخبار جدید بود و دید که این ایده تا چه حد به واقعیت نزدیک خواهد شد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
دوج رم 1500 RHO معرفی شد؛ پیکاپ غول پیکر آمریکایی برای عاشقان آفرود پیکاپ ایتال دیزاین معرفی شد؛ یک وانت ساختار شکن و لاکچری ۱۰ پیکاپ جدید سال ۲۰۲۴ که مصرف سوختشان به‌طور عجیبی پایین است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*