US Supreme Court

کشمکش قضایی سامسونگ و اپل به دادگاه عالی آمریکا ایالات متحده کشید

دیگر تمام گیک‌های دنیا چه طرفداران سونی، چه گیمرهای آنلاین و چه ترول‌های تایلندی از این ماجرا باخبر هستند که سامسونگ و اپل مدام از همدیگر شکایت می‌کنند و دیگری را به نقض پتنت‌های ثبت شده متهم می‌نمایند! حالا کشمکش قضایی سامسونگ و اپل به دادگاه عالی آمریکا ایالات متحده کشیده است.

وقتی که اواخر سال گذشته مشخص شد که سامسونگ در نهایت محکوم شده است و باید مبلغ ۵۴۸ میلیون دلار را به اپل پرداخت کند، خیلی‌ها فکر کردند که این قائله خاتمه یافته است اما زهی خیال باطل! سامسونگ در آن مقطع محکومیتش را پذیرفت و قبول کرد که این غرامت سنگین را بپردازد. اما گویا این کمپانی کره‌ای بار دیگر درخواست دادرسی داده است و پرونده مجددا به جریان افتاده است!

این بار ادامه‌ی موش و گربه بازی‌های سامسونگ و اپل در دادگاه عالی کشور آمریکا (US Supreme Court) پیگیری می‌شود و دادخواست سامسونگ به این دادگاه تقدیم شده است. البته اینکه این دادگاه در آمریکا برگزار می‌شود، هیچ امتیازی را برای اپل در بر ندارد و دادرسی کاملا بی‌طرفانه صورت خواهد گرفت.

این دادگاه دادخواست سامسونگ را به صورت PDF منتشر کرده است و اعلام کرده که جلسه‌ی داردسی به زودی برگزار خواهد شد و درباره‌ی این غرامت تعیین شده، تصمیم گرفته خواهد شد. جالب است بدانید که این دادگاه بالاترین دادگاه قضایی در ایالات متحده به حساب می‌آید و اینکه بررسی این پرونده را قبول کرده است به خودی خود یک پیروزی برای سامسونگ محسوب می‌شود؛ زیرا خیلی‌ها پیش بینی می‌کردند این دادگاه درخواست سامسونگ برای بررسی مجدد پرونده را نمی‌پذیرد.

ماجرای دنباله دار اپل و سامسونگ، این قسمت در دادگاه عالی آمریکا

برگزاری این دادگاه دومین موفقیت قضایی متوالی سامسونگ در ماه جاری محسوب می‌شود. موفقیت قبلی مربوط به یک جلسه دادگاه تجدید نظر بود که در آن سامسونگ موفق شد خود را از زیر بار جریمه‌ای که برایش تعیین شده بود، رها کند. این جریمه معادل ۱۲۰ میلیون دلار بود و دادگاه تجدید نظر طی حکمی آن را لغو کرد!

بنابراین به نظر می‌رسد جلسات دادرسی بین سامسونگ و اپل که از چند سال پیش شروع شده است، چند سال دیگر هم ادامه خواهد داشت. البته این بار اوضاع کمی متفاوت است و به نظر می‌رسد سامسونگ دارای برگ‌های برنده‌ای است که در ادامه رو خواهد کرد. به هرحال بازی دوباره شروع شده است و ما هم در گجت نیوز سعی می‌کنیم شما عزیزان را به طور مرتب در جریان این پرونده‌ی تکراری، پرفراز و نشیب و البته سرگرم کننده قرار بدهیم!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اپل جدیدا داره خیلی دادگاهی میشه و پاش به دادگاه باز میشه