سهم همراه اول

با تقسیم سود 80 درصدی بابت هر سهم همراه اول موافقت شد

تقسیم سود 80 درصدی بابت هر سهم همراه اول در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران مورد موافقت قرار گرفت.

در صبح امروز، شنبه 30 تیر 1403، مجمع عمومی عادی سالیانه و عمومی عادی شرکت ارتباطات سیار ایران با حضور 91.83 درصدی سهامداران این شرکت در سالن اجتماعات ساختمان ستاره ونک تهران برگزار شد و طی آن، تقسیم سود 80 درصدی بابت هر سهم همراه اول مورد موافقت قرار گرفت.

گزارش مدیرعامل همراه اول از سودهای به دست آمده در سال 1402

در این مراسم، مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل شرکت همراه اول، گزارش جامعی را از اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت بورسی در سال 1402 ارائه داد و سپس به سوالات و ابهامات سهامداران حاضر در جلسه، به‌صورت حضوری و آنلاین، پاسخ داده شد. مدیرعامل همراه اول در گزارش عملکرد مالی همراه اول از رشد 22 درصدی سالیانه سود خالص این شرکت خبر داد و گفت سود خالص شرکت همراه اول در سال 1402 به رقم 6140 میلیارد تومان و سود واقعی هر سهم در این سال، با رشد 22 درصدی به 692 ریال رسیده است.

اخوان بهابادی به رشد 31 درصدی درآمد عملیاتی شرکت اصلی اشاره کرد و درآمد عملیاتی این شرکت در سال 1402 را 51 هزار و 421 میلیارد تومان اعلام کرد. به‌گفته او، درآمد عملیاتی تلفیقی گروه هم 39 درصد رشد داشته و به 55 هزار و 659 میلیارد تومان رسیده و سود خالص تلفیقی گروه نیز 8118 میلیارد تومان بوده است. مدیرعامل اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران با اشاره به روند رشد درآمد خدمات دیتا و پیامک در سال مالی 1402، اعلام کرد این درآمد با رشد 37 درصدی به 29 هزار و 705 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که 58 درصد از درآمد عملیاتی شرکت اصلی را به خود اختصاص داده است.

همراه اول چقدر به دولت پرداخت کرد؟

در ادامه این گزارش، وضعیت پرداختی‌های شرکت ارتباطات سیار ایران به دولت نیز مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، دولت در سال 1402 از کسب و کار همراه اول، 23 هزار و 727 میلیارد تومان دریافتی داشته است. اخوان بهابادی درباره شاخص‌های کلیدی عملکردی این اپراتور که میزان دستیابی به اهداف راهبردی را نشان می‌دهند نیز اظهار کرد تعداد مشترکان VLR همراه اول در سال گذشته به 71 میلیون، تعداد مشترکان HLR به 102 میلیون و سهم بازار درآمدی به 55 درصد رسیده است.

هزار سایت 5G همراه اول در سراسر کشور

مدیرعامل همراه اول به بررسی آخرین وضعیت پوشش شبکه این اپراتور مبتنی بر فناوری‌های ارتباطی نیز پرداخت. وی ظرفیت‌های موجود همراه اول در ایجاد پوشش ارتباطی جاری در کشور را شامل راه‌اندازی حدود هزار سایت 5G، دستیابی به 48 هزار و 630 سایت 4G، تعداد 225 هزار و 480 سایت 3G و 30 هزار و 750 سایت 2G عنوان کرد. او در خصوص اهمیت طرح و پیاده‌سازی پروژه‌ها و همچنین طرح‌ها و برنامه‌های توسعه فنی با رویکرد حمایت از تولیدات بومی، بیان کرد:

یکی از اصلی‌ترین دسته پروژه‌های مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، طراحی، توسعه و بومی‌سازی تجهیزات و سامانه‌های استراتژیک صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات با کاربری در بدنه گروه همراه اول بوده است.

معرفی محصولات و خدمات جدید همراه اول

اخوان بهابادی از رشد 24 درصدی ترافیک دیتا در شبکه همراه اول خبر داد و به معرفی محصولات و خدمات جدید این شرکت مانند ViLTE که اکنون تجاری‌سازی شده، سیم کارت گردشگری، سرویس کودک و نوجوان ستاره 456 مربع، باندل سیم کارت با سرویس‌های دیجیتال و تلکو، پرداخت مستقیم اپراتوری تحت عنوان DCB و توسعه سرویس رومینگ بین‌الملل پرداخت. وی همچنین اقدامات همراه اول در حوزه مسئولیت اجتماعی، از جمله حمایت از جامعه ورزشی، مشارکت در توسعه عمرانی نقاط محروم و مشارکت در برگزاری رویدادهای فرهنگی با رویکرد مشارکت فعال در توسعه جامعه را مرور کرد.

در بخش پرسش و پاسخ نیز مدیرعامل همراه اول به سوالات سهامدارانی که به‌صورت حضوری و آنلاین در این مجمع حضور داشتند، پاسخ داد. یکی از سوال‌ها در خصوص تاثیر فیلترینگ بر میزان درآمدهای اپراتور اول تلفن همراه بود که اخوان بهابادی در این رابطه اظهار کرد در شرایط کنونی، تاثیرگذاری فیلترینگ با زمان آغاز راه‌اندازی سامانه‌های فیلترینگ، تفاوت دارد. وی در ادامه اضافه کرد:

اکنون بحث کیفیت مطرح است و با توجه به این‌که برخی سامانه‌های فیلترینگ دقیق عمل نمی‌کنند، کیفیت سرویس نهایی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. از سوی دیگر با فراگیر شدن فیلترشکن‌ها، تقریبا دو سوم مشترکان شبکه همراه اول از این ابزارها استفاده می‌کنند که باعث می‌شود هم امنیت گوشی خودشان به خطر بیفتند و هم گوشی‌های آلوده به‌صورت حمله‌کننده در شبکه اقدام می‌کنند و اپراتورها از نظر فنی، هزینه بالایی را متقبل می‌شوند. به این ترتیب با فعالیت فیلترشکن‌ها، بخشی از منابع سخت افزاری موجود اپراتورها صرف آنها می‌شود.

اعلام برنامه پنج ساله سوم همراه اول در آینده نزدیک

علی بقایی، رئیس هیات‌مدیره همراه اول و رئیس مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران نیز در این جلسه به عملکردهای کلیدی اپراتور اول تلفن همراه ایران در راستای برنامه چشم‌انداز توسعه و همچنین ماموریت‌های این اپراتور اشاره کرد. وی در این رابطه گفت برنامه پنج ساله سوم همراه اول در حال نهایی شدن است و به‌زودی اعلام خواهد شد و در دست اقدام قرار می‌گیرد.

بقایی در ادامه صحبت‌های خود درباره تنگناهای موجود در مسیر توسعه و مشکلات تحریم‌ها بیان کرد تحریم‌ها هیچ‌وقت مانع ارائه خدمات مناسب به مشترکان نشد و در نمایشگاه الکامپ امسال نیز شاهد نمونه‌های موفق سرویس‌های نوین و دیجیتال همراه اول بودیم. وی همچنین از مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، خواستار بهره‌برداری از حداکثر توان داخلی به‌منظور ارائه خدمات به مشترکان شد.

سود 80 درصدی هر سهم همراه اول تصویب شد

در انتهای جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار و پس از نظرخواهی از سهامداران، سود 80 درصدی عملیاتی بابت هر سهم همراه اول، معادل 537 ریال، با اکثریت آرا تصویب شد. پس از اتمام مجمع اول، مجمع عمومی عادی فوق‌العاده شرکت ارتباطات سیار ایران با دستور تعیین اعضای حقوقی هیات‌مدیره برگزار شد. در این مجمع نیز شرکت‌های مخابرات ایران، گسترش الکترونیک تدبیر ایران، سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد مبین، مدیریت سامان سازه غدیر و گسترش خدمات ارتباطات کاراشاپ به‌عنوان اعضای حقوقی هیات‌مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران برگزیده شدند.

همچنین بخوانید:
آموزش فعال کردن پیشوازهای خاص (مخاطب در حال مکالمه، عبادت، غمگین) آموزش فعال سازی پشت خطی در گوشی های سامسونگ و شیائومی (ایرانسل و همراه اول) مدل‌های زبانی فارسی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات در الکامپ ۱۴۰۳ معرفی شدند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*