آموزش فعال سازی پشت خطی

آموزش فعال سازی پشت خطی در گوشی های سامسونگ و شیائومی (ایرانسل و همراه اول)

از آنجایی که قابلیت پشت خطی (Call waiting)، یک قابلیت کاربردی برای عموم افراد محسوب می‌شود، در این مطلب به آموزش فعال سازی پشت خطی برای انواع گوشی‌ها و اپراتورهای تلفن همراه می‌پردازیم.

بر خلاف تصور عمومی مبنی بر دشوار بودن فعال کردن قابلیت پشت خطی، این کار بسیار ساده است و عموم کاربران گوشی های هوشمند با مراجعه به تنظیمات گوشی خود می‌توانند آن را فعال کنند. با وجود این، شاید بهتر باشد به تناسب برند سازنده گوشی موبایل یا اپراتور ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی خود، با روش‌های گوناگون فعال‌سازی این قابلیت آشنا باشید.

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به آموزش انواع روش‌های فعال سازی پشت خطی برای گوشی‌ها و اپراتورهای معروف کشور بپردازیم.

آموزش فعال سازی پشت خطی برای اندروید، آیفون و اپراتورهای مختلف

اگر از جمله افرادی هستید که در طول روز تماس‌های بسیاری دریافت می‌کنید، فعال کردن قابلیت پشت خطی می‌تواند برای شما کاربردی باشد. این قابلیت باعث می‌شود تا وقتی در حال گفتگو با یک نفر هستید و شخص دیگری با شما تماس می‌گیرد، به‌جای بوق اشغال یا پیغام «مشترک مورد نظر در حال مکالمه است»، بوق عادی یا پیغام «مشترک مورد نظر در حال مکالمه است، لطفا منتظر بمانید» برای او پخش شود.

پشت خطی

در واقع سرویس پشت خطی این امکان را فراهم می‌کند که حتی در زمان مکالمه، از تماس فرد دیگری با خود مطلع شوید. این اتفاق معمولا با پخش یک بوق کوتاه حین مکالمه رخ می‌دهد تا شما متوجه تماس جدید شوید.

در چنین شرایطی این تصمیم با شماست که به تماس جاری خود ادامه دهید یا با پایان دادن آن، به تماس جدید پاسخ دهید. با توجه به این‌که این قابلیت بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد، در ادامه قصد داریم به آموزش فعال سازی پشت خطی در اندروید، iOS و دو اپراتور مرجع موبایل در ایران، یعنی همراه اول و ایرانسل بپردازیم.

آموزش فعال کردن پشت خطی در گوشی های اندروید

در تنظیمات تماس عموم گوشی های اندرویدی، بدون توجه به اپراتور، تنظیماتی تحت عنوان Call waiting وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به فعالسازی پشت خطی برای گوشی خود اقدام کنید.

اما در ادامه و جهت آشنایی بیشتر شما مخاطبان گجت نیوز، به آموزش مرحله به مرحله و تصویری فعال سازی پشت خطی در گوشی‌های سامسونگ و شیائومی، به‌عنوان دو مورد از پرفروش‌ترین برندهای گوشی هوشمند در ایران می‌پردازیم.

توجه داشته باشید که به‌طور کلی تنظیمات مربوط به Call waiting در عموم گوشی های اندرویدی تا حدی مشابه است. پس می‌توانید از همین الگوها برای استفاده در دیگر برندهای گوشی اندرویدی نیز استفاده کنید.

آموزش فعال سازی پشت خطی در گوشی سامسونگ

برای فعالسازی قابلیت پشت خطی در گوشی های سامسونگ، مطابق تصویر و توضیحات زیر عمل کنید:

آموزش فعال کردن پشت خطی در گوشی سامسونگ

  1. وارد برنامه تماس گوشی سامسونگ شوید.
  2. حالا روی گزینه سه‌نقطه در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید.
  3. گزینه Settings را انتخاب کنید.
  4. در این بخش، گزینه Supplementary services را لمس کنید.
  5. در پایان کافیست گزینه Call waiting را در حالت روشن قرار دهید.

آموزش فعال کردن پشت خطی در گوشی شیائومی

جهت فعالسازی قابلیت پشت خطی در گوشی های شیائومی، مراحل زیر را دنبال کنید:

آموزش فعال کردن پشت خطی در گوشی شیائومی

  1. وارد برنامه تماس گوشی شیائومی شوید.
  2. از بالا، گزینه سه‌نقطه در بالا سمت راست را انتخاب کنید.
  3. حالا گزینه Settings را برگزینید.
  4. در این بخش، گزینه Calling accounts را لمس کنید.
  5. در ادامه گزینه Call waiting را لمس کنید.
  6. در اینجا و در صورتی که گوشی شما دو سیم‌کارته باشد، بایستی سیمکارت مد نظر خود را از طریق گزینه SIM card انتخاب کنید.
  7. در پایان کافیست گزینه Call waiting را در حالت روشن قرار دهید.

در اینجا بار دیگر اشاره می‌کنیم که برای فعالسازی قابلیت Call waiting در انواع گوشی های اندرویدی، کافیست وارد تنظیمات گوشی شده و عبارت Call waiting را در کادر جستجوی تنظیمات وارد کنید.

طبیعتا در چنین شرایطی می‌توانید مستقیما به تنظیمات پشت خطی گوشی دسترسی داشته باشید. حالا باید دنبال گزینه Call waiting باشید و آن را در حالت روشن قرار دهید.

نحوه فعال کردن پشت خطی در آیفون

نحوه فعال کردن پشت خطی در آیفون

برای فعال کردن پشت خطی در گوشی های آیفون مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. گزینه Phone را انتخاب کنید.
  3. در اینجا به دنبال گزینه Call waiting باشید و بعد از یافتن آن، تیک آن را فعال کنید تا در حالت روشن قرار بگیرد.

روش فعال کردن پشت خطی همراه اول با کد

یک روش ساده و ایده‌آل برای فعال سازی پشت خطی، استفاده از کدهای دستوری است. اگر سیمکارت گوشی شما از اپراتور همراه اول باشد، با کد مخصوص فعالسازی پشت خطی همراه اول، به‌سادگی و بدون توجه به برند و سیستم عامل گوشی، می‌توانید نسبت به فعالسازی این قابلیت اقدام کنید. گفتنی است که با کد USSD پشت خطی همراه اول، می‌توانید این قابلیت را حتی برای گوشی‌های ساده و دکمه‌ای نیز فعال کنید.

برای استفاده از این روش، وارد بخش شماره‌گیر گوشی شده، کد #۴۳* را وارد کنید و در نهایت گزینه برقراری تماس را بزنید. بعد از چند ثانیه پردازش، قابلیت پشت خطی برای شما فعال می‌شود و این موضوع احتمالا با پیامک هم به اطلاع‌تان می‌رسد. جهت غیرفعالسازی پشت خطی همراه اول نیز کافیست به همین روش، از کد #۴۳* استفاده کنید.

پشت خطی همراه اول

در روش دوم برای فعالسازی پشت خطی همراه اول با کدهای دستوری، باید ابتدا کد #۱۰* را در شماره‌گیر گوشی خود وارد کنید. حالا از گزینه‌های به نمایش درآمده، گزینه 2 یا خدمات اصلی را انتخاب کنید. در مرحله بعد، گزینه شماره 4 یا مکالمه را برگزینید. در کادر بعدی، گزینه شماره 2 یا مدیریت مکالمه را و سپس گزینه 1 یا انتظار مکالمه را انتخاب کنید. با این کار قابلیت پشت خطی همراه اول برای شما فعال می‌شود.

روش فعال کردن پشت خطی ایرانسل

در صورتی که اپراتور ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی گوشی شما، ایرانسل است، برای فعال سازی قابلیت پشت خطی کافیست وارد بخش شماره‌گیر گوشی شده و کد #۴۳* را شماره‌گیری کنید.

 پشت خطی ایرانسل

با این کار و در عرض چند ثانیه، قابلیت پشت خطی ایرانسل برای شما فعال می‌شود. جهت غیرفعالسازی پشت خطی ایرانسل نیز کافیست عبارت #۴۳# را به همان ترتیب شماره‌گیری کنید.

از دست ندهید:
راهنمای حذف اپلیکیشن‌های پیش فرض (Bloatware) و بهینه سازی گوشی‌های شیائومی ۶ ترفند حیاتی برای عکاسی حرفه‌ای در شب با گوشی موبایل راهنمای فیلم برداری از خورشید گرفتگی با گوشی موبایل آموزش کالیبره کردن باتری گوشی؛ دوام شارژ موبایل خود را افزایش دهید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*