ساخت آهنگ با هوش مصنوعی

ساخت آهنگ با هوش مصنوعی توسط گوشی

اینکه بدون آموزش ساز و تئوری موسیقی کسی بتواند قطعه موسیقی بسازد، چیزی ‌است که شاید اگر در زمان حیات بتوون، شوپن، ویوالدی یا موتزارت به آن‌ها می‌گفتیم چشم‌هایشان 4 تا می‌شد و فکر می‌کردند که دیوانه شده‌ایم. اما امروز به‌کمک تکنولوژی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی چنین چیزی امکان‌پذیر شده و در آینده نیز قطعا به‌شکلی جدی‌تر دنبال خواهد شد.

شما نیز به‌عنوان یک علاقه‌مند به حوزه موسیقی ممکن است این مسئله توجه‌تان را جلب کرده باشد و بخواهید که درباره آن بیشتر بدانید. پس اگر می‌خواهید هوش مصنوعی‌هایی که موسیقی می‌سازند را بیشتر بشناسید و خودتان تبدیل به آهنگساز یکی از همین پلتفرم‌ها شوید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پیشرفت هوش مصنوعی در حوزه آهنگسازی

در گذشته‌های دور برای آهنگسازی باید آموزش ساز انجام می‌گرفت، فردی که قصد داشت آهنگی بسازد به تئوری موسیقی تسلط کاملی می‌داشت. این شرایط برای همه بود و فرقی نمی‌کرد که کسی بخواهد جدی وارد این حوزه شود یا صرفا به آهنگسازی علاقه داشته باشد و بخواهد بداند که فرایند ساخت یک قطعه موسیقی چگونه خواهد بود. تکنولوژی زندگی همه ما را در تمامی ابعاد دگرگون کرد.

یکی از دگرگونی‌های بزرگ آن هم در حوزه موسیقی و آهنگسازی بود. آهنگسازی خیلی زود تبدیل شد به نرم‌افزار‌هایی که صداهای دیجیتالی تولید می‌کردند و حالا هر کسی می‌توانست و دانش موسیقی و یک لپ‌تاپ یا کامپیوتر قطعه‌ای که در ذهنش دارد را تولید کند. اما همین فرایند هم به دانش حداقلی موسیقی نیازمند بود.

امروز هوش مصنوعی توانسته همین سد را هم از جلوی پای علاقه‌مندان به آهنگسازی بردارد. هوش مصنوعی امروز همان‌گونه که ساخت تصویر، ویدیو، متن و بسیاری مورد دیگر را به‌راحتی میسر کرده توانسته تا با استفاده از پلتفرم‌های مختلفی ساخت موسیقی را نیز برای علاقه‌مندان ساده‌تر از پیش کند.

با استفاده از چه پلتفرم‌هایی می‌توان به‌کمک هوش مصنوعی آهنگ ساخت؟

وب‌سایت‌های زیادی هستند که می‌توان به‌کمک آن‌ها و با استفاده از هوش مصنوعی آهنگسازی کرد. البته که شما در ساخت آهنگ به‌کمک آن‌ها دست‌تان چندان باز نیست و باید تا حدودی کار را به‌دست هوش مصنوعی بسپارید. ما در ادامه بهترین پلتفرم‌هایی که به این مظور توسعه پیدا کرده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

Amper Music: پلتفرمی ساده برای ساخت موسیقی

یکی از بهترین پلتفرم‌هایی که شما برای استفاده از آن به تئوری موسیقی نیاز ندارید، Amper Music نام دارد. با استفاده از این وب‌سایت شما می‌توانید بخش‌های مختلف یک قطعه موسیقی از آغاز تا انتها را به‌کمک هوش مصنوعی تولید کنید و کنار یکدیگر بگذارید.

ژانر‌های مختلف موسیقی در این وب‌سایت در اختیار شما قرار خواهند گرفت تا در انتخاب سبک آهنگسازی خود نیز قابلیت شخصی‌سازی داشته باشید. بدون آموزش ساز در این وب‌سایت می‌توانید از میلیون‌ها نمونه ساز‌های مختلف استفاده کنید و قطعه‌ای بسازید که نمونه‌ای مشابه آن وجود ندارد. امکان ویرایش قطعه موسیقی‌تان نیز برای‌تان در این وب‌سایت فراهم خواهد بود.

AIVA: محبوب‌ترین ابزاری که می‌شناسید!

AIVA تقریبا در تمامی لیست‌هایی که آهنگساز‌های هوش مصنوعی را معرفی کرده‌اند وجود دارد و رتبه خوبی هم به‌خود اختصاص داده است. AIVA یک نسخه رایگان و فوق‌العاده از خودش ارائه داده که باعث شده بیشتر افراد برای کار با آن حتی نیازی به خرید نسخه غیررایگانش نداشته باشند.

در این وب‌سایت نیز شما می‌توانید در سبک‌های مختلف موسیقی‌های منحصربه‌فردی تولید کنید که هوش مصنوعی در تولید آن‌ها نقشی جدی دارد. یکی از قابلیت‌های جذاب AIVA این است که شما می‌توانید قطعاتی که در این وب‌سایت وجود دارد و دوباره ویرایش کنید و آن‌ها را تبدیل به اثری برای خود کنید.

Soundful: مناسب برای تولیدکنندگان محتوا

این پلتفرم یکی از بهترین وب‌سایت‌ها برای افرادی‌ بوده که مشغول تولید محتوا هستند و می‌خواهند که برای محتوای خود موسیقی منحصربه‌فردی داشته باشند.

استفاده از Soundful نیز به‌شدت ساده است. شاید قدری ساده که شما با تولید موسیقی یک کلیک فاصله داشته باشید. فقط کافی‌‌ بوده ژانر مورد علاقه خود را انتخاب کنید و این روند را تا جایی ادامه بدهید که بهترین قطعه ممکن توسط هوش مصنوعی برای شما ساخته شود.

Soundraw: متنوع و کارآمد!

این پلتفرم قبلا Ecrett Music نام داشت و هم‌اکنون با نام جدید خود یعنی Soundraw فعالیت می‌کند. در این وب‌سایت هم شما نیازی به آموزش ساز و تئوری موسیقی نخواهید داشت و می‌توانید که با استفاده از انتخاب احساسات، ژانر و بخش‌های مختلف و ترکیب آن‌ها یک قطعه موسیقی کامل بسازید. سبک‌های موجود در این وب‌سایت قدری کامل هستند که کمتر کسی ممکن است سبک مورد علاقه خود را در میان ژانرهای آن نیابد.

مزیت‌های پلتفرم‌های تولید موسیقی با هوش مصنوعی

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز تا حدی اشاره کردیم، برای استفاده از آن‌ها نیازی به مدرسه موسیقی و آموزش ساز و حتی تئوری موسیقی نیست.

آن‌ها به‌شکلی ساخته شده‌اند تا با کمترین دانش و امکانات مورد استفاده قرار بگیرند. شما می‌توانید با همین گوشی که در دست دارید به‌کمک این پلتفرم‌ها قطعات موسیقی باکیفیتی را تولید کنید؟

تولید موسیقی با هوش مصنوعی محدودیت‌هایی هم دارد؟

مسلما پلتفرمی که تازه و نوپاست و خلاقیت انسانی در آن نقش کمی دارد و محدودیت‌هایی هم در خود خواهد داشت که باعث می‌شود هنرمندان متخصص آن را انتخاب نکنند. فرض کنید که با آموزش هنگ درام بتوانید خودتان یک قطعه موسیقی توسط این ساز خلق کنید و سپس آن را مقایسه کنید با ماشینی که میلیون‌ها قطعه از هنگ‌درام را گوش داده و حالا قطعه‌ای براساس دستور شما و تجربیاتی که دریافت کرده می‌سازد.

کدام انسانی‌تر است؟ پلتفرم‌هایی که با هوش مصنوعی برای شما آهنگ تولید می‌کنند برای شروع راه و اینکه شما متوجه شوید به این موضوع علاقه دارید، گزینه خوبی هستند اما برای تبدیل‌شدن به یک آهنگساز دوره‌های تخصصی نیاز است.

جمع‌بندی

با استفاده از دوره‌های آموزش ساز آنلاین و دوره‌های مربوط به آهنگسازی امروز همه افرادی می‌توانند به‌راحتی از خانه چنین کورس‌هایی را بگذارنند و تبدیل به متخصص موسیقی شوند.

اگر قصد دارید که در این زمینه به‌شکل حرفه‌ای فعالیت داشته باشید و آهنگسازی باشید که دانش موسیقی را به‌خوبی وارد است، از کلاس‌های آنلاین آموزشگاه موسیقی شهر آشوب کمک بگیرید. آموزشگاه موسیقی شهر آشوب؛ یک آموزشگاه معتبر با بیش از 15 سال سابقه آموزش در زمینه موسیقی است. این آموزشگاه در شهرک غرب تهران دایر بوده و علاوه بر آموزش حضوری، آموزش آنلاین موسیقی هم برای هنردوستان برگزار می‌کند. در شهر آشوب می‌توانید انواع ساز کلاسیک و ایرانی را به صورت حرفه‌ای و اصولی آموزش ببینید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*