پیام رسان گوگل در گوشی های سامسونگ

از این پس گوشی‌های سامسونگ به پیام رسان گوگل مجهز می‌شوند

گوشی‌های سامسونگ اکنون به‌صورت پیش‌فرض با پیام رسان گوگل عرضه می‌شوند. هدف گوگل، ارائه چیزی شبیه iMessage آیفون در سراسر سیستم عامل اندروید است.

سال‌های سال بود که سامسونگ گوشی‌ها و تبلت‌های سری گلکسی خود را با اپلیکیشن پیام‌رسان اختصاصی‌اش یعنی Samsung Messages عرضه می‌کرد. اما به تازگی، این شرکت در برخی بازارها رویه خود را تغییر داده است و حالا آن‌ها با پیام رسان گوگل عرضه می‌شوند.

طبق گزارش‌ها، دیگر خبری از پیش‌نصب‌بودن اپلیکیشن پیام رسان خود این شرکت روی گوشی‌های هوشمند جدید این شرکت (حداقل در ایالات متحده) نیست.

خداحافظی با پیام رسان سامسونگ در گلکسی زد فلیپ 6 و زد فولد 6

با عرضه گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی زد فولد 6، سامسونگ رسما از کنار گذاشتن اپلیکیشن سامسونگ مسیجز به‌عنوان پیام‌رسان پیش‌فرض گوشی‌هایش در بازار آمریکا را اعلام کرد . این دو دستگاه با رابط کاربری One UI 6.1.1 عرضه شده‌اند و از پیام رسان گوگل به عنوان اپلیکیشن پیام‌رسان پیش‌فرض استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید در سایر بازارها، از جمله کانادا و اروپا، سامسونگ همچنان به پیش‌نصب‌بودن اپلیکیشن ارسال پیام سامسونگ روی گوشی‌های خود ادامه می‌دهد. البته کاربران گلکسی همچنان می‌توانند این اپلیکیشن را از گوگل پلی استور دانلود و نصب کنند.

پیام رسان گوگل در گوشی های سامسونگ

این تغییر رویه از سال 2022 قابل پیش‌بینی بود. از آن زمان بود که سامسونگ شروع به عرضه گوشی‌هایش با اپلیکیشن گوگل در برخی از مناطق بود. در حالی که همچنان اپلیکیشن خود سامسونگ به صورت پیش‌نصب وجود داشت، اما دیگر گزینه پیش‌فرض نبود. این تغییر تقریبا همزمان با تمرکز گوگل روی فناوری پیام‌رسانی RCS اتفاق افتاد.

با وجود پشتیبانی پیام‌رسان از RCS، به نظر می‌رسد غول کره‌ای قصد دارد کاربران خود را به سمت استفاده از اپلیکیشن ارسال پیام کمپانی گوگل سوق دهد. شاید هم گوگل با شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی از جمله سامسونگ، قراردادی برای پیش‌فرض‌کردن Google Messages در گوشی‌ها و تبلت‌هایشان منعقد کرده است. این کار می‌تواند به ایجاد هماهنگی و بهبود تجربه پیام‌رسانی RCS منجر شود.

در دو سال گذشته، گوگل و سامسونگ تلاش کرده‌اند تا اپل را به پشتیبانی از RCS ترغیب کنند. اتحادیه اروپا نیز اخیراََ اپل را ملزم به پشتیبانی از RCS در آیفون‌ها کرده است. با عرضه نسخه نهایی iOS 18، آیفون‌های سازگار از RCS پشتیبانی خواهند کرد و تجربه پیام‌رسانی بین کاربران اندروید و iOS به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

احتمالاً گوگل پیش از عرضه عمومی سیستم عامل iOS 18 با سامسونگ همکاری کرده است تا گوگل مسیجز را به عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض برای تجربه‌ای یکنواخت و بهتر برای مصرف‌کنندگان در نظر بگیرد.

در گجت نیوز بخوانید:
آموزش ساخت اکانت سامسونگ با روش‌های مختلف در همه گجت‌ها با این تنظیمات، عمر باتری گوشی سامسونگ خود را دوبرابر کنید ایموجی‌های آیفون را با این ترفند به سامسونگ بیاورید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*