خودرو آفرودی مینی

خیز بلند مینی برای ساخت خودرو آفرودی

شرکت مینی (Mini) قصد دارد تا در آینده نزدیک یک خودرو شاسی بلند آفرودی با الهام از نسخه فعلی مینی کانتریمن تولید و به بازار عرضه نماید.

طبق جدیدترین اخبار خودرو، کمپانی خودروسازی بریتانیایی مینی ماینر که با عرضه محصولاتی از جمله مینی کوپر، کانتریمن و ایسمن شناخته می‌شود، قصد دارد تا یک نمونه آفرودی مبتنی بر پلتفرم و شاسی مینی کانتریمن را در آینده به بازار عرضه کند. این خبر را اخیرا مایکل پتیون، معاون مینی آمریکا به رسانه خودرویی CarBuzz گفته است. این موضوع نشان می دهد که مینی (Mini) ، حداقل به فکر ساخت نسخه ای برای مسیر های ناهموار است.

ساخت خودرو آفرودی مینی تا چه حدی موفق خواهد بود؟

خودرو آفرودی مینی

همانطور که اشاره شد، خودرو آفرودی مینی بر اساس کراس اوور کانتریمن تولید خواهد شد. این خودرو به‌دلیل جثه نسبتا بزرگ و ارتفاع کم در کلاس کراس‌ اوورهای سایز کوچک قرار می‌گیرد و به‌عنوان بزرگترین خودرو ساخت کمپانی مینی MINI به‌شمار می‌رود؛ در حالیکه از نظر شکل ظاهری نیز مشابه سایر محصولات Mini است.

با توجه به استقبال بی‌شمار خریداران از شاسی بلندهایی با قابلیت های آفرودی بیشتر، کمپانی مینی نیز به تکاپوی تولید چنین محصولی افتاده است. به همین منظور تولید مینی کانتریمن (Countryman) با ارتقاهایی با مضمون آفرود، منطقی به نظر می‌رسد. اما در بازار فعلی خودرو این که ریسک بزرگ است؛ زیرا شرکت مینی به تولید محصولات محدودی می‌پردازد و تولید این خودرو به مانند یک شمشیر دو لبه هم می‌تواند موفقیت آمیز باشد و هم می‌تواند یک شکست تلخ را برای این خودروساز انگلیسی به ارمغان آورد.

همچنین اگر یک نسخه آفرود از کانتریمن به نتیجه برسد، ممکن است آن چیزی نباشد که شما انتظار دارید. به خاطر داشته باشید که مینی سابقه بسیار طولانی در رالی استیج دارد. کوپر اصلی در روز های اولیه این ورزش، بسیار محبوب بود و مینی مدرن در سال ۲۰۱۱ با کانتریمن وارد WRC شد (البته برای مدت کوتاهی).

خودرو آفرودی مینی

به جای خودرویی با سیستم کنترل پایین آمدن از تپه و لاستیک های بزرگ آفرودی، نسخه ای با تم رالی، با فاصله بیشتری از زمین و یک بال می‌تواند در دستور کار باشد. شاید برداشتی از Countryman All4 Uncharted Edition سال گذشته باشد. به هر حال، در این مرحله فقط حدس و گمان‌ها باقی مانده است.

کانتریمن جدید نقطه شروع خوبی برای محصولی است که بیشتر با ماجراجویی در خارج از جاده هماهنگ است. مدل ۲۰۲۵ اکنون به صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌شود و موتور پایه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو شارژ آن، ۲۴۱ اسب بخار قدرت دارد. اما نسخه گرانتر این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۹۶ اسب بخار بهره می‌برد. تمامی قدرت حاصله توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو و عقب این خودرو منتقل می‌شود. همچنین شتاب صفر تا صد مینی کانتریمن ۵.۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
شاسی بلند جدید چری فالوین T10، رکورد گینس را شکست هیوندای اکستر دوگانه سوز، یک شاسی بلند ارزان قیمت و بسیار مناسب برای بازار ایران باورش سخت است اما حالا آئودی هم به سبک ایران خودرو و سایپا آپشن ها را حذف می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*